Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
keuze tussen phatty en se1 vind ik lastig, stonden hier gisteren naast elkaar. de phatty is directer, de se1 wat omfloerster. toch maar de se1.
maar dan nog, vergeet ze allebei en ga over op atc1. helaas is de se1 net weg, maar misschien als ik morgen even tijd heb probeer ik een filmpje te maken met mini micro microwave1 omega evolver syntrack phatty en atc1.
maar dan nog, de ene bass is de andere niet. zelf hou ik van die lekkere ronde synth-pop bass..
Misschien moeten we een MIDI file posten die iedereen door zijn (favoriete)bas-synth kan halen. Kan ik iig de geluiden van de SE-1, LP, Voyager, Andromeda, Mopho, Nord en Waldorf posten en gezamenlijk vergelijken met alle eerder genoemde synths.
Misschien moeten we een MIDI file posten die iedereen door zijn (favoriete)bas-synth kan halen. Kan ik iig de geluiden van de SE-1, LP, Voyager, Andromeda, Mopho, Nord en Waldorf posten en gezamenlijk vergelijken met alle eerder genoemde synths.
Moog Taurus 3 ligt ook nog in de meeste winkels![]()

![]()
Maar dan moeten we ook de patch gelijk maken voor alle synths.
Ik stel voor:
1 oscillator met 50-50 pulse, maximaal volume naar het filter, driehoek LFO op de filter cutoff van zo'n 5 seconde van 0 naar max, verder geen modulaties, envelope voor vca: A=0 S=max R=1, velocity op max, geen clipping van de AD converter, en natuurlijk geen eq/compressie enz...
Dan moeten we ook nog er voor zorgen dat de loudness RMS waarde voor de files gelijk is.
Heeft er iemand nog meer ideeën?

Een jaar geleden was iedereen hyper over de komst van de Arturia MiniBrute, maar ik hoor nu niemand erover. Komt er een beetje bas uit, of is het toch een onderdeurtje?
de mg-1 klinkt inderdaad dik
maar is erg beperkt
dat is het hele verhaal
kan ie wel dik zijn.. maar misschien weinig toepasbaar

worduh steeeds duurder
daar gaan we weer
1 patch bij alles naast elkaar houden
of iets je vetste monobassynth is hangt af van het gebruik
wat je er mee doet
hoe makkelijk die inzetbaar is voor verschillende dingen
de LP is rauwer dan de voyager.. aggressiever, vooral door de filter overload
wat heeft het dan voor zin om de 2 dezelfde patch te laten afspelen
echt totale kolder is dat allemaal
je maakt niet maar 1 bas.. je maakt veel meer bassen
welk beestje is daarvoor voor jou geschikt en waarom
ook de bediening is van belang
op een a6 ga je niet ff snel een rond funkbassie maken, wat je op de moogs wel heel snel doet
de sound op 1 patch zegt echt bijna geen reet
Het ontgaat mij hoe je zo op de meest middelmatig presterende synth uitkomt.Inderdaad, anders kom je uit op welke het meest middelmatig presteert...............
Op deze manier is elke synth vet natuurlijk, maar je word er geen steek wijzer van.
We willen iets te weten komen over de klank van diverse synths en dan moet je zo eerlijk mogelijk vergelijken, dan pas kan je iets leren.