Vetste monofone bassynth op de markt?

Vetste monofone bassynth op de markt?

• Totaal aantal stemmers
    65
strakke , lage bassen uit een dx, oke, vet is afhankelijk van wat je onder vet verstaat.
ik vind de dx'en niet vet, wel geil, weird, strak, puntig etc, vet associeer ik meer met analoog, moog etc.

nee
de klank beoordeel je door gebruik
door ervaring
je moduleert je sounds toch ook in een track
hoe doet ie dat
waar kan je m voor inzetten
dat geeft aan of iets je vetste bassynth is of niet
het gedrag van je synth
de aard van het beestje
ik weet wel dat jij een drang hebt om alles overzichtelijk te krijgen met 1en en 0en
maar zo werkt het antwoord op de vraag van TS gewoon niet
wat is de uitkomst van jouw test waard bij de keuze van een synth bijvoorbeeld
geen sak

Jij denkt dat klank en klank mogelijkheden hetzelfde zijn, maar dat is niet zo.
Daarnaast denk jij dat je beide niet objectief kan testen maar dat kan wel.

ik denk niet dat dat hetzelfde is
mijn punt is dat je met jouw test geen antwoord kan geven op de vraag van dit topic

ik denk niet dat dat hetzelfde is
mijn punt is dat je met jouw test geen antwoord kan geven op de vraag van dit topic

Ik kom nu tot 3 mogelijkheden:
1 Je hebt nog nooit een synth in je handen gehad.
2 Je hebt erg weinig voorstellings-vermogen.
3 Je neemt me in de maling.

3 x nee
de vraag welke synth de vetste monofone bassynth is hangt van alle factoren tegelijk af

Ik mis de MS20 !

die is voor veel toffere geluiden geschikt en doodzonde om die voor dat ene bass soundje te grbruiken
de ms 10/20 stralen pas echt op zieke groffe industriele sounds doodzonde om die voor suffe commerciele geluiden te gebruiken

weerom: wat is vet?
de ms20 is smerig goedkoop, kermisachtig, vies, scherp, schokkend mooi en nog veel meer
maar vet ??
niet echt lijkt me, is ie wat te dunnetjes voor qua oscilatoren

de ms-20 is kwa geluid een van mijn favorieten, ik heb liever een ms-20 en een 10 dan een minimoog en een multimoog
moog vind ik sowieso onetrick pony's

niks slechts over een ms20
maar vet ?

de vraag welke synth de vetste monofone bassynth is hangt van alle factoren tegelijk af

Dat ben ik met je eens.

Maar het is echt niet moeilijk om vanaf een basis geluidsvoorbeeld samen met de specs het geluid denkbeeldig te extrapoleren naar iets wat je goed vind of niet.

Ik vind 'vet' een subjectieve term die volgens mij vooral slaat op hoe je iets beleeft.
Als je 'vet' zonder context wil definieren kom je al snel uit bij iets met body, mogelijk ook wel volume en laag.

Maar 'vet' in een context is anders.

Als je naar iets luistert en er gebeurt in de muziek iets waarbij je de rillingen over je lijf krijgt, kippevel, waarbij er iets geactiveerd wordt in je hersenen waardoor er bepaalde stoffen vrijkomen, mogelijk, dopamine, dan is dat ook 'vet'.

Een 'dun' geluid kan in de juiste context heel vet klinken, puur omdat 'vet' subjectieve term is die slaat op belevenis en niet zozeer op het geluid zelf, in een context is je belevenis van een geluid anders dan wanneer je dat zonder context hoort.

niet vet
rauw
klinkt bijna mechanisch..

prachtig, mooi :halleluja

en ach, smeer'm in met vaseline en hij's ook vet

vet voor mij betekend : "vol, body, massa " ( met daarbij natuurlijk voldoende snappy envelops scheurende filters etc ).
ik bedoel vet niet in de trant van het hedendaags "vet cool "
en zo kom ik dan inderdaad op de t3/ minitaurus uit
vetter kan ik ze niet gauw vinden onder de 10 oscilatoren

die is erg leuk zeker ook voor polyfone dingetjes.
toch blijft er wel verschil in extreemheid/directheid met de analoge uitvoering ( heb ze alletwee, tis net waarvoor je ze gebruikt )
( one trick pony's is misschien ook afhankelijk van de ruiter, in het geval van moog ? )

ik gebruik mn voyager heel erg veel voor sounddesign voor animatie filmpjes dingetjes
bliepjes sweepjes schuifjes klikjes
maar hij klinkt ook lekker romig voor funky lijntjes.. leads.. bassen
extreem veelzijdige monobak
jammer dat ie mono is
das echt jammer :D
de voyager gedraagt zich minder steady dan de LP is mij opgevallen
de LP is dik compact waar de voyager iets blubberiger kan worden
ik ga de LP er gewoon bij kopen overigens
geen monobak, maar de juno60 heb ik ook errug veel voor bassen gebruikt
niceness
minder bulky, meer solid electro-ish
de voyager kan met wat kleinere intervallen al best wel verschil in geluidsdruk hebben
dat is met de LP echt minder

die is erg leuk zeker ook voor polyfone dingetjes.
toch blijft er wel verschil in extreemheid/directheid met de analoge uitvoering ( heb ze alletwee, tis net waarvoor je ze gebruikt )
( one trick pony's is misschien ook afhankelijk van de ruiter, in het geval van moog ? )

met een ARP oddy kan je al veel meer dan met een minimoog(ook die vind ik toffer dan moog)

Back