Simpel, omdat je een kader gaat creeren waarbinnen je het geluid gaat maken.....dat snap ik wel anders kan je niet vergelijken, maar door dat kader krijg je de meest middelmatige klank, aangezien elke synth uit de poll de klank zal moeten kunnen voortbrengen.
Als ik een bass sound ga maken hou ik me aan geen enkele instelling, hierdoor krijg ik de bass klank die ik mooi vind, wat in kan houden dat de synth die kwa voorbeeld patch het " beste" is voor mijn gebruikers instellingen het bij lange na niet haalt.
Gebruik ook vaak verschillende bakken voor het laag....
Al mijn moog's heb ik de deur uit gedaan, omdat mijn dot com modular een klysma overbodig maakt..

maw ..met verschillende patches [oft nou dot.com is / of je ..uhu futureretro of iets anders ] komje terecht op bv je toevallig mooie bass/zzz voor dat moment ..
hebpziez eender ..dat maakt diverse synth bruikbaar voor diverse doeleinden
niet aleen die voor die /dat geluid
bv pro one / ms 20 20 kunen allebei schreuwen fx dingen doen / en basses rollen ..dus veelzijdig

om effe weer op mn mg1 moog terecht te komen idd die stond vaak in een ieder byna t zelfde standje ..maar dat was byna perfect voor watie moest doen ..soms filter tweaking ...
meer niet
kzou nou bv niet met een modulair ...setup aleen maar de bass/lijn eruit halen ..omdat met een eender / simplere machien ook kan
[indeed de dx synths waren nog niet genoemd [;-]septic]
want veel chicago / house classix [die toch egt netjes / fatsoow ge recorded zijn ..denk eerder jeffmills werk redplanet rec. zijn veel dx spullen gebruik ...zei jeffie zelluf tegen mij;-]]

Maar ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt. Sommige synths lijken gemiddeld genomen meer gewicht in de schaal te leggen dan een MS; bij sommige moet je minder moeite doen om een klank dik te laten klinken.