Ableton 9 - new features

Nu al een tijdje aan het prutsen met de Beta van Live Suite 9.
Tot nu toe geen echte crashes, vrij stabiele versie zou ik wel durven zeggen.
Mijn apc40 deed intieel wat vreemd, maar dat bleek aan de apc40 te liggen die aan een USB3.0 poort hing ipv USB2.0.
Ondertussen ben ik best wel tevreden van de nieuwe stuff, zoals de Library met 25gb aan inspiratie, snel om te zetten met de Audio-Midi feature (in volgorde van 'goed werkendheid': Beats, Melody, Harmony)
Ook de Glue compressor lust ik wel en ook de nieuwe browser ligt me wel goed (in tegenstelling tot de mening van vele anderen op het betaforum).
Nog iemand aan het testen momenteel?

Ben met 1 projeect bezig in Live 9. Heb met zwaardere sets problemen met grafische gedeelte. Audio loopt goed door maar db metertjes, track/clip locatie en dergelijke wordt niet snel genoeg geüpdatet op mijn scherm. In Live 8 gaat deze set goed.
'k Ga dit deze week maar melden. Moet nog een goede beschrijving zien te bedenken. Misschien is er inmiddels een update die het oplost.

is toch 30GB aan library zo bij elkaar! Gister nacht binnengetrokken.

Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen? Elke keer als ik kijk is de beta gesloten. Kan je je ergens voor een mail aanmelden ofzo?

Ambetant, mooi woord !

ambetant
(bn.)

Fr. embêtant

vervelend, hinderend, irritant

Ik word ambetant van die stoverij tussen mijn tanden.

zo meteen een abonnement op deze draad :D

Er is ook een feature die ik voorheen wel vaak gebruikte maar nu weg is. Bij Simpler of Sampler rechter muisklik en group to drumrack zit er niet meer in. Hebben ze er uit gehaald vanwege genestelde drum racks. Is mij nog nooit overkomen.. maar goed.

Nu ook max for live aan het ontdekken..
Maar Pff! Hoe begin je daar aan??

Bij Max/MSP zitten super nice tutorials bijgeleverd in de map waar Max geinstalleerd is. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze die niet bij Max4Live eruit gesloopt hebben.

(Even opgezocht, bij Max zelf staat het in program files>cycling '74 >max #> cycling '74 > docs > tutorials > max-tut)

Ik werkte voorheen altijd met een netjes gekochte ableton live 8. Echter toen ik ooit in aanraking kwam met presonus studio one ben ik half overgestapt naar deze (top) DAW applicatie. Het werken in arrangementen en de browser vond ik fijner werken.

Maar sinds ik de Live 9 beta draai (al direct vanaf de eerste lichting) werk ik enkel nog met Live 9. De DAW is niet ingrijpend veranderd vind ik. Maar wel overall/over de hele linie verbeterd.

Grootste verbeteringen:
  • Browser (super!)
  • Instrument previews vanuit browser
  • Klik/sleep gedrag van midi notes
  • glue browser
  • Audio to midi (dat nog lang niet perfect werkt. Maar vaak wel voldoende body biedt om er gericht mee te kunnen werken
  • Integrated Max for live

Heb verder nog geen problemen gezien. Works as a charm hier. :okdan:

Back