Ableton 9 - new features

Bij nader inzien weet ik nu bijna wel zeker dat ik (voorlopig iig) niet ga upgraden naar live9.
Die EQ8 en GLUE zien er wel leuk uit, maar ik gebruik maar een bepaalde selectie van externe vsts. Alleen wellicht de 64bit zou op termijn wel essentieel zijn maar voorlopig zie gewoon de noodzaak niet.

De drie Session Drums packs zijn bij elkaar hetzelfde als die ene pack. Pack zie ik nu ook niet meer in mijn lijstje staan.

Voor degene die group to drum rack miste. Deze komt terug in Live 9.0.2.

De drie Session Drums packs zijn bij elkaar hetzelfde als die ene pack. Pack zie ik nu ook niet meer in mijn lijstje staan.

Voor degene die group to drum rack miste. Deze komt terug in Live 9.0.2.

nou dat vraag ik me af... want die 3 packs bij elkaar zijn 24GB en Session Drums is 28GB
maar bij mij is de pack ook verdwenen bij my packs.

waar dan??

Oh sorry man, bedoel met ableton....alles klinkt gruwelijk, goed, super makkelijk wat een workflow. Binnenkort ff student versie kopen :).

Van Push ben ik nog niet overtuigd......zie de voordelen tov de mpk nog niet.

Ik ga ook niet upgraden. Spijtige innovaties. Maar ook omdat ik bvb de EQ gebruik van FabFilter een mastering compressor van Waves etc.. Dit is overbodig voor mij..

nou dat vraag ik me af... want die 3 packs bij elkaar zijn 24GB en Session Drums is 28GB
maar bij mij is de pack ook verdwenen bij my packs.

De packs die je download zijn allemaal wel gecrompressed he, ik denk dat het best wel eens zou kunnen. Het viel me ook al op dat andere packs nu ineens kleiner zijn als je ze download (dacht dat ze in samples getrimmed hadden) maar als je ze uitpakt zijn ze net zo groot als die in suite 8.

Binnenkort ff student versie kopen :).

Dit bestaat dus volgens mij niet meer. Je had tot 4 maart om met 240/260euro korting 9 suite te kopen. :(

Ik ga ook niet upgraden. Spijtige innovaties. Maar ook omdat ik bvb de EQ gebruik van FabFilter een mastering compressor van Waves etc.. Dit is overbodig voor mij..

Geinig, ik heb het nu precies andersom. Ik zit al een paar jaar naar fabfilters mastersuite te kijken maar nu krijg ik het gevoel van een 'te kleine update' voor het geld. (al blijven dat wel verdomde sexy plug-ins..)

wtf korting ....260, nou :(

studentenversie kost 360 zag ik gister.

De packs die je download zijn allemaal wel gecrompressed he, ik denk dat het best wel eens zou kunnen. Het viel me ook al op dat andere packs nu ineens kleiner zijn als je ze download (dacht dat ze in samples getrimmed hadden) maar als je ze uitpakt zijn ze net zo groot als die in suite 8.

dat snap ik, ik had het ook over uncompressed. Session Drums is compressed 10,8 GB en uncompressed 28GB.

3 session drums packs zijn uncompressed 24GB.

4GB verschil is wel erg groot om iets hetzelfde te laten zijn.

dat snap ik, ik had het ook over uncompressed. Session Drums is compressed 10,8 GB en uncompressed 28GB.

3 session drums packs zijn uncompressed 24GB.

4GB verschil is wel erg groot om iets hetzelfde te laten zijn.

4GB is wel groot verschil ja. 'k Las ergens dat ze hetzelfde zouden zijn. Huidige versie zou misschien zelfs groter moeten zijn door de preview samples.

Ik ben in 8 ingestapt. Kon je niet van 7(edu) naar 8(edu) overstappen?

Zover ik weet kun je een student versie nooit upgraden naar een student versie, alleen naar de volledige versie. Dat is een beperking van de student versie.

Is zo'n beetje bij alle fabrikanten zo.

Zover ik weet kun je een student versie nooit upgraden naar een student versie, alleen naar de volledige versie. Dat is een beperking van de student versie.

Is zo'n beetje bij alle fabrikanten zo.

Oke! Weer wat geleerd :mega:

Al enige jaren geleden eens met Ableton beginnen prutsen, maar begreep er helemaal niks van. Dus een hele tijd links laten liggen. Maar sinds een paar maanden weer eens wat mee gedaan voor een paar collab projectjes en ineens is er toch een soort van klik. Heb nu met de aanbieding toch de Suite upgrade aangekocht en ik ben er tot nu toe ontzettend blij mee. Er zitten een aantal erg leuke features in zoals melodie naar MIDI die erg flexibel en snel is. Tot nu toe ook met een goed resultaat. Ja, voor mij is dit toch een geslaagde update.
Lekker snel en creatief creƫren, maar het afmixen etc. zal ik, denk ik, toch altijd in Cubase blijven doen.

wat "klinkt" er minder in ableton dan? Summing is toch voor alle daws gelijk? En de rest is gewoon 32bit float rekenen. Waarom zou een recente Ableton slechter moeten klinken dan bijv een
Cubase?

Waarom zou je anders niet in Ableton afmixen dan en al die moeite doen om je werk eerst te exporteren naar een ander DAW? Lijkt me nogal een hoop werk voor alleen "workflow" ?

Back