Patat Met
TB or not TB
( mijn oren zijn pas nog getest dus , daar vertrouw ik wel op )
Ik vertrouw mijn oren ook. Maar niet mijn hersenen, dat is het ding waar je oren electrisch mee verbonden zijn en wat de input van je oren interpreteert.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
( mijn oren zijn pas nog getest dus , daar vertrouw ik wel op )

(alhoewel misschien?).
(en NIET de speakers want die zijn mij veel te lief!) en heb tegen dan wat beters kunnen vinden
.
Voor veel apparatuur geldt: als je erin gelooft, en het geeft je een goed gevoel van kwaliteit, en je hoort "iets" erin (of denkt dat je dat doet) wat iemand anders niet hoort, dan geeft dat daadwerkelijk een verbetering in geluidskwaliteit.
Je voelt je er lekker mee, en dus maak je lekkerder muziek, en -dat- merkt de uiteindelijke consument die je muziek hoort. Ook als je het verschil wetenschappelijk niet zou moeten horen.
In feite kan ik dan beter een crappy versterker aanschaffen, er een mooie mix op maken en die zal dan op een andere (lees betere) versterker er alleen maar mooier op klinken(alhoewel misschien?).
.
Cheers,
Exo.![]()

Ik vraag mij alleen wel af welke studiomonitors een impedantie van 2 ohm hebben.

Wat ik een beetje raar vind is dat iedereen Pietje precies is op z'n monitors en deze liefst met een zo rechtlijnig mogelijke frequentiekarakteristiek ziet maar aan de versterker wordt dan weer heel wat minder aandacht aan besteed...
Zolang de versterker niet teveel kleurt en niet overdreven gaat klippen... tja...
Je zou toch een merkbaar verschil verwachten tussen een Samson servo en een Spectral Audio DMA (260-360) ?

voor die westlakes zou ik wel een versterker nemen die 2 ohm aankan.
vooral als je af en toe een beetje gas wilt geven, qua volume dan...
en neem geen oude peavy eindversterkers, die doen het wel, alleen is de crossoververvorming bij deze dingen om te huilen.
![]()