versterker voor passieve monitors

A/B vergeleken met 1 Monitor aan de Alesis en 1 aan de Rotel. Beide monitors (PMC tb2a) naast elkaar gezet en blindtest gedaan. Kennis laten schakelen tussen de 2. We pikten beide de Rotel er zo uit. Tussendoor ook nog bekabeling gewisseld door een derde.

Maar goed wat jij beweert is dat er geen verschil tussen amps zou zitten in natuurlijk je reinste onzin. Ik zou dus volgens jou net zo goed een cheapo Sony hifi amp kunnen gebruiken ?

Ik vraag mij trouwens af j.baars, heb je uberhaupt het verschil al eens gehoord tussen specifiek een servo en een quad in goede staat? Zonder dit zelf eerst gehoord te hebben, is meebazelen over frequenties en elcos precies dat wat je denkt te veroordelen. Ikzelf had nooit gedacht dat het verschil zo evident zou zijn, want ook ik vond een versterker maar een versterker. Maar als ik nu bijv luister naar zappa's joes garage gaat er een nieuwe wereld aan detail voor me open. Btw, ook op mijn eigen opnames hoor ik nu weer dingen die 10 jaar lang verdekt zijn geweest! ;)

En btw, over die technisch zo goede servo: http://www.licht-geluid.nl/forum/live-forum/5720-samson-servo-170-problemen.html

jazeker, ik heb het verschil meerder keren gehoord.
bijna geen verschil dus.
en je link gaat over een kapotte samsom, wat ik al zei dus, het zijn crapversterkers.
maar als ze goed werken wel net zo goed als alle andere.
er worden al zo´n 30 jaar niet echt slechte versterkers gebouwd, uitzonderingen daargelaten , natuurlijk.
je moet zelfs moeite doen om een slechte versterker te bouwen.
:koffie:

ja man, sorrie ben het ook niet eens met patat meter en baars.

Een goede versterker maakt wel degelijk verschil. Alhoewel het verschil niet super groot zalzijn.

Ik heb ooit met een vriend een blinde luistertest gedaan van een rotel een harman kardon een cirus en een yamaha versterker.

Niks wetenschappelijks maar goed er is waren toch duidelijk verschillen te horen.

Er is duidelijk een groot verschill wat mensen kunnen horen. de een hoort gewoon meer dan de ander. Dit maakt geen reet uit want idd een quad is ook prima en de hoorbare verschillen zijn vaak niet erg groot.

mmmm edit: lees net dat baars het heeft over

bijna geen verschil

Das precies wat ik bedoel...

Mijn god, ik meende goedbedoeld mijn enthousiasme aan ts mee te delen en zie welk een trollenenergie dat alleen al los weet te maken.

Ik haak meteen maar weer af. Dag j.baars je hebt gewoon helemaal gelijk! Respect!

tsja, jij zie thet geloof ik als nogal een halszaak om gelijk te hebben....:okdan:

nou ja, doei dan maar.

(en nou niet de hele dag gaan zitten mokken, he...)
:koffie:

Laatst gewijzigd:
Nieuw_programma_voo_907465a.jpg

"J.Baars is bij deesche in het gelijk gesteld!"
bij elke nieuwe post die dhr. heijnen alhier zal zetten zal hem ten laste worden gelegd; het maken van 1 K#

:D

Als 2 mensen gelijk denken te hebben maar allebei wat anders vinden dan kies ik zelf wat en heeft iedereen gewoon ongelijk behalve ik.

Ik heb dus gelijk. :okdan:

A/B vergeleken met 1 Monitor aan de Alesis en 1 aan de Rotel. Beide monitors (PMC tb2a) naast elkaar gezet en blindtest gedaan. Kennis laten schakelen tussen de 2. We pikten beide de Rotel er zo uit. Tussendoor ook nog bekabeling gewisseld door een derde.
Dat is helaas niet voldoende voor een zo eerlijk mogelijk vergelijk.

Maar goed wat jij beweert is dat er geen verschil tussen amps zou zitten in natuurlijk je reinste onzin. Ik zou dus volgens jou net zo goed een cheapo Sony hifi amp kunnen gebruiken ?

Ik heb meerdere links gepost waaruit blijkt dat er geen verschil hoorbaar is tussen dure en goedkope versterkers, mits ze geen euforische vervorming toevoegen en niet clippen.

Mijn god, ik meende goedbedoeld mijn enthousiasme aan ts mee te delen en zie welk een trollenenergie dat alleen al los weet te maken.

Ik haak meteen maar weer af. Dag j.baars je hebt gewoon helemaal gelijk! Respect!

Hey Peter, echt trek het je niet aan.

Baars is wat direct maar hij heeft heel veel kennis van zaken.

Zou zonde zijn als je nu niet meer op SF komt.

