Wie heeft er zin om iets nieuws te proberen?

als het inderdaad een mooi vloeiend stuk moet worden dan kan er beter 1 persoon aan werken...

Ja dat had ik in het begin ook aangegeven.

Alleen weren er toen wat muziekanten paranoide omdat ik het woord beheerder gebruikte.

Nu is die track gewoon een hoer waar iederen effe zijn part in kan steken:D

Als je het goed doet, en echt goed over je stukje na denkt, wordt het net zo goed vloeiend. Er zijn meer dan genoeg manieren om de flow er in te houden. Als je maar echt wilt is er altijd wel een weg. Ik geloof persoonlijk nooit zo in 'kan niet' normaal gesproken.

Nu is die track gewoon een hoer waar iederen effe zijn part in kan steken:D
wat een onbehoorlijke taal wederom... ga rap je mond spoelen, vlegel, ik zal het niet nalaten deze schunnigheid te rapporteren aan je moeder!
*6 trak wordt wakker uit de regressie hypnose sessie

enfin, gaat allen door met de aan elkander plak trak...

ik denk dat ik misschien weet waarom dit weinig of moeilijk kans van slagen heeft:

Met het huidige concept is zowel
de lengte (de uiteindelijk complete track) als
de breedte (de losse sporen/instrumenten)

vanaf het begin afhankelijk van wat jullie inbrengen.

met andere woorden:

het kan nog heel lang duren voordat zowel de lengte als de breedte genoeg ingevuld en gegroeid is om een resultaat te krijgen waar je warm en enthousiast van wordt.

kijk nu al zie je dat: jullie hebben nog echt niks en het gaat heel langzaam. er is genoeg belangstelling maar het lijkt toch niet aantrekkelijk zo.

wat je beter kan doen misschien is uitgaan van of in de lengte of in de breedte te werken:
lengte:
een eerste audio-opname wat al de complete lengte van het toekomstige stuk aangeeft. Dit kan van alles zijn: een drum ritme track. percussie ,bass, akkoordentrack. (suggestie: Door een willekeurig iemand aan te leveren en met goedkeuring van iedereen die meedoet.)

De toevoeging per persoon kan zijn de volledigge baslijn voor het stuk...of ergens een solootje, of ergens wat percussie. of vijvoorbeeld de hele track van percussie voorzien. dat maakt verder niet uit.

of vanuit de breedte:
per persoon wordt een compleet stukje muziek (van bijvoorbeeld maximaal 16 maten, maar mag dus ook 4 maten of zo zijn) toegevoegd en vastgeplakt aan dat wat er al staat.
en dan moet een iemand weer de aftrap geven met een beginstuk. Dit misschien weer met goedkeuring van iedereen die meedoet.
In dit geval is dus iedereen volledig verantwoordelijk voor de muziek, klanken en instrumenten van een gedelte(s) van het totaal stuk.

bij het eerste concept met een beginopname in de totale lengte krijg je denk ik eerder een samenhangend eindstuk

bij concept twee, iedereen plakt zijn stukjes een voor een aan elkaar...zal wel een wat vager, experimenteel en gekker collage-achtig iets geven. maar dat zou ook juist weer wat spannender kunnen klinken door de verrassings-elementen en het eerste concept weer wat saaier omdat je misschien al snel wat klisjee-matig gaat invullen.

Aan de ene kant heb je ergens wel gelijk. Aan de andere kant krijg ik de kriebels van de woorden: moeten , mogen en goedkeuring, we zitten hier niet in Duitsland. Ik denk ook wel dat het langzaam op gang moet komen, als een goederentrein, maar daarna zijn we niet meer te stoppen :) (excuses voor de woorden trein en Duitsland binnen 1 alinea te gebruiken, op de 1 of andere manier overkomt me dat vaker)

letten jullie misschien te veel op woorden? dat kan ook.
ik gebruik moeten , mogen en goedkeuring helemaal niet negatief! ;-)

ik doe verder niet mee, maar zag simpelweg dat als je zowel in de lengte (tijd, maten, de track) als in de breedte (de verschillende sporen, instrumenten) op de huidige manier een track wilt laten ontstaan dat de kans zeer groot is dat het teveel tijd en werk is voordat er leuk resultaat is bereikt.
en snel leuk resultaat stimuleert!

