Vetste monofone bassynth op de markt?

Vetste monofone bassynth op de markt?

• Totaal aantal stemmers
    65
Sorry maar ik neem alleen genoegen met de Voyager

Plus de SE-1X

Plus de Mintaur

En nog een paar andere.
Ken niet kiezen, sterker nog ik wil helemaal niet kiezen. :D

keuze tussen phatty en se1 vind ik lastig, stonden hier gisteren naast elkaar. de phatty is directer, de se1 wat omfloerster. toch maar de se1.

maar dan nog, vergeet ze allebei en ga over op atc1. helaas is de se1 net weg, maar misschien als ik morgen even tijd heb probeer ik een filmpje te maken met mini micro microwave1 omega evolver syntrack phatty en atc1.

maar dan nog, de ene bass is de andere niet. zelf hou ik van die lekkere ronde synth-pop bass..

ik zou zeggen minitaurus, kan je eigenlijk geen bult mee vallen voor die prijs, is nieuw, en vetter dan vet , lager dan laag.
zoveel bas voor zo weinig geld, sorry hoor, maar daar kan geen enkele hierboven genoemde tegenop
je krijgt er bijna een octaaf bij aan de onderkant
zou zeggen ga eens luisteren, en dan niet van die internet mp3tjes natuurlijk

keuze tussen phatty en se1 vind ik lastig, stonden hier gisteren naast elkaar. de phatty is directer, de se1 wat omfloerster. toch maar de se1.

maar dan nog, vergeet ze allebei en ga over op atc1. helaas is de se1 net weg, maar misschien als ik morgen even tijd heb probeer ik een filmpje te maken met mini micro microwave1 omega evolver syntrack phatty en atc1.

maar dan nog, de ene bass is de andere niet. zelf hou ik van die lekkere ronde synth-pop bass..

Misschien moeten we een MIDI file posten die iedereen door zijn (favoriete)bas-synth kan halen. Kan ik iig de geluiden van de SE-1, LP, Voyager, Andromeda, Mopho, Nord en Waldorf posten en gezamenlijk vergelijken met alle eerder genoemde synths.

Misschien moeten we een MIDI file posten die iedereen door zijn (favoriete)bas-synth kan halen. Kan ik iig de geluiden van de SE-1, LP, Voyager, Andromeda, Mopho, Nord en Waldorf posten en gezamenlijk vergelijken met alle eerder genoemde synths.

Nou, ik denk dat we dan al een heel eind zijn...

:eureka: :okdan:

Maar dan moeten we ook de patch gelijk maken voor alle synths.
Ik stel voor:
1 oscillator met 50-50 pulse, maximaal volume naar het filter, driehoek LFO op de filter cutoff van zo'n 5 seconde van 0 naar max, verder geen modulaties, envelope voor vca: A=0 S=max R=1, velocity op max, geen clipping van de AD converter, en natuurlijk geen eq/compressie enz...
Dan moeten we ook nog er voor zorgen dat de loudness RMS waarde voor de files gelijk is.
Heeft er iemand nog meer ideeën?

daar gaan we weer
1 patch bij alles naast elkaar houden
of iets je vetste monobassynth is hangt af van het gebruik
wat je er mee doet
hoe makkelijk die inzetbaar is voor verschillende dingen
de LP is rauwer dan de voyager.. aggressiever, vooral door de filter overload
wat heeft het dan voor zin om de 2 dezelfde patch te laten afspelen
echt totale kolder is dat allemaal
je maakt niet maar 1 bas.. je maakt veel meer bassen
welk beestje is daarvoor voor jou geschikt en waarom
ook de bediening is van belang
op een a6 ga je niet ff snel een rond funkbassie maken, wat je op de moogs wel heel snel doet
de sound op 1 patch zegt echt bijna geen reet

Inderdaad, anders kom je uit op welke het meest middelmatig presteert...............

Moog Taurus 3 ligt ook nog in de meeste winkels :biertje:

waar lijkt die nu op de little phatty / of meer de voyager alike qa sounding

de voyager wint in deze poll [hoewelik se1x die kenk tenminste;-] koos,
omdat dees de meest kunstjes kan vertoonuh
:okdan:
tsja;;:W
in vintage land zijn der zoveel mooie analoogjes die heerlijke subs /basses kune doen

vondt mn avatar arp heerlijk meer synth dan bassies aleemaar
de octave elctronics cat , zeer fyn voor basse dual subs erby

de cs30 is weer wereldjuh apart ..heerlijk filters ..erg dikke basses mogelijk tot 32 /64 foot note
same as de teisco60f ..idem met de fote note free/ of 32 64 note +erg fijn filter

persoonlijkvonk de moog mg1 ook een goeie kandidaat ..erg cheapoo wastie ..erg fyn soundjuh toch mits netjes afgesteld / mixed ..deed ie noiet onder voor bv een prodigy:doei:

:eureka: :okdan:

Maar dan moeten we ook de patch gelijk maken voor alle synths.
Ik stel voor:
1 oscillator met 50-50 pulse, maximaal volume naar het filter, driehoek LFO op de filter cutoff van zo'n 5 seconde van 0 naar max, verder geen modulaties, envelope voor vca: A=0 S=max R=1, velocity op max, geen clipping van de AD converter, en natuurlijk geen eq/compressie enz...
Dan moeten we ook nog er voor zorgen dat de loudness RMS waarde voor de files gelijk is.
Heeft er iemand nog meer ideeën?

