Improvised jam (jazzy D&B) live gespeeld in 1 take.

Klinkt een beetje als een
190_1969r16ts.jpg

Die achterna gezeten wordt door een

citroen_ds.jpg

en stiekem gevolgd wordt door een...

modelpicture.php

:D
Had ik beter "piepers" geschreven ;)
Misschien brengt dit draadje wat meer opheldering...

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=160625

Cheers!
Exo. :mega:

Wablief? Neen dus, ik snap er niks van en het betreffende topic maakt mij niets duidelijk. Kortom, je moet wel een Belg zijn! ;)

Indien je 'piepers' had geschreven zou ik niet gedacht hebben aan Belgie, maar het woord 'patatten' heb ik een Nederlander nog nooit horen zeggen.

Deze week is het eens een vierkwartsmaat en ik ben zeer benieuwd wat jullie er van vinden en of iemand zin heeft hier wat bij te spelen.

Attachments

• hurra jam 15-12-2012.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 55
Deze week is het eens een vierkwartsmaat en ik ben zeer benieuwd wat jullie er van vinden en of iemand zin heeft hier wat bij te spelen.

pfff...mijn computer ging 2 weken geleden dood..ik ga snel aan de slag met mijn stuk op net gekochte 2de hands Mac.

dit stuk klinkt ook weer zeer aantrekkelijk. ga ik spontaan ook nog wat mee doen later.

pfff...mijn computer ging 2 weken geleden dood..ik ga snel aan de slag met mijn stuk op net gekochte 2de hands Mac.
Vervelend dat je computer kapot is gegaan. Zo gooide ik vorige week een fles bier over mijn laptop, maar gelukkig hebben ze die kunnen maken.
dit stuk klinkt ook weer zeer aantrekkelijk. ga ik spontaan ook nog wat mee doen later.
Dank en succes met je nieuwe 2e hands Mac!

Zo gooide ik vorige week een fles bier over mijn laptop, maar gelukkig hebben ze die kunnen maken.

ja, gelukkig maar. aan een kapotte bierfles heb je niets. daar kan een muzikant niet mee werken. :biertje:

ja, gelukkig maar. aan een kapotte bierfles heb je niets. daar kan een muzikant niet mee werken. :biertje:
Nee, wat dat betreft brengen scherven geen geluk! :P

Moet wel weer wat mee te doen zijn.
De bas mocht gerust eens van toonaard veranderen of een ander motief ertussen gooien, dat kan zeker ook geen kwaad.

Cheers,
Exo. :mega:

inderdaad een regelmatige afwisseling van het bas-motiefje zou wel eens leuk zijn!

je zou kunnen denken aan afgewisseld om de 4, 8, 16, 24 of 32 maten motief A en motief B.
en misschien nog een motief C wat om de zoveel A en B motief-wisselingen nog wat meer variatie inbrengt.

De motieven mogen wat mij betreft gewoon een zelfde soort baslijnen zijn als er tot nu toe wordt gespeeld maar wel belangrijk is er duidelijk verschil is tussen de motieven. in noten, ritme, sfeer. lengte van de noten en vooral ook in de toonaard.
bijvoorbeeld motief A in A mineur blues klinkend
Motief B in C mineur....of wat dan ook...

Majeur mag ook gerust langskomen hoor ;)

tuurlijk....

ik gaf maar een voorbeeld en van A mineur naar C majeur levert gewoon laddeereigen trappen op dus blijft het saai, dus vandaar van a Mineur naar C mineur.

in mijn wereld is sowieso mineur en majeur een pot nat. je kan majeurelementen over mineur, en mineurelementen over majeur spelen..

Back