Ableton 9 - new features

Ik denk dat je wel binnen Live moet blijven. Geen standalones enzo.

Nou das niet helemaal waar. Zoals het nu is kun je max alleen opstarten vanuit live, maar daarna kun je live wel gewoon afsluiten en max verder compleet standalone gebruiken.

het enige nadeel is is dat je in max geen audio interface kunt gebruiken, slechts de audio in en out van ableton kun je gebruiken.

Voor de rest volledig een functionele Max.

tja idd ik willde 2 huge modders hebben.

Met support bedoel dus dat je de mixer en browser in 1 scherm hebt en het arrangement in de ander.

het lijkt er meer op dat ableton special voor laptops is ontworpen.

maar max in de suite vind ik ook erg sweeeet :)

Als je Max zo vet vind waarom heb je Max for live dan niet gewoon gekocht? ;)

Tenzij Celemony opeens hun partner is geworden en ze een licentie op Melodyne DNA heeft gegeven denk ik dat dat niet de gewenste resultaten oplevert; maar ja, wie weet, wellicht volstrekt nieuwe interessante resultaten.

Was ik maar een vlieg op de muur in Berlijn, ik ben benieuwd wat ze in de tussentijd allemaal hebben gedaan.

Volgens mij heb ik wel voorbij zien komen dat de techniek van Celemony komt........van wat ik in dat filmpje zag (ook met drum replacement) is het behoorlijk krachtig!

Als je Max zo vet vind waarom heb je Max for live dan niet gewoon gekocht? ;)

Gelukkig dat ik dat niet gedaan heb en live 9 suite ga aanschaffen.
Zo is het voordeel alleen maar groter.

Max 6 kost nu ook iets van 400e, zo word alles bij elkaar een beetje duur.

Ik sta nu op het punt om een DAW aan te schaffen en Ableton is een van de opties.

Maar ik vind nog steeds dat ableton een paar serieuze features mist.

- een redelijke mixer

- betere midi support (common ik wil sysex direct vanuit het arangement)

- dualmonitor support

Ik sta nu op het punt om een DAW aan te schaffen en Ableton is een van de opties.

Maar ik vind nog steeds dat ableton een paar serieuze features mist.

- een redelijke mixer

- betere midi support (common ik wil sysex direct vanuit het arangement)

- dualmonitor support

Tja dat zijn een paar valide argumenten...

Ik heb vorige week logic 9 geïnstalleerd op mijn mac, en vond het een verademing dat ik mijn 3 schermen (162cm diagonaal hèhè) volledig kon benutten...

Daarentegen blijf ik bij ableton, de workflow en het werken met clips voegt voor mij zoveel toe dat de voordelen van andere daw's voor mij niet opwegen tegen de gebreken van ableton.

Desalniettemin begrijp ik niet waarom ableton nu nog steeds geen multi monitor support heeft. Dat is al jaren lang de grootste feature request vanuit de user community. Het ableton forum staat er ook vol mee.

het lijkt erop dat dual monitor conflicteerd met het ontwerpconcept van ableton.

Ableton is niet gemaakt om te mixen maar speciaal voor live gebruik op een laptop.

Laptops hebben maar 1 scherm geloof ik:D

Als logic op de pc was dan was de keuze een stuk makkelijker.

Maar ja aan de andere kant maakt het mij niet uit welke DAW want je toch overal muziek mee maken.

Heb zo een beetje alle daws die je kunt bedenken gebruikt en uiteindelijke is het toch allemaal hetzelfde. Alleen reason en Ableton zijn werkelijk anders,maar zijn daardoor meer loopbased, dance based DAWs geworden.

Dus die paar nadelen die moet ik dan maar voor lief nemen.

gelukkig kan je in ableton gemakkelijke apparte tracks exporteren enzo in een ander programma afmixen.

??? kost Osx lion 20 dollar ??? mmmmmmm

Mijn pc is geheel hackintosh compatible. dit ziet er goed uit.

kun je de boel we dual boot houden of kun je dan alleen nog OSX booten???

Is er een samenvatting van de inhoud van het filmpje - zijn er zaken die nog niet bij de 'what's new' rubriek op de site staan? Ik ben wel heel nieuwsgierig, maar ik denk niet dat ik het 50 minuten trek om naar nerveuze productontwikkelaars met taaie Duitse accenten te kijken.

Is er een samenvatting van de inhoud van het filmpje - zijn er zaken die nog niet bij de 'what's new' rubriek op de site staan? Ik ben wel heel nieuwsgierig, maar ik denk niet dat ik het 50 minuten trek om naar nerveuze productontwikkelaars met taaie Duitse accenten te kijken.

ja die gast van ableton is wel een slechte presentator zeg pff!

Maar ik vond het filmpje op zich wel interessant om af te kijken, na de presentator komt iemand die wel goed engels spreekt en die gaat gewoon live muziek maken waarmee hij all nieuwe features laat zien.

Damn, ziet er goed uit man. Die displays zijn ook wel nuttig (zoals het voorbeeld met die sidechain compressie)

Net bericht gekregen van Ableton support dat VST3 helaas geen onderdeel uitmaakt van de Live 9 release, dat het mogelijk in een latere update wordt toegevoegd maar dat ze niets beloven.

Dus dat is dan wel weer een beetje jammer.

Uhm Max for live is een Ableton upgrade die bij Live 8 is geintoduceerd. Prijs voor de addon was 149eu geloof ik. Dat deze nu in de Suite versie komt zegt verder niets over de prijs natuurlijk. :)

De Suite versie was voor wat je kreeg ook gewoon aan de dure kant(ook vergeleken met andere DAWs) dus M4L in de Suite stoppen is eigenlijk wel een logische keuze.

Laatst gewijzigd:
Oooh ok goed dat je dat meld.

Anders was ik blind voor de suite gegaan.

Dat terwijl veel effecten niet zo goed zijn en ik de sound lib, behalve wat drum samples helemaal niet gebruik.

Mischien ben ik dan beter af met de standaard editie en een m4live addon.

Wat wel vervelend is dat ze dan bv sampler alleen in de suite zit.

Als je die als upgrade los koopt en dan max erbij doet ben je denk ik nog duurder uit.

nou ja we zullen zien. Wie slim is duikt niet meteen in live 9 maar wacht af, ivm met de prijs maar ook om andere lekker voor beta tester te laten spelen :D

Ach, die prijs vind ik niet spannend, dat beta-testen is wel wat spannender ja. Hopelijk is het mogelijk om 8 en 9 een tijdje naast elkaar te draaien :)

Back