Ableton 9 - new features

Wat wel vervelend is dat ze dan bv sampler alleen in de suite zit.

Als je die als upgrade los koopt en dan max erbij doet ben je denk ik nog duurder uit.

nou ja we zullen zien. Wie slim is duikt niet meteen in live 9 maar wacht af, ivm met de prijs maar ook om andere lekker voor beta tester te laten spelen :D

ja daar zat ik ook mee, en sampler is wel een heel krachtige fijne plugin vind ik.. zou ik niet graag missen.

Anderzijds, heb ik suite 8 ook al, dus kan ik straks voor 249 updaten naar suite 9 incl max. Dat vind ik eerlijk gezegd prima.

Ik had maxforlive net verkocht voor 140 :) was een goede timing blijkbaar gezien de prijs van 149 nu. :D ik heb er destijds 249 voor betaald...

Wat betreft multi monitor support. Je kunt toch gewoon je Ableton window helemaal over je 2 monitoren slepen. Dan kun je je plugins gewoon naar je 2e monitor slepen.

Niet 100% multi monitor support maar je kunt wel links je midi/audio ding doen en rechts je plugins enzo.

Ach, die prijs vind ik niet spannend, dat beta-testen is wel wat spannender ja. Hopelijk is het mogelijk om 8 en 9 een tijdje naast elkaar te draaien :)

Dat is altijd zo geweest. :)

En wat betreft de prijs.....Ableton Live Suite was eerst veel duurder....vandaar dat het nu niet meer zo voordelig is om bijv Ableton Standard + Sampler + M4L te kopen (zoals ik dat eerder wel heb gedaan).
Ze hebben de suite nu gewoon aantrekkelijker gemaakt door de prijs scherper te maken.

ja daar zat ik ook mee, en sampler is wel een heel krachtige fijne plugin vind ik.. zou ik niet graag missen.

Anderzijds, heb ik suite 8 ook al, dus kan ik straks voor 249 updaten naar suite 9 incl max. Dat vind ik eerlijk gezegd prima.

Ik had maxforlive net verkocht voor 140 :) was een goede timing blijkbaar gezien de prijs van 149 nu. :D ik heb er destijds 249 voor betaald...

Voor 164 upgrade ik nu naar Suite 8 + Upgrade voor L9 Suite. En dan heb ik nu dus sampler & M4L al. Ze houden er rekening mee wat je al hebt en baseren de upgrade prijs daar op.
Maar goed, upgrade vanaf een kale versie is gewoon relatief goedkoper, dat is een feit.

thanks voor de tip van tonymac, hand hackintosh al lang op mijn verlanglijst staan.:okdan:

Heb effe een account aangemaakt, jammer dat je wel een mac nodig hebt om het klusje te klaren. Ik ken zat mensen met een mac maar diewonen allemaal in NL....

Mijn mobo is volledig supported, de Nividia gtx 460 weet ik niet.

Dan heb ik Win, Linux, FreeBSD en OSX op mijn computer. Jesus watben ik een N.E.R.D. :geslaagd:

ik ga me eerst hierop focussen (OSX ) en als het stabiel draaid kan ik mijn 19inch cpu rack in een karretje bouwen vooroptredens....

Dual screen is nog steeds een optie omdat ik ook reason gebruik.

thanks voor de tip van tonymac, hand hackintosh al lang op mijn verlanglijst staan.:okdan:

Heb effe een account aangemaakt, jammer dat je wel een mac nodig hebt om het klusje te klaren. Ik ken zat mensen met een mac maar diewonen allemaal in NL....

Mijn mobo is volledig supported, de Nividia gtx 460 weet ik niet.

Dan heb ik Win, Linux, FreeBSD en OSX op mijn computer. Jesus watben ik een N.E.R.D. :geslaagd:

ik ga me eerst hierop focussen (OSX ) en als het stabiel draaid kan ik mijn 19inch cpu rack in een karretje bouwen vooroptredens....

Dual screen is nog steeds een optie omdat ik ook reason gebruik.

gtx460 is supported, heb ik zelf ook gehad.

Graag even dit topic voor Ableton 9 houden mannen, Tonymac en hackintosh enzo is allemaal hardstikke boeiend (draai het zelf) maar eigenlijk niet bestemd voor dit forum. :) Thanks!

ja sorrie. idd offtopic.

wat zouden jullie adviseren als aankoop vanaf niets??

zou ik dan nu de suite 8 moeten kopen??

Ik wil ook graag een printed manual hebben een doos en cd's hoeft niet zo nodig.

Of zal ik moeten wachten???

waarschijnlijk word 9 suite bij introductie nog duurder. anders moet ik wel heel lang wachten.

Die push heb ik ook wel oren naar.

Waarschijnlijk zal bij de komst van Live 9 de 25% korting verdwijnen, dus zoveel ga je per definitie meer betalen.

Printed manual heb je niet veel aan, Live heeft een interactieve help en bergen ingebouwde tutorials die je door alle functionaliteit heen loodsen.
Na de tutorials kun je zeker weten overweg met Live.

Als je max for live wilt zou ik sowieso de suite kopen. Ik weet alleen niet of je dan nu bij v8 M4L al krijgt.

volgens mij krijg je max alleen bij 9 suite.

Dus nu is het 25% korting + 150 voor m4l.

Dan denk ik dat ik beter kan wachten voor een combi met push en max.

tja die manual kan ik ook printen.

