Ableton 9 - new features

Kan ik me goed voorstellen. Met de laatste beta's heb ik eigenlijk steeds geen problemen dus hij moet toch een keer uit komen. :)

Vraag me af wat de Beta zal doen als de echte versie gereleased wordt. Zal deze dan geblokkeerd worden vwb de werking ervan?

Waarschijnlijk al voor die tijd zelfs. :)

Ik vandaag aan mijn local instrument dealer gevraagd waneer de Push binnen is nog geen antwoord gehad maar ik wil hem wel, geen launchpad meer nodig (crashte veel in BETA9 in combinatie met WIN8 )

..moet je om PUSH te kunnen gebruiken je Ableton upgraden naar versie 9, of werkt hij ook met Ableton 8?

Voor push moet je 9 hebben heb ik gelezzen vandaag, mischien werkt er wel iets in 8 maar voor de volledige functionaliteit heb je 9 nodig

van de Ableton website:

Push needs Live 9 - if you own Live 1-8 log in to see your best upgrade offer. Suite 8 users log in to see a limited-time offer.

okay.. dus dat zou dus een uitgave van 500,- zijn voor PUSH en 170,- voor de upgrade..

Het idee van muziek maken met Ableton zonder de hele tijd het scherm nodig te hebben vind ik te gek..

Ik zou alleen een normaal midi keyboard willen gebruiken om in te spelen.. Ik vraag me ook af hoe editten gaat van je opgenomen data.. Noten deleten, verplaatsen, filter envelopes aanpassen etc. Of je VST's kiezen per track, sounds kiezen enzo.

Ik denk dat je toch nog heel vaak naar je scherm zal gaan kijken..

Ach, we'll see..

ik ben ook wel benieuwd ja.
presets kiezen ja, maar diep gaan met effecten (racks) en instrumenten zit er denk ik niet in.

Ik zit altijd veel mijn synths en fx te editen terwijl ik aan het jammen ben,. in dat geval heb je dus amper iets aan push ten opzichte van Maschine. Daar moet je ook nog vaak naar de monitor en muis grijpen ;.
Eigenlijk is het enige wat me wel cool lijkt ( een week of twee nadat ik laaiend enthousiast was ) is de manier van melodien inspelen, maar om daar nou 500 euro voor neer te leggen ?

In dat filmpje ziet het er natuurlijk allemaal heel snel en spontaan uit, maar ik denk dat dat vooral commerciele spontaniteit is, en dat hij al een boel werk heeft gedaan om zo met push te kunnen jammen.
Dus wat schiet je er dan nog mee op .
Ik geloof dat een boel mensen bedrogen uit gaan komen met push.

..maar misschien wel een leuke manier om op een speelse manier een liveset neer te zetten.

aaah fuk. net 2 van dennis zn demos gekeken en de manier waarop push met scales omgaat is iets wat ik al jaren zoek.

Hij legt het in de middelste clip van witterink hierboven uit. Je kan dus scales absoluut weergeven zonder foute noten en verschillende scales spelen met dezelfde "grepen"

bah. gaan ik toch eentje moeten kopen.

aaah fuk. net 2 van dennis zn demos gekeken en de manier waarop push met scales omgaat is iets wat ik al jaren zoek.

Hij legt het in de middelste clip van witterink hierboven uit. Je kan dus scales absoluut weergeven zonder foute noten en verschillende scales spelen met dezelfde "grepen"

bah. gaan ik toch eentje moeten kopen.

Dat is dus inderdaad een heel toffe feature, maar zo ongeveer ok het enige wat me interesseert aan het apparaat..
Het is een beetje veel geld voor alleen die feature....

Je kan dus scales absoluut weergeven zonder foute noten

Met de 'Scale' device kon je er vroeger al voor zorgen dat je geen 'foute' noten meer speelde.
http://abletonlife.com/midi-effect-tutorial-how-to-use-abletons-scale

Op die manier kan je meerdere van die Scale devices in een rack zetten, om dan met een van de macro knoppen (of met dummy clips) de chain te selecteren waarin de juiste Scale zit.
Net zoals deze tiep hier doet (maar die doet het dan met Chord devices, principe blijft wel hetzelfde).

Dus alles is mogelijk zonder Push :eureka:
Wat uiteraard niet wegneemt dat hij er wel aantrekkelijk uitziet met al die kleurtjes :halleluja

ja ik ken de scale al, maar de dubbele noten vind ik hinderlijk.

Back