Vetste monofone bassynth op de markt?

Vetste monofone bassynth op de markt?

• Totaal aantal stemmers
    65
Simpel, omdat je een kader gaat creeren waarbinnen je het geluid gaat maken.....dat snap ik wel anders kan je niet vergelijken, maar door dat kader krijg je de meest middelmatige klank, aangezien elke synth uit de poll de klank zal moeten kunnen voortbrengen.

Als ik een bass sound ga maken hou ik me aan geen enkele instelling, hierdoor krijg ik de bass klank die ik mooi vind, wat in kan houden dat de synth die kwa voorbeeld patch het " beste" is voor mijn gebruikers instellingen het bij lange na niet haalt.

Gebruik ook vaak verschillende bakken voor het laag....
Al mijn moog's heb ik de deur uit gedaan, omdat mijn dot com modular een klysma overbodig maakt..
:engel:
maw ..met verschillende patches [oft nou dot.com is / of je ..uhu futureretro of iets anders ] komje terecht op bv je toevallig mooie bass/zzz voor dat moment ..

hebpziez eender ..dat maakt diverse synth bruikbaar voor diverse doeleinden
niet aleen die voor die /dat geluid
bv pro one / ms 20 20 kunen allebei schreuwen fx dingen doen / en basses rollen ..dus veelzijdig
:doei:

om effe weer op mn mg1 moog terecht te komen idd die stond vaak in een ieder byna t zelfde standje ..maar dat was byna perfect voor watie moest doen ..soms filter tweaking ...
meer niet

kzou nou bv niet met een modulair ...setup aleen maar de bass/lijn eruit halen ..omdat met een eender / simplere machien ook kan
[indeed de dx synths waren nog niet genoemd [;-]septic]
want veel chicago / house classix [die toch egt netjes / fatsoow ge recorded zijn ..denk eerder jeffmills werk redplanet rec. zijn veel dx spullen gebruik ...zei jeffie zelluf tegen mij;-]]:bekdicht::peukie::biertje:

key board tracking op lekker filter op bv een moog mg1 = doet een verdomd goed bassjuh
wilde effe bralluh;-]
CLOU = - je hoeftgeen 2000 neer te tellen voor een oddysee / ms20 voor bassen
:P

[ikdenk een topic over hoe je t wild een scheurend [geen saw supersaw ding ] maar een egtfunky scheur lead maakt ...zonder fx ..meer brein cracking geeft
:okdan:
dan t meer aan komt op proggen ..de-tune/ en div waveforms abusen en filtermods [osc 2 > filtermod laten gaan enzenz ]
loik;-]:kroon:

en ast dan allemaal nogniet lukt ..gewoon dees erachter knopuh;-]]]]]]
suc6 guarantee;-]http://www.youtube.com/watch?v=yDGQMwHjiO8&feature=relmfu

met een ARP oddy kan je al veel meer dan met een minimoog(ook die vind ik toffer dan moog)

daarom voor een moog sound hoefje niet egt ver et zoekuh ..kzou ook veeeel liever om op de ts ..terug te komen ..soon studio electronics new gear [table top units kopuh;-] leukere filters dan aleen maar moog en dikkesemii mod / uitvoering [velzijdig heid blijft key lijktme

vorige post bdoelde ik dees link ;hoe grappig denk datr zelf ..gasten dit dikke bas vinden ..
http://www.behringer.com/EN/Products/BSY600.aspx

is maar een lullig filmpje, maar ik wil eerst even kijken of het lukt en hoe het overkomt....

hoe is het mogelijk , voyager staat hoger dan de minitaurus ??
vraag me af hoevelen wel eens met een t3 of minitaurus hebben mogen stoeien ?
of is het meer: ik heb de indruk dat.....( van horen zeggen )
hoe dan ook , probeer hem eens uit , als je de kans hebt

weerom: wat is vet?
de ms20 is smerig goedkoop, kermisachtig, vies, scherp, schokkend mooi en nog veel meer
maar vet ??
niet echt lijkt me, is ie wat te dunnetjes voor qua oscilatoren

In Flat Beat kreeg men de MS10 er toch wel behoorlijk vettig ingemixt. :) Maar ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt. Sommige synths lijken gemiddeld genomen meer gewicht in de schaal te leggen dan een MS; bij sommige moet je minder moeite doen om een klank dik te laten klinken.

hoe is het mogelijk , voyager staat hoger dan de minitaurus ??
vraag me af hoevelen wel eens met een t3 of minitaurus hebben mogen stoeien ?
of is het meer: ik heb de indruk dat.....( van horen zeggen )
hoe dan ook , probeer hem eens uit , als je de kans hebt

Hahahaha volgens mij ben jij verliefd op de minitaurus:luv:

Ik heb gisteren wat demo's geluisterd en ben erg onder de indruk.

Zit te twijfelen tussen een SlimPhatty en een mintaurus.

vind ze bijde 'vet'.

en voormij is vet als de bastonen in goede hoeveelheid aanwezig zijn.

Maar idd die mintaurus is erg minimalistisch maar erg leuk. zou je die ook kunnen chainen en polyphonisch kunnen gebruiken zoals by de slimphatty??

goede vraag voor op het moogforum
heb zelf een t3, maar die is op enkele details na hetzelfde als een minitaurus.
heb ook een voyager, geweldige synth, maar voor het echte "gevoelige "werk in het bassgebied is de t3 beter m.i.

heb effe in de manual van de minitaur gekeken maar het kan niet.

Is eigenlijk een nutteloze functie omdat de minitaur echt alleen voor de bas regionen is gemaakt.

ik wil er nu graag 1 voor hebben.

stom idee misschien, maar de eenvoudigheid zou je ook kunnen aanpassen door er eventueel een klein doepfer babycase aan te hangen met een paar modulatoren en/of andere leuke extraatjes.
hij heeft toch freq/ cutoff en volume in .

ja dat klopt, ik het een 4x 4U doepfer daarom dacht ik over de moog toe te voegen voor een betere low end OSC.

Die inputs zijn toe te wijzen aan iedere willekeurige parameter.

Dan krijg je er naast intergratie opties eigenlijk ook een CV to Midi CC bij.

Ik vind de Doepfer OSC's ook wel lekker voor bas maar ze zijn niet zo rond.

Simpel is eigelijk helemaal niet slecht. Enige wat me bij Moog een beetje verontrust is dat ze altijd geld vragen voor software updates.

Een hoop van de interessante opties zijn eigenlijk alleen in REV 2 te vinden.

Daar moet je dus goed op letten.

Twijfel nog steeds tussen de Minitaur en een Slim Phatty.

heb ze overigens nooit in het echt gehoord.

Back