Ableton 9 - new features

Ableton via Facebook:
"If you've sent a message to Ableton Customer Care, please know that we'll get back to you as soon as possible. Additionally, if you need to add to your initial message, please respond to the confirmation email that you received from Customer Care – this ensures that your questions will be answered faster.

We're experiencing a high volume of communication with the release – thanks for your patience."

Over levertijd Push hoor ik van meerdere kanten dat er eind Maart een levering wordt verwacht.
Als dat zo is dan valt daar nog mee te leven.. :D

Dear xxx,

Thanks very much for getting in touch with us, and please excuse the
delay in our reply. We have been super busy with the release of Live 9,
but we are trying to get back to everyone as soon as possible.

Huge apologies for the issues you encountered buying your upgrade on
Tuesday. We had some problems with our website that unfortunately
affected some peoples' orders.

We have rectified this in our system and your new Live 9 version is
available for download from your account page here:

https://www.ableton.com/account

Your invoice is attached as a PDF document for your reference. Thanks
very much for your patience - we hope you enjoy Live 9.

All the best,

Brigid-Anne
Ableton Support

8D..

Ik kan ze gewoon downloaden hoor, staat een knop bij en alles. Ik was vanmorgen wat packs aan het downloaden, maar er zit wel een restrictie in de hoeveelheid die je tegelijkertijd kunt downloaden; allemaal aanklikken werkt niet, je moet ze achter elkaar downloaden. Kwam lekker vlot binnen op zich, met 3-4MB per seconde. Ben op 75%, vanavond de rest.

ja ik kan alle packs wel downloaden, maar die session drums ziet er zo uit bij mij:

Screen_Shot_2013_03_07_at_7_39_12_PM.png

Bij mij ook zie ik nu. Ik was in de war met de andere varianten van session drums.
Ik blijf denken dat het met Live 8 te maken heeft: daar zaten ze volgens mij in ieder geval bij op de DVD's.

@ Sunny S en Ontwerper.
Die printscreen, dat zie ik ook zo voor 'session drums'...
MAAR: als ik doorscroll naar onderen kan ik daaronder de 3 packs afhalen, Session Drums "Club", daarnaast "Multimic" en rechts ook "Studio" naast "Sound objects Lite"
Hebben jullie ver genoeg gescrolled?

@ Sunny S en Ontwerper.
MAAR: als ik doorscroll naar onderen kan ik daaronder de 3 packs afhalen, Session Drums "Club", daarnaast "Multimic" en rechts ook "Studio" naast "Sound objects Lite"

SynnyS niet Sunny S ;)

Maar ik heb idd die andere wel gedownload, die zijn bij elkaar iets van 9GB en uitgepakt is dat 24GB.

Lijkt me dus niet hetzelfde als die session drums van 28GB.

@ Sunny S en Ontwerper.

Natuurlijk; dat bedoelde ik met "de andere varianten van session drums. "

...ik heb de afgelopen 20 pagina's niet allemaal bekeken maar..

Kan je een apart midi keyboard (usb) gebruiken met Push?
Wss wel toch? Dus gewoon via usb op je laptop aansluiten, net als je Push controller..

En dan zoiets:
1. track aanmaken
2. clip aanmaken, length instellen
3. Push: track arm
4. record midi clip
5. inspelen via je midi keyboard
6. Clip record stoppen
7. Via push de clip editten, noten verschuiven, velocity en filter curve aanpassen..
8. Clip dupliceren en paste'en in een andere track.. aanpassen en in die clip overdub recorden..

Dit kan toch neem ik aan :)

Op deze manier hoef ik de laptop niet aan te raken of naar het scherm te kijken...

Wat moet je eigenlijk met die gigantische sample library's bij de pakketten tegenwoordig?

Ik heb een eigen verzameling van een kleine 20 gb en ik gooi eigenlijk standaard alle samples die ergens bij zitten meteen weg om het overzichtelijk te houden en omdat ik geen zin heb om die gigantische pakketten door te gaan zoeken of er wat bruikbaars tussen zit. Hebben die packs eigenlijk een meerwaarde?

Wat moet je eigenlijk met die gigantische sample library's bij de pakketten tegenwoordig?

Ik heb een eigen verzameling van een kleine 20 gb en ik gooi eigenlijk standaard alle samples die ergens bij zitten meteen weg om het overzichtelijk te houden en omdat ik geen zin heb om die gigantische pakketten door te gaan zoeken of er wat bruikbaars tussen zit. Hebben die packs eigenlijk een meerwaarde?

ja er zitten zeker frisse bruikbare sounds in de packs.

Vandaag de upgrade geinstalleerd, alles ging soepel totdat ik een project ging exporteren naar een wav. Nu pakt hij consequent een kanaal niet mee, lijkt wel een bug. Grumph

Buienalarm geintegreerd.

Die vat ik even niet?

Anyway, de levertijd van push is nu "ships in 16 or more weeks"

zal wel na de zomer worden verwacht ik... wel een beetje een blunder vind ik, zo'n heisa om een nieuw product en het vervolgens niet kunnen leveren..

jammer, had er al graag ene gehad om mee te spelen :)

Push lijkt grappig maar kan me nog niet overtuigen, eerst maar gaan voor de ms20. Ben wel benieuwd naar de eerste ervaringen hier op het forum. Vind de prijs eerlijk gezegd nog erg fors voor een midicontroller.

Back