Vetste monofone bassynth op de markt?

Vetste monofone bassynth op de markt?

• Totaal aantal stemmers
    65
waarom is er geen enquete

Dunste polyfone leadsynth op de markt?

;)

begin een nieuw topic zou ik zo zeggen.
zet in op de philichorda

een optie 'iets anders, nl.:....' had ook wel handig geweest.

minimoog is toch ook nog 'op de markt' net als de taurus1, source, micromoog. zelfs die laatste 1-pitter blaast bijna het hele rijtje uit de enquete weg.

maar goed, als het nieuwerwets moet zijn, ik verbaas me erover dat de se1x regelmatig genoemd en geprezen wordt, maar de atc1 ontbreekt.
los van de bediening, de atc1 en de se1x zijn als de olifant en muis die over het bruggetje lopen. en o, wat stampt die atc1 lekker.

Et ging toch om mono synths die gewoon in de winkel te koop zijn toch?

Anders kunnen we zo'n beetje elke oude analoog wel afgaan... Iemand trouwens hier met de Analog soludtions leipzig. Lijkt me ook best een vet bakkie voor bass!

Anders kunnen we zo'n beetje elke oude analoog wel afgaan... Iemand trouwens hier met de Analog soludtions leipzig. Lijkt me ook best een vet bakkie voor bass!

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb de bakken uit de poll niet gehad dus daar kan ik niets over zeggen 8)

ik denk dat je gelijk hebt, maar er stond 'op de markt zijn' en ik denk dat de markt in oude moogs net zo levendig is als die in nieuwe.

maar goed, ik zeg het gewoon nog een keer, omdat ik m net weer even gehoord heb: ATC-1 !!!
ik ken geen synth die zoveel druk en power heeft in zijn bass en ook nog lekker rond is.

de leipzig had ik graag eens willen proberen, maar toen ik ernaar vroeg bij een winkel die analog solutions verkocht, werd me aangeraden het niet te doen.

Leo, waarom niet dan?

Ik heb maar Voyager gestemd, das de enige die ik ken. De Minitaur lijkt me ook dik afgaande op yt filmpjes.

ik denk dat je gelijk hebt, maar er stond 'op de markt zijn' en ik denk dat de markt in oude moogs net zo levendig is als die in nieuwe.

maar goed, ik zeg het gewoon nog een keer, omdat ik m net weer even gehoord heb: ATC-1 !!!
ik ken geen synth die zoveel druk en power heeft in zijn bass en ook nog lekker rond is.

de leipzig had ik graag eens willen proberen, maar toen ik ernaar vroeg bij een winkel die analog solutions verkocht, werd me aangeraden het niet te doen.

Leo, heb je ook verschillende filters voor de ATC? en zo ja welke vindt je het best.

:koffie:

de LP is dikker in bassen dan de voyager
zeg ik dan maar even

Leo, heb je ook verschillende filters voor de ATC? en zo ja welke vindt je het best.

:koffie:

het mini filter past prima, maar ik vind het arp2600 filter de uitschieter.

sem heeft een kleine schakelaar tussen 24 en 12 db (neem ik dan maar aan) en voegt daarmee wel iets toe natuurlijk, net als het typische 303 filter voor bepaalde klanken, maar al met al, als ik er 1 zou mogen houden, werd het de arp2600 cartridge. kan je alle kanten mee op.

Ik heb de LP en de Pulse, beide super, maar de LP maakt gehakt van de Pulse imho.

Ik ben wel geïnteresseerd in verschil tussen LP en SE-1x. Heeft iemand beide?
Is de Minitaur zoveel dikker dan bovenstaande twee PatatMet?

Ik heb de LP en de Pulse, beide super, maar de LP maakt gehakt van de Pulse imho.

Ik ben wel geïnteresseerd in verschil tussen LP en SE-1x. Heeft iemand beide?
Is de Minitaur zoveel dikker dan bovenstaande twee PatatMet?

Ik kan alleen op jijbuis video's afgaan voor de minitaur, de Se1x heb ik zelf. Maar de minitaur lijkt mij toch dikker te klinken dan de Se1x. De Se1x heeft wel veel meer mogelijkheden.

Afgaan op youtube filmpjes lijkt me vrij zinloos. Van de se1x heb ik ook nooit een goede demo gezien. Ik was pas onder de indruk toen ik hem zelf kon testen.

Maar die minitaur lijkt me een tof bakkie, zeker voor dat geld.

Ik kan alleen op jijbuis video's afgaan voor de minitaur, de Se1x heb ik zelf. Maar de minitaur lijkt mij toch dikker te klinken dan de Se1x. De Se1x heeft wel veel meer mogelijkheden.

tnx!

Ik heb wel eens gespeeld met de SE1x maar nog niet vergeleken met de LP. De minitaur is iig betaalbaar.

tnx!

Ik heb wel eens gespeeld met de SE1x maar nog niet vergeleken met de LP. De minitaur is iig betaalbaar.

SE1x is tweedehands ook erg goed betaalbaar hoor, zou ik denk ik eerder voor gaan dan een minitaur. Zeker als het je enige monophone synth is.

@leo

Hum eerst effe op vakantie denk dat als ik terug komt wat gaat verkopen en er een ATC voor terug gaat kopen. Zit alleen te twijfelen over de filter keuze (keuzestress :D ). Misschien gewoon een quad:halleluja

Back