Ik zal vandaag een mp3 maken van een stukje van mijn plaat.
Wat betreft de placebo en luisteren. Ik vergelijk al 20 jaar op zeer pietluttige manier gitaren, versterkers, effecten, enz.. Ik heb de scoop van mijn eigen quad gezien, heb hem bij de verkoper gehoord, en hoor hem nu thuis. AB testen was er helemaal niet bij. Je gaat nu eenmaal niet zo snel met je speakers onder de arm versterkers beluisteren, ik iig niet. En vergeet ook niet dat ik met enige regelmaat heb rondgelopen in wat mag worden beschouwd als de beste afluistersituaties in nederland, ook niet onbelangrijk voor je referentie.
Als je nu eens kijkt naar versterkers als samson servo en alesis, ongeveer dezelfde prijsklasse, dan hoor je gewoon al verschillen. Maar kun je ook iets met die verschillen? In mijn herinnering had de alesis meer laag. Echter, geen laag als in 'betere kijk' op het laag maar boomy laag, juist onduidelijker. Na de alesis heb ik de servo gekocht op basis van tests/interviews op internet en in bladen. De servo was frisser dan de alesis maar dat was iedere versterker al snel tav de alesis.
Na de servo dus 10 jaar gebruikt te hebben begon ik problemen te krijgen met het rechter kanaal en ben ik op het net gaan zoeken naar mogelijkheden zoals dus nu ook ts Jansen. Uiteindelijk kwam ik uit bij de quad en icm de goede beschikbaarheid, revisiemogelijkheden en betaalbaarheid van tweedehands quads heb ik daarvoor gekozen. Een quad hoeft dus helemaal niet prijzig te zijn. De mijne was 200 euro, gereviseerd en al door een gepensioneerde tech van de nederlandse quad importeur.
Dat betaal je dus ook voor een servo, maar daar trap ik niet meer in.
Ik vraag mij trouwens af j.baars, heb je uberhaupt het verschil al eens gehoord tussen specifiek een servo en een quad in goede staat? Zonder dit zelf eerst gehoord te hebben, is meebazelen over frequenties en elcos precies dat wat je denkt te veroordelen. Ikzelf had nooit gedacht dat het verschil zo evident zou zijn, want ook ik vond een versterker maar een versterker. Maar als ik nu bijv luister naar zappa's joes garage gaat er een nieuwe wereld aan detail voor me open. Btw, ook op mijn eigen opnames hoor ik nu weer dingen die 10 jaar lang verdekt zijn geweest!
Ikzelf ben dus juist niet van de hifi, en met name het geneuzel staat me tegen, maar zoek wel graag naar een beste koop: goed spul aan een goede prijs, signifikant beter, zoals dus mijn quad tov de servo. En dat ik hier nu zo'n lap tekst sta op te neuzelen, staat me dus al tegen. Maar ja, zo gaat dat op fora he. Ik ben jaren mod geweest op een druk forum en ken bijv ook alle maniertjes van oudgedienden tav nieuwkomers.... Wat ik vooral wilde is de ts de servo besparen nu het nog kan.
En btw, over die technisch zo goede servo:
http://www.licht-geluid.nl/forum/live-forum/5720-samson-servo-170-problemen.html