Ableton 9 - new features

Zelf ook Push + Live 9 besteld. Zowel op de site als op de rekening staat 2-4 weken levertijd voor de Push controller.

Okay, fair.

Toen ik echter op mijn account pagina keek stond daar ineens 12-16 weken... WTF?!

Mailtje naar support (+ aangetekende brief naar postadres in Berlijn) over het terug draaien van mijn betaling is al de deur uit. Ik vind deze manier van zaken doen echt niet acceptabel.

Misschien toch maar eens zo'n Sequentix Cirklon aanschaffen; eind maart/begin april zouden ze weer een batch in de verkoop moeten doen.

Wat die Push betreft.. I hate to say I told you so.
Met de APC40 was het exact hetzelfde verhaal. Toen ie eenmaal in alle boekjes stond van alle winkels duurde het nog weken/maanden voordat ie overal verkrijgbaar was. Ik ben nog het halve land door gereisd om 'm bij rockpalace op te halen, dat was de enige shop in Nederland die 'm naar mijn weten had en dat was een aantal weken na de release.

Toen ik echter op mijn account pagina keek stond daar ineens 12-16 weken... WTF?!
.

Ik zou het antwoord van support nog even afwachten, al hebben die het nu ook druk. Dat is gewoon normaal bij dergelijke grote releases. Dus wat dat betreft zou ik ze nog even het voordeel van de twijfel geven.

Als het daadwerkelijk 4 maanden blijkt te wezen, tja, dan is het natuurlijk wel weer een ander verhaal.

Ik hoop dat ik wakker mag worden met een mailtje van de ableton in mn inbox.. *fingers crossed*

Gistermiddag gedownload, maar ik kon hem gisteravond pas authoriseren. Gelukkig was ik verder druk met andere dingen bezig gisteren dus heb ik geen dag verpest met refreshen/retryen van websites en koppige authorisation requests :) In elk geval draait het allemaal, nu hoef ik alleen nog maar die enorme bak soundpacks die bij Suite horen te downloaden. Al betwijfel ik of ik naast Battery, Omnisphere en Maschine behoefte heb aan NOG 10GB aan drumsamples. Zal vanavond eens op mijn gemak door de lijst heenlopen.

Dat 12/16 weken voor Push is wel brak ja, ik wacht denk ik maar even :-/

Laatst gewijzigd:
Holy shit, en ik heb net Omnisphere geinstalleerd, die was ook zoiets achterlijks.

Live Suite 9 (upgrade) is hier binnen.
Is er ook een mogelijkheid om die packs in 1 keer te downloaden?

Vooralsnog ben ik vooral aan het kennismaken met max for live. Er gaat een wereld voor me open. :)
Weet iemand toevallig een goede bron met max for live tutorials (liefst video)?

misschien beetje open deur tip maar ik was blij met mn gratis airbase99 editor van hier
www.maxforlive.com

ik voel me toch wel een beetje genaaid hoor.

Ik wou dus Live 9 suite en push kopen.

in het begin deden ze net alsof push op dezelfde dag werd gereleased als L9, toen was het ineens pre-order, coming soon, toen 2-4 weken en nu 12-16 weken. Das potdomme bijna 4 maand!

Dus ik had een bestelling geplaatst via mail (omdat ik zakelijk ex btw wilde kopen), op maandag al, de dag voor de release.

Gisteren de hele dag ook geen antwoord gehad op mijn mail. Uiteindelijk gister avond maar besloten om gewoon een licentie online te kopen incl btw, en dan zonder de push. Die zie ik wel verschijnen over een half jaar.

Ook nog een mail gestuurd dat mijn bestelling via mail als niet verzonden beschouwd kon worden, ook zonder reactie.

pluspunt is dan wel weer dat ik L9 suite nu heb en dat het prima werkt :D

Zit al 27 uur te wachten. Geld is allang van mn rekening maar nog steeds geen live 9 suite :(
Op de ableton facebook zijn er nog meer van die gevallen waar ableton dan doodleuk op reageert: send a support ticket. Mehh

ik voel me toch wel een beetje genaaid hoor.

Ik wou dus Live 9 suite en push kopen.

in het begin deden ze net alsof push op dezelfde dag werd gereleased als L9, toen was het ineens pre-order, coming soon, toen 2-4 weken en nu 12-16 weken. Das potdomme bijna 4 maand!

Exact hetzelfde verhaal hier. Nergens werd gesproken over het feit dat push een pre-order zou zijn. Tot de 5e dan, toen de site meer dead dan live ging.

Ik heb nu Suite gekocht en Push laten zitten. Wellicht zijn mensen hem over 4 maanden wel zat en staan ze op Marktplaats of doet Ableton hem in de aanbieding. Of Thomann.... Of Bax..... Die 50 euro extra korting verlies je op en duur vast niet. :)

Reg codes heb ik na 5 minuten al binnen. Veel sterke voor diegene die via de support moeten gaan leuren! Niet leuk! :-(

Vet ding hoor die PUSH.. als ik wat doekoe beschikbaar heb wil ik die zeker hebben!
Ik denk dat dat ding de populariteit van Live enorm gaat boosten... bijvoorbeeld zodra de mpc hiphoppers dat ding hebben ontdekt..
Dat doet Ableton echt slim.. die dedicated controllers..

Fantastisch ding..en dan heb ik er nog geeneens mee gewerkt ;)

Op createdigitalmusic.com staat btw een uitgebreide review.. maar goed, dat wisten jullie vast al..

Zit al 27 uur te wachten. Geld is allang van mn rekening maar nog steeds geen live 9 suite :(
Op de ableton facebook zijn er nog meer van die gevallen waar ableton dan doodleuk op reageert: send a support ticket. Mehh

Maar heb je al een support ticket aangemaakt? Ik begrijp je frustratie volkomen maar ik begrijp ook dat Ableton het alleen kan oplossen als ze de problemen gestructureerd aanpakken. Anders raken zij ook het overzicht kwijt van wat nu is verholpen en wat niet.

Gisterenavond even eerste sessie Live 9 Suite. De laatste beta's waren ook al erg stabiel en zo ook de 9.0.1 versie.

Werkt al een trein en ik ben qua direct op te merken aanpassingen vooral erg blij met de nieuwe browser. Veel fijnere manier van werken om bij je plugins en geluiden te komen. :okdan:

Ik vind het ook vreemd dat Session Drums wel bij mijn live packs staat, maar dat ik die niet kan downloaden.

Is weliswaar 28GB, maar dat maakt vandaag de dag toch niet meer zoveel uit? Dan trek ik met gemak binnen een half uur binnen.

Zouden ze die download link nu puur uit bandwidth overwegingen achterlaten?

Ik vind het ook vreemd dat Session Drums wel bij mijn live packs staat, maar dat ik die niet kan downloaden.

Is weliswaar 28GB, maar dat maakt vandaag de dag toch niet meer zoveel uit? Dan trek ik met gemak binnen een half uur binnen.

Zouden ze die download link nu puur uit bandwidth overwegingen achterlaten?

Geen idee, naar huidige standaarden is 28GB natuurlijk ook niet echt veel meer.
Feit is wel dat ze behoorlijke problemen hebben gehad en wellicht even voorzichtig zijn.

Ik heb ook nog niet alle packs binnen dus ik richt me momenteel even op de voor mij interessantere maar compactere packs. De rest komt wel een keer. :)

Back