Vetste monofone bassynth op de markt?

Vetste monofone bassynth op de markt?

• Totaal aantal stemmers
    65

Maurice_1983

S Y N T H L O V E
Hey forummers, ben benieuwd wat jullie de vetste monofone bassynth vinden, die nu verkrijgbaar is op de markt. Je hem dus nu in een willekeurige winkel kunnen kopen, nieuw. Vertel ook even waarom, en/of waarmee je het vergelijkt. Als jou bassynth er niet tussen staat, vertel dan waarom deze synth de genoemde opties overtreft. :D

Ik heb zelf een Moog LP, wat tevens ook mijn enige en eerste monofone bassynth is. De keuze kwam tot stand nadat ik demp-filmpjes op het internet ging bekijken. De LP heeft dat klassieke vintage moogfilter geluid. Al vind ik hem in vergelijking met gear van toen wel wat moderner en strakker klinken. Daar begin ik nu pas achter te komen eigenlijk. Maar het doet een in een productie zeker een overtuigende moog-bas, die veel vst's ver achter zich laat. (heb de trillian nog niet geprobeerd moet ik zeggen).

Ik denk dat die kroon naar de Moog Voyager gaat, al staat die niet in jouw lijstje. Dat is in elk geval de dikste die ik ooit heb geprobeerd. Zelf gebruik ik de Mopho, die is wat prettiger budgettechnisch gezien. Ik vind de Little Phatty persoonlijk niet zo'n geweldige synth, mij teveel compromis en toch nog een hoop geld.

Minimoog Voyager, behoeft verder geen verdere introductie/toelichting wat mij betreft. :-)

Nou, ik heb een voyager (rack) en de bas is erg dik... maarrrrr.... ik vind m erg moeilijk ook dik in de mix te krijgen omdat ie alles wegblaast, dat zal aan mijn mixkunsten kunnen liggen natuulk. :D

een Moog is ook alleen maar goed in dikke bassen eigenlijk, niet erg veelzijdig

In het geval van een moog moet de veelzijdigheid voor een groot deel uit de speler komen inderdaad.

een Moog is ook alleen maar goed in dikke bassen eigenlijk, niet erg veelzijdig

Ben ik echt niet met je eens. Het zijn ook echte lead synths, maar ik ben ervan overtuigd dat ook jij dat best wel weet. ;)

SE-1x overtreft alles wat er nu op de markt is, behalve misschien de Moog Voyager, daar gaat ie ongeveer gelijk mee op (maar ik heb toch liever de SE-1x).

vind die t3 ook wel oke
( en als die miniversie ervan ook zo klinkt, mag die ook mee doen )
( en de fenix-xl subtieler dan de moog, maar zeker zo vet )
( en de minimoog, toch maar weer )

Ben ik echt niet met je eens. Het zijn ook echte lead synths, maar ik ben ervan overtuigd dat ook jij dat best wel weet. ;)

ja bassen, leads en resosounds... ik heb er zelf 1 gehad...

maar orgels, strings, pads en tapijten gaat niet lukken heel mooi apparaat maar gewoon heel beperkt

lijkt me inderdaad moeilijk , op een monofone synth .
of je moet al gaan samplen natuurlijk, maar ja dan raak je weer wat anders kwijt.
d'r staan geen samplers in het competitierijtje
( hoe zou dat nu komen )

hoort de Analogue Solutions Leipzig eigenlijk ook niet in et rijtje en de SEM en de Macbeth Micromac(als voyanger concurent) en wat dachten we van de MFB Dominion X.... Damn er worden teveel vette synths gebouwd op et ogenblik :D

volgens mij ging het over sound modules die je nog kan kopen op dit moment.

Back