dus kan je er ook voor kiezen een van beide te skippen. hoe je dat weer in goede banen moet zien te leiden is weer even puzzelen en zoeken. en ik gaf maar een idee hoe dat zou kunnen...

en was is een muzikant? volgens mij iemand die zijn talent zo heeft ontwikkeld dat hij zonder er bij na te denken muziek kan maken waarin allemaal regels en wetten de dienst uitmaken.
muziek zonder enig structuur is totale chaos en daar kan het gemiddelde menselijke brein niet veel mee.

hier op het forum kan je onmiddelijk horen aan tracks van mensen wat hun niveau/kennis is qua muziek en produceren. We praten er alleen niet altijd over maar de regels zijn er wel.

Wat ik het allermooiste aan muziek vind is dat alles mag en kan

Precies. Lekker belangrijk hoelang die track wordt.

Je zou het ook zo kunnen doen: Maximum lengte van de track is 15 minuten.
Als je dan dat uiteindelijk als basis hebt bereikt, want die 15 mins zullen per snippets echt niet volledig muzikaal ingevuld worden, dan gaat de 15 minuten track weer de carrousel in en vraag je de personen om invulling te geven op de 8 of 16 maten. Zo stapel je dingen eerst achter elkaar, dan op elkaar. Totdat het "af" is :)

Bijvoorbeeld. ;)

Het lijkt me iig tof om mee te doen!

Wat ik het allermooiste aan muziek vind is dat alles mag en kan

dat is waar en niet waar!

creativiteit en orginaliteit heeft geen grenzen. kent geen regels en wetten.

het vormgeven wel....zelfs de natuur en evolutie zit zo in elkaar. Zo ook wij mensen. hoe wij denken, voelen, doen. leven.

en dan nog:

alles mag en alles kan?

die vrijheid is toch beperkt, afgebakend en begrensd tot dat wat jou gehele talent, kennis en kunnen is.

tenminste..zo denk ik er ongeveer over.

tja nu zijn we begonnen op deze manier. is wel effe afwachten waar deze duitse goederentrein naar toe gaat.

we zijn hier niet diepgaande muziek aan het maken maar hebben gewoon een lolletje met ons brouwsel.

trouwens alles wat er al staat kan je ook weer bewerken en gebruiken. (de losse sporen)

de volgende keer proberen we weer wat anders.

:mega:

(dat was zeker geen lolletje hoor. op een duitse goederrentrein toen...)

maar ondertussen hebben jullie toch ook voor dit lolletje een of ander concept moeten kiezen en grenzen moeten stellen.

ik ga achterover geleund en met een glas koud bier in den hand dit project voor mijn eigen lolletje bekijken
en volgen. ben benieuwd wat er uit komt.

veel plezier en succes!

Ik wil ook meedoen.

Zoiets wel 's gedaan op een ander forum. Daar noemde we het looptrain. Eindresultaat was best wel ok wat ik me kan herinneren. Zal het 's zoeken als ik het nog heb.
Was ook heel simpel opgezet. Iemand maakt 8 maten volgende maakt 8 maten met voorgaande materiaal en eigen materiaal. Verder geen regeltjes. Ook niet meer sporen aanleveren ofzo.
Bij een tweede ronde kan je aan meer regels gaan denken.

Ik wil ook meedoen.

Zoiets wel 's gedaan op een ander forum. Daar noemde we het looptrain. Eindresultaat was best wel ok wat ik me kan herinneren. Zal het 's zoeken als ik het nog heb.
Was ook heel simpel opgezet. Iemand maakt 8 maten volgende maakt 8 maten met voorgaande materiaal en eigen materiaal. Verder geen regeltjes. Ook niet meer sporen aanleveren ofzo.
Bij een tweede ronde kan je aan meer regels gaan denken.

cool das precies wat we nu aan het doen zijn.

http://soundcloud.com/groups/the-suitcase-projects

:mega:

Back