Ik kan prima overweg metx live maar vind een manual altijd handig om zoalle mogelijkheden te leren zonder achter een computer te zitten. vandaar.

Je hebt nou die 25% kortingactie, wat betreft de keuze tussen gewoon 8 of Suite 8 is vooral hoe belangrijk je Max for Live vind. Ik vind het zelf wel een hele fijne toevoeging, bovendien kun je verwachten dat nu het een geintegreerd onderdeel wordt van Suite 9 dat er heel veel devices bij zullen komen. Ben zelf altijd nogal van de 'als je dan toch iets koopt...'

Wat betreft manuals; Live werkt vooral met tutorials die al in de software zitten.

/edit/ Oh, wat Acid zei

ik wil gewoon een manual die ik overal mee kan nemen. manual zijn populair bij technici

i want to RTFM on the toilet if possible ;)

De introductie prijzen zijn bekend. de push gaat rond de 500 euro kosten

dus icm met 9 suite nog niet echt aantrekkelijk voor mij en ik ga geduldig wachten.

live 8 suite + max= 412 + 150 = 562

live 9 suite + max + push = 998,

https://www.ableton.com/en/push/#push_buy

hoe land duurde het vanaf de introductie van 8 voordat de prijzen daalden???

Iedereen met een beetje commen sence weet dat je nooit gelijk het nieuwste moet kopen omdat je dan ook gelijk de nieuwste prijs krijgt. dit is een basic marketing regel.

wat denken jullie??

Audio naar MIDI is zeker wel interessant als je veel met samples werkt. Ik ben helaas geen genie achter het keyboard dus dit zal mijn workflow zeker gaan versnellen.

Mocht je twijfelen tussen Suite of niet.. heb suite sinds een paar weken (balen dat ik niet even gewacht heb) maar vind de plugins steeds interessanter worden. Zeker met het oog op versie 9, alles een voudig automatiseren en goed geintegreerd werken wordt dan steeds beter. Een goede EQ en verbeterde compressor gaat mij doen twijfelen om een aantal plugins van Fabfilter opzij te gaan zetten.

De prijzen van push zijn gewoon bekend:

499 + Ableton Intro
778 + Ableton standard
998 + Ableton Suite

Even terugrekenen naar de prijs van Live los (geen rekening houdend met de 25% korting) kost de Push controller dus zo'n 475euro. Best pittig!

En bij de Suite versie betaal je nog meer voor de controller gek genoeg.

Audio naar MIDI is zeker wel interessant als je veel met samples werkt. Ik ben helaas geen genie achter het keyboard dus dit zal mijn workflow zeker gaan versnellen.

Mocht je twijfelen tussen Suite of niet.. heb suite sinds een paar weken (balen dat ik niet even gewacht heb) maar vind de plugins steeds interessanter worden. Zeker met het oog op versie 9, alles een voudig automatiseren en goed geintegreerd werken wordt dan steeds beter. Een goede EQ en verbeterde compressor gaat mij doen twijfelen om een aantal plugins van Fabfilter opzij te gaan zetten.

The Glue moet je wel vooral zien als een bus compressor vind ik. Deze plugin is dan ook gebaseerd op de SSL buscomp en wel echt een hele vette toevoeging aan Live te noemen!! Voor standaard compressie werk zijn er betere plugins.

De fabfilter plugins zijn weer heel andere beestjes en daarnaast is het nooit verkeerd om een Nederlands bedrijf te supporten natuurlijk :).

ik wil gewoon een manual die ik overal mee kan nemen. manual zijn populair bij technici
i want to RTFM on the toilet if possible ;)

Dan print je 'm uit. :)

hoe land duurde het vanaf de introductie van 8 voordat de prijzen daalden???

Iedereen met een beetje commen sence weet dat je nooit gelijk het nieuwste moet kopen omdat je dan ook gelijk de nieuwste prijs krijgt. dit is een basic marketing regel.
wat denken jullie??

Tot Ableton dat nodig vind, meestal bij introductie van een nieuw product of tijdelijk tijdens de zomervakantie bijv.

het gaat er vooral om wanneer je iets wilt hebben. En is het wachten je 50 of 100 euro voordeel waard. :D

Ik ben nog niet helemaal overtuigd betreffende Push gezien de demo's die ik tot nu toe gezien heb. Het inspelen van drums op pads kan ik op mijn Maschine ook, de section window bedienen vanaf de APC40, step sequencer ook op APC40 (icm Max), dan hou je eigenlijk alleen het 'keyboard spelen' over, maar dat doe ik dan weer liever op de toetsen. Als ik nog APC40/Maschine had zou ik hem zo kopen, maar ik denk niet dat het voor mij nut heeft.

Wat betreft multi monitor support. Je kunt toch gewoon je Ableton window helemaal over je 2 monitoren slepen. Dan kun je je plugins gewoon naar je 2e monitor slepen.

Niet 100% multi monitor support maar je kunt wel links je midi/audio ding doen en rechts je plugins enzo.

Plugins, niet build in, kan je gewoon buiten je Live window slepen.

Mij is nog niet duidelijk wat die 40GB aan samples inhoud in de Suite Boxed versie en wat er onder de 3GB valt in de download suite versie. Iemand?

Bij Live Suite 8 zit een enorme bak geluiden (samples) in de boxed versie die je niet kunt downloaden van de site. Mij is niet helemaal helder of dat bij Suite 9 ook zo is, of dat je dan wel de soundset kan downloaden. Op de site staat wel zoiets.

Back