versterker voor passieve monitors

nee, dat klopt.
24 volt dacht ik?

toch is er een tijd geweest dat die amps van dat ene merk volop in pA´s stonden te brullen.

ik heb ze veel gebruikt.....:D

:mega:

Hehe.. Carvers ja.. klonken mooi maar voor laag nie zo lekker.. Die ouwe PM's gingen meen ik tot minimaal 4 ohm..
'k Heb nog 2 PM600's liggen ergens.. geen fan's dus.. maar wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan :okdan:

Ja 24 volt, maar die staan dan wel in serie.. dus als de een stopt gaat de ander ook.

Wel mooi...: Typical Applications : Home Appliances > Massager / Vibrator :D

Ze maken sowieso flink herrie met die bouwmodel/vibrator/speelgoed ventilatortjes. Maar eens modden met PC fans. Kost me weer moeite en tijd, en dat had ik al zo totaal niet veel over.

Voor thuis schijnen ze erg mooi te zijn, op de herrie na. Maar goed, ik heb al ruzie doordat er een Crest voeding op het atelier van Christine staat.. kan ook nog wel een Carver bij :D

...maar inderdaad, 4 ohm. Maar daar merken mijn JBL's en Dual speakers niks van :)

Ik vrees dat ik met m'n Westlake's steeds in de zone tussen 4 en 2 ohm zal bewegen.
Een versterker die zich bijna constant onder z'n ohmse belasting begeeft zal dat niet lang appreciëren vrees ik...
Het zal wel werken maar inderdaad, voor hoelang?
De speakers laten ook bi-amping toe en ik denk dat ik dat maar ga doen.
Heb hier nog een stuk of 6 H/H mono blocks liggen die de klus wel kunnen klaren :D.
Gaan die dan apart onder de 4 ohm, zullen ze toch zoveel niet te lijden hebben dan een versterker alleen vermoed ik.

Cheers,
Exo. :mega:

Samson = best aardig, alhoewel de oude kleine trappies op marktplaats enzo meestal weinig power leveren en een niet erg indrukwekkende voeding hebben. Persoonlijk vond ik het teveel ruis en te weinig oomph..

Voor de meeste toepassingen voldoet volgens mij iedere versterker met flink wat vermogen en een behoorlijke voeding. Dat laatste is meestal doorstlaggevend voor de performance onder belasting. (Als je je speakers liever snel om zeep wilt helpen moet je vooral een te _lichte_ versterker kopen)

Een mooie eindtrap kun je tegenwoordig voor best redelijke prijzen scoren en dat hoeft echt niet gelijk een Mcintosh of Krell te zijn ofzo :-) Houd er wel rekening mee dat veel (betere) eindversterkers geen of weinig trim mogelijkheden hebben. Een al-dan-niet passieve volumeregeling tussen je mengtafel of pc en je versterker is dan geen overbodige luxe.

smrces112kg5.jpg

Samson = best aardig, alhoewel de oude kleine trappies op marktplaats enzo meestal weinig power leveren en een niet erg indrukwekkende voeding hebben. Persoonlijk vond ik het teveel ruis en te weinig oomph..
]

ik heb gelukkig een heel andere ervaring ermee. net als een aantal goede vrienden.
fijne neutrale klank, voldoende vermogen, kosten geen scheet en gaan jaren mee
en dat van die ruis is helemaal een ver van mijn bed show.
? waren ze wel in orde, die jij op marktplaats gezien hebt, heb zo m'n twijfels...)

waren ze wel in orde, die jij op marktplaats gezien hebt, heb zo m'n twijfels...)

De samson waar ik mee heb mogen spelen was (destijds) een nieuwe, maar wel uit de 'oude' serie met de grote dials erop. Ik vond dat toen geen fijne combi met mijn JBLs. Tegenwoordig is er een hele nieuwe lijn waar ik weinig over kan zeggen. Misschien zijn die helemaal geweldig en is mijn vooroordeel onterecht. Ik vond t toen aardige versterkers voor weinig geld maar niet beter dan een willekeurige hifi versterker.

De samson waar ik mee heb mogen spelen was (destijds) een nieuwe, maar wel uit de 'oude' serie met de grote dials erop. Ik vond t toen aardige versterkers voor weinig geld maar niet beter dan een willekeurige hifi versterker.

ik ben bekend met de grote en de kleine knoppen, qua kwaliteit geen verschil bemerkt.
vergeleken met "hifi" versterkers: ik denk dat ze dan uit komen in de prijsrange van 700+euro.
deze geluidskwaliteit dan bij samson voor 1/3 van de prijs.
ik heb ze vergeleken met : yamaha natural sound system, kenwood, nad, marantz, rotel, medevoort, sony en nog wat versterkers die voorhanden waren en/of zijn alhier
de nad is in vergelijking meer ruisend, de marantz heeft een minder gedifferentieerde bas, de kenwood en rotel zijn gelijkwaardig , maar klinken allebei iets anders, de medevoort was iets beter ( prijsklasse 1000+ )

ieder z'n smaak natuurlijk, en mogelijk dat net de combinatie met je speakers niet lekker lag, maar die verhalen over ruis etc lijken me niet echt kloppen.
ps ik heb geen aandelen bij samson...

Back