Ik bedoel er is hier een schat aan informatie en jazz word hier al helemaal gewaardeerd. (nou ja bij mij dan)

Deze onderwerpen zijn op 2 manieren te benaderen en waarschijnlijk ben jij iemand met een heel goed gehoor (ik ook). Dat betekent dat wat voor velen een klein veschil is voor jouw waarschijnlijk een veel groter verschil is.

:mega:

Dat is zo, je hebt gelijk.

(ik liep maar wat te dollen, even wat lucht in dit draadje kloppen..)

:okdan:

Ik heb meerdere links gepost waaruit blijkt dat er geen verschil hoorbaar is tussen dure en goedkope versterkers

Nu moet je wel opletten wat je zegt.

er is dus wel verschil alleen is het verschil heel klein en voor velen onhoorbaar.

Het gaat om het bewijs en hoe dat verkregen is.

Je hebt hier ongelijk.
Het gaat om status en aanzien, niet om feiten of waarheden.
Om die reden ik het ook met Demian eens.
Demains stelling klopt alleen als ik niet één van die twee ben.
Ben ik wel één van die twee dan moet Demian mij gelijk geven vanwege mijn status en aanzien.
Daar valt niets tegenin te brengen, dat weten jullie best. :frons:

maar toch nog even he
stel he
ik kan in een blind test 2 versterkers niet uit elkaar halen
maar ik heb een fijner gevoel bij werken met een rode dan een blauwe verterker, ik noem maar wat..
is dat dan onbelangrijk?
wetenschap zegt daar
je lult
je gevoel zegt daar iets anders
dat gevoel doet ook iets met je als je aan het werk bent
net als de ruimte waar je in zit etc etc
dat zijn voor mij best wezenlijke zaken in het maken van muziek en volgens mij bij anderen ook wel
ik zou zelf graag zien dat de wetenschap in dit soort dingen daar ook rekening mee hield
met blindtesten ga je daar aan voorbij, dus die zijn niet zaligmakend
bewijs is niet alleen een 1 of een 0
t gevoel wat je met iets hebt is net zo geldig wat mij betreft

ik heb de volgende merken versterkers geprobeerd / gehad:
kenwood, rotel, medevoort, yamaha, samson, marantz, nad, sony ( prijsklasse 700 tot 1400 euro )
yamaha, sony, hadden teveel een " eigen kleur" , leuk voor in de huiskamer, niks voor in de studio
de andere klonken allemaal min of meer "neutraal"
waarbij: nad: wat teveel ruis op hoge volumes , in het hoog ( naar mijn smaak )
marantz : net wat te veel vervorming in de bass naar mijn smaak.
dit betrof redelijk kleine problemen , veel mensen zouden het geeneens opmerken, maar het deed me besluiten die niet verder te houden.
bleef over: kenwood, rotel, medevoort en jawel samson:
de verschillen hiertussen waren erg subtiel, eigenlijk konden ze allemaal ( klankmatig ) mij overtuigen , waarbij de van medevoort , iets "vollere " klank leek te hebben, maar ook iets meer bijgeluid ( alleen hoorbaar op erg hoge volumes zonder verdere muziek ( moet ik dus echt flink alles opendraaien , hetgeen normaal nooit gebeurd, mixer op max, versterker op max etc, dan hoor je inderdaad het verschil in achtergrondruis). maar goed, gevoelsmatig klinkt hij iets , een beetje , waarschijnlijk, anders, wat voller.
de rotel lijkt op de van medevoort, kleurt zeer weinig op een iets andere manier dan de van medevoort, ook eigenlijk nauwelijks verschil. kenwood, ietjes "dunner", maar dan komen we al op psychoacoustische fenomenen cq het word bijna esotherisch.
de samson klinkt gewoon in dit rijtje, kost in verhouding een 4de van de laatste 4 merken, heeft inderdaad het euvel ( net als de kenwood en de van medevoort ( sic ) dat na 10 jaar of zo de uitgang kuren gaat veroorzaken ( luidsprekerrelais wat niet meer goed aanschakelt denk ik )( reden ook waarom ik helaas m'n kenwood de deur uit moest doen ).
tja, dat is mijn ervaring
( mijn oren zijn pas nog getest dus , daar vertrouw ik wel op )

ik heb in het verleden , gezien alle goede verhalen ook de quad's overwogen , echter de rompslomp van revisie eventuele toekomstige reparatie en onderhoudsuitdaging ( waar vind je een echt goede reparateur van dit soort spullen ?) en een toch 2dehands versterker die ( toen ) nog een stuk duurder was , hebben me doen besluiten tot een andere : op dit moment: in de studio: midfields: vanmedevoort / nearfields: samson / huiskamer: rotel

tip: soms vind je bij gewoon de kringloopwinkel of een of andere 2dehands snufjeszaak een geweldige versterker. vaak hebben de mensen daar geen benul van de verschillende merken en staan ze allemaal voor 35 euro/stuk te koop. kijk daar kan natuurlijk zelfs de quad niet tegenop

Back