ik denk dat ik misschien weet waarom dit weinig of moeilijk kans van slagen heeft:
Met het huidige concept is zowel
de lengte (de uiteindelijk complete track) als
de breedte (de losse sporen/instrumenten)
vanaf het begin afhankelijk van wat jullie inbrengen.
met andere woorden:
het kan nog heel lang duren voordat zowel de lengte als de breedte genoeg ingevuld en gegroeid is om een resultaat te krijgen waar je warm en enthousiast van wordt.
kijk nu al zie je dat: jullie hebben nog echt niks en het gaat heel langzaam. er is genoeg belangstelling maar het lijkt toch niet aantrekkelijk zo.
wat je beter kan doen misschien is uitgaan van of in de lengte of in de breedte te werken:
lengte:
een eerste audio-opname wat al de complete lengte van het toekomstige stuk aangeeft. Dit kan van alles zijn: een drum ritme track. percussie ,bass, akkoordentrack. (suggestie: Door een willekeurig iemand aan te leveren en met goedkeuring van iedereen die meedoet.)
De toevoeging per persoon kan zijn de volledigge baslijn voor het stuk...of ergens een solootje, of ergens wat percussie. of vijvoorbeeld de hele track van percussie voorzien. dat maakt verder niet uit.
of vanuit de breedte:
per persoon wordt een compleet stukje muziek (van bijvoorbeeld maximaal 16 maten, maar mag dus ook 4 maten of zo zijn) toegevoegd en vastgeplakt aan dat wat er al staat.
en dan moet een iemand weer de aftrap geven met een beginstuk. Dit misschien weer met goedkeuring van iedereen die meedoet.
In dit geval is dus iedereen volledig verantwoordelijk voor de muziek, klanken en instrumenten van een gedelte(s) van het totaal stuk.
bij het eerste concept met een beginopname in de totale lengte krijg je denk ik eerder een samenhangend eindstuk
bij concept twee, iedereen plakt zijn stukjes een voor een aan elkaar...zal wel een wat vager, experimenteel en gekker collage-achtig iets geven. maar dat zou ook juist weer wat spannender kunnen klinken door de verrassings-elementen en het eerste concept weer wat saaier omdat je misschien al snel wat klisjee-matig gaat invullen.