Vetste monofone bassynth op de markt?

Vetste monofone bassynth op de markt?

• Totaal aantal stemmers
    65
Simpel, omdat je een kader gaat creeren waarbinnen je het geluid gaat maken.....dat snap ik wel anders kan je niet vergelijken, maar door dat kader krijg je de meest middelmatige klank, aangezien elke synth uit de poll de klank zal moeten kunnen voortbrengen.
Daarom heb ik ook die patch genoemd. Zodat we eerlijk kunnen vergelijken.
Het gaat hier om klank, niet om klank mogelijkheden.

Wat ik een leuker experiment zal vinden is om de midi file te gebruiken en dat je kwa geluidsvorming zelf het kader mag bepalen.
Uiteraard geen after fx's, wel normalisen na opnemen, zodat alles kwa piek op 0 staat.
Dat lijkt mij een goed experiment. Je gaat dan meer kijken wat de mogelijkheden van een synth zijn.

niet elke synth is vet voor elke toepaassing
als je 1 patch hebt en daar soort van eerlijk over kan zeggen welk dan dik klinkt bij die patch zegt dat niets over d etoepasbaarheid van de bak
echt geen reet
Dat klopt.
Maar we willen de klank testen.
De mogelijkheden van een synth test je op een andere manier, zoals Brz al heeft gemeld.

t3 heeft ( veel )meer (diepere) bass dan voyager, denk dat dat ook geldt voor de minitaurus.
ook is het laten zweven van de oscilators langs elkaar beter te regelen.
klinkt anders, vullen elkaar goed aan.

T ging over de vetste synth toch
Dat dokter met daar ook zn verzieklozing op toe kan passen is wat anders dan dat het alleen over de klank gaat
Ik blijf erop hameren dat je rekening moet houden met meerdere dingen dan alleen de klank
Een synth is niet alleen maar vet vanwege zn oscs of zn filter
Maar door de combinatie van veel meer factoren

je kunt hem laten dreunen, en naar wens ook zaken in je kamer.
subwoofer is wel aan te bevelen..

dat ligt er weer aan hoe je dat weer definieert.
ik ben geneigd het te bevestigen.

ik snap sowieso nooit die obsessie voor het feit dat een synth pas goed is als hij veel laag geeft :?

voor de vetste sowieso

Ik blijf erop hameren dat je rekening moet houden met meerdere dingen dan alleen de klank
Een synth is niet alleen maar vet vanwege zn oscs of zn filter
Maar door de combinatie van veel meer factoren

Er zijn idd 2 dingen: De klank zelf en de klank mogelijkheden.
De klank bepaal je door eerlijk te testen.
De klankmogelijkheden zijn bepaald door de specs (en de programmeer kunsten van de eigenaar).

De dikste en laagste bassen komen natuurlijk uit een FM synth zoals de DX100 of FS1R

echt wel dikker dan een voyager bijv....minder sexy dat wel....minder zweving etc, maar dat is juist funest voor strakke lage bassen

Er zijn idd 2 dingen: De klank zelf en de klank mogelijkheden.
De klank bepaal je door eerlijk te testen.
De klankmogelijkheden zijn bepaald door de specs (en de programmeer kunsten van de eigenaar).

nee
de klank beoordeel je door gebruik
door ervaring
je moduleert je sounds toch ook in een track
hoe doet ie dat
waar kan je m voor inzetten
dat geeft aan of iets je vetste bassynth is of niet
het gedrag van je synth
de aard van het beestje
ik weet wel dat jij een drang hebt om alles overzichtelijk te krijgen met 1en en 0en
maar zo werkt het antwoord op de vraag van TS gewoon niet
wat is de uitkomst van jouw test waard bij de keuze van een synth bijvoorbeeld
geen sak

Ik heb hier trouwens momenteel op de modular 2 oakley slim VCOs door een 5pole Diode ladderfilter en dat weer door een Journeyman VCF op HP (trukje van de taurus HP met lekker veel reso en HP 30% open ofzo) dat wappert ook best moet ik zeggen....scheuren maar

Back