Roland JV 10/2080 soundfonts dewatte ?

Boterletter

Ingeburgerd
Ik heb sinds een tijdje een JV 1080 en sinds kort een JV 2080 erbij (Roland)
De ene staat op mijn Dig.piano, de andere staat op m'n oude E-5

(het is allemaal Roland wat de klok slaat ;) )

Nu zit ik zo een beetje te kijken en te lezen en dan kom ik steeds weer op zg. 'soundfonts' terug. Er zijn cd's en DVD's waar deze dan op zouden staan en er is software om het nog te bewerken maar ik kom nergens tegen hoe je die dan in je 1080 of 2080 krijgt. :?

Ik heb al geprobeerd om 'm zo'n Cd'tje voor te houden, maar er gaat nergens een laatje open om het ding in te proppen .. gaat dat soms via die uitbreidingsslots aan de voorkant van de modules ?

En hoe krijg ik de modules of een datakaart op de computer aangesloten ?

ik stel alle zinnige opmerkingen op prijs :D

Ja die CD knip je doormidden en dan doe je de helft in die uitbreidingslots aan de voorkant, wel even de laser caliberen

ff s erieusss
Soundfonts is een gedateerd geluidjes computer systeem uit de jaren 90, soort wav files met wat synth functies erbij en keyboardmapping etc. die passen niet in je JV1080 of 2080.

Wat er wel in kan zijn gewoon de JV-standaard patches die kan je via MIDI inladen via de computer met bv een JV editor/librarian

Die uitbreidingslots aan de voorkant zijn voor datakaartjes daar heb je een hoop van...al met geluiden erop en lege...bv om je eigen geluiden op te slaan.

Je kan ook de JV openschroeven en dan kunnen er uitbreidings ROMs in en daar heb je ook een hoop van (en die klinken vaak erg goed)

Al deze informatie roept natuurlijk een hoop nieuwe vragen op maar daar kan iemand anders vast op antwoorden :D

Back