heeft dus dik ..belangwaart afgeluisterd wordt

soms trillen men raamen boven mn keuken/woonkamer deur mooie bas juist niet;-]
1 ding een goeie bas hoeft niet duur te zijn .;-]]=
:peukie:

de mg-1 klinkt inderdaad dik
maar is erg beperkt
dat is het hele verhaal
kan ie wel dik zijn.. maar misschien weinig toepasbaar

hierdan suburb soundje /staaltje moog play isme;-]
de mg1 / en rogue zijn bijna eender heerlijke mini moog machientjes
nog betaalbaar
:okdan:

de mg-1 klinkt inderdaad dik
maar is erg beperkt
dat is het hele verhaal
kan ie wel dik zijn.. maar misschien weinig toepasbaar

2 osc [evt de t-tuna able] filter op heerlijke open/close stand ..
wat heb je meer nodig voor een basje;-]]]

zou der zo weer kopuh astie voor soon zachtprijsje voorby kwam ..beetje spijt ach;-]:halleluja

lkkr klein ook patchen opslaan lkkr belangrijk;-]
:engel:
ik denk dat een atc ook egt mooie dikke overdrived basses doet!

en tuurlijk dees ..ies nie in een winkel te koop;-]

maatje gebruikt m al jaren is nie voor niks nog steed smain bass unit
=( worduh steeeds duurder
:doei:

minibrute benk ook aardig fan/ benieuwd naar [cant be bad ,
specs & demoos getsjekkerrt te hebben

daar gaan we weer
1 patch bij alles naast elkaar houden
of iets je vetste monobassynth is hangt af van het gebruik
wat je er mee doet
hoe makkelijk die inzetbaar is voor verschillende dingen
de LP is rauwer dan de voyager.. aggressiever, vooral door de filter overload
wat heeft het dan voor zin om de 2 dezelfde patch te laten afspelen
echt totale kolder is dat allemaal
je maakt niet maar 1 bas.. je maakt veel meer bassen
welk beestje is daarvoor voor jou geschikt en waarom
ook de bediening is van belang
op een a6 ga je niet ff snel een rond funkbassie maken, wat je op de moogs wel heel snel doet
de sound op 1 patch zegt echt bijna geen reet

Op deze manier is elke synth vet natuurlijk, maar je word er geen steek wijzer van.
We willen iets te weten komen over de klank van diverse synths en dan moet je zo eerlijk mogelijk vergelijken, dan pas kan je iets leren.

Inderdaad, anders kom je uit op welke het meest middelmatig presteert...............
Het ontgaat mij hoe je zo op de meest middelmatig presterende synth uitkomt.

Simpel, omdat je een kader gaat creeren waarbinnen je het geluid gaat maken.....dat snap ik wel anders kan je niet vergelijken, maar door dat kader krijg je de meest middelmatige klank, aangezien elke synth uit de poll de klank zal moeten kunnen voortbrengen.

Als ik een bass sound ga maken hou ik me aan geen enkele instelling, hierdoor krijg ik de bass klank die ik mooi vind, wat in kan houden dat de synth die kwa voorbeeld patch het " beste" is voor mijn gebruikers instellingen het bij lange na niet haalt.

Gebruik ook vaak verschillende bakken voor het laag....
Al mijn moog's heb ik de deur uit gedaan, omdat mijn dot com modular een klysma overbodig maakt..

Wat ik een leuker experiment zal vinden is om de midi file te gebruiken en dat je kwa geluidsvorming zelf het kader mag bepalen.
Uiteraard geen after fx's, wel normalisen na opnemen, zodat alles kwa piek op 0 staat.

Op deze manier is elke synth vet natuurlijk, maar je word er geen steek wijzer van.
We willen iets te weten komen over de klank van diverse synths en dan moet je zo eerlijk mogelijk vergelijken, dan pas kan je iets leren.

niet elke synth is vet voor elke toepaassing
als je 1 patch hebt en daar soort van eerlijk over kan zeggen welk dan dik klinkt bij die patch zegt dat niets over d etoepasbaarheid van de bak
echt geen reet
de klank van synths is alleen van belang in het gebruik
een synthklank los is nog niks.. je wil weten waar je wat voor dingen voor gebruikt
een ms20 gebruik je voor zn rauwigheid vooral met hp filter voor sweeps en penetrante lijntjes
de voyager is sappig ballsy voor volle blubbershit
de lp is al weer wat rauwer, heeft bakken laag en ligt gelijk goed in de mix
dat soort dingen zijn van belang als je muziek maakt
als je een metertjeskijker bent moet je misschien inderdaad dit soort vergelijkingen doen om je bezig te houden
over muzikale funktie zegt t echt geen zak
en dat leren
dat kan je door het te gebruiken
door ervaring
door ervaring uit te wisselen
dat is pas echt iets leren
of 1 synth bij 1 patch dikker is dan een ander kan me echt geen aars schelen

Back