Wie heeft er zin om iets nieuws te proberen?

Ja mij ook..

Uiteraard chronologisch, en wat gemaakt is blijft zoald het is. Degene die aan de beurt is maakt een voor hem of haar logisch vervolg op wat er op dat moment al is.
Je kunt iedereen vragen die je wilt, zolang je het diegene maar echt toevertrouwt.
Je weet dus ook nooit vantevoren of je hem gaat krijgen.

Oké dat is duidelijk, het maakt de workflow spannend. Dus de TS start met de 8 maten en zegt wie gaat de volgende stuk doen, etc. Hoe wordt het aangekondigd, via pm of hier?

altijd leuk dit soort constructies (mits ze werken..).

en ook:
als je een genunmmerde lijst maakt van iedereen die mee wilt doen, dan zou je in volgorde van deze lijst steeds de volgende musicmaker kunnen kiezen...en dat dan ieders zijn muziekje gewoon altijd meedoet...zonder dat gedoe van wel/of niet gekozen worden...dat lijkt me een vriendelijker systeem

Zoiets, misschien in een andere vorm, een lijst van leden die echt mee willen doen en dan kan de persoon kiezen maar niet per se volgens de volgorde, maar dan moet in de gaten gehouden worden wie aan de beurt was en wie nog niet... Leuke ideeën allemaal!

ik snap dat kiezen niet. waarom zou ik iemand moeten kiezen? waarop gebaseerd?
een lijst met deelnemers is toch goeds genoeg? en als er iemand later bij komt dan komt ie simpelweg achter aan de lijst.

ik snap dat kiezen niet. waarom zou ik iemand moeten kiezen? waarop gebaseerd?
een lijst met deelnemers is toch goeds genoeg? en als er iemand later bij komt dan komt ie simpelweg achter aan de lijst.

Ik denk dat er kan worden gekozen in een willekeurige volgorde, anders is te veel verwacht (stel voor, ik zit onder in de lijst, dan wacht ik lekker even...). Wel de mensen die op de lijst staan, het lijkt me simpeler...

anders is te veel verwacht (stel voor, ik zit onder in de lijst, dan wacht ik lekker even...)..

dit probleem (ik vind het niet zo groot eigenlijk) los je dus op als je alleen de 8 maten krijgt te horen die je voorganger heeft gemaaakt.

dat lijkt me een zeer spannende constructie!

ik vind het nogal omslachtig...dat kiezen....en kost ook veel tijd...

Dan is het een kwestie dat de TS gewoon de regels 1 t/m 10 stelt op een rijtje en vervolgens aan de slag gaan :)

ik heb een group aangemaakt op SC

http://soundcloud.com/groups/the-suitcase-projects

word daar effe lid van.

rules versie 0.1.

- iedereen mag meedoen
- 8 bars per keer (geen aan de beheerder aan waar je 8 bars ingevoegd moeten worden)
- op chronologische volgorde
- je kan op ieder moment uitstappen
- je kan op ieder moment instappen
- audio moet op -3 db normalised zijn
- per ronde is er 1 die het arrangement lokaal beheerd die beheerder moet de hele track beschikbaar zijn.
- iedereen word een keer beheerder (elke ronde een ander)

Too much gaat natuurlijk de eerste ronde doen, maar laten we nu de regeltjes opstellen
Heb effe een basis gemaakt. wat denken jullie????

Iemand een idee hoe we een tempo track kunnen maken zodat we allemaal dezelfde tijd hebben???:mega:

ok, de regels zijn er ..(help!)

alleen ik zou niet weten waar het nu nog over gaat.,

wat is nu de bedoeling? dit topic is nogal chaotisch gewordenj wat betreft de uitleg...

mijn insteek is alleen een begin te maken. vandaar ook een eerste versie voor de regels.

Het is dan nu de bedoelling om de regels te bespreken en te finetunen.

ik denk dat na een paar rondes het wel precies duidelijk is wat werkt en wat niet.

iedereen kan gewoon zijn audio uploaden op SC in de groep en erbij noteren waar zijn bars moeten komen.

Zo bedacht ik het. een soort levend arrangement.

Beheerder wil dus alleen maar zeggen dat de beheerder de bars in de main compositie moet toevoegen. vandaar dat de beheerder de hele ronde aanwezig moet zijn.
Dacht dat het ook wel leuk zou zijn dat je ieder moment in en uit kan stappen omdat dit praktisch is.

Dus laten we nu de regels uitwerken en dan kunnen we een eerste test ronde doen ofzo.:mega:

sorry, het trekt me niet zo. ik pas

maar ik ga wel volgen hoe het uiteindelijk verloopt...!

het is nu juist de bedoeling om alles te bepreken en aantrekkelijk te maken.

Ik wil graag weten wat jouw ideeen en iedereens iedeen zijn om zo tot een leuke collab te komen.

Waar ben je het niet mee eens of wat is niet aantrekkelijk???

Let wel dat we in de discussie fase zitten.

Ik wil graag weten wat jouw ideeen en iedereens iedeen zijn om zo tot een leuke collab te komen. Waar ben je het niet mee eens of wat is niet aantrekkelijk??? Let wel dat we in de discussie fase zitten.

zie mijn post: nr. #40

jij wilt dus dat niemand het arrangement kan horen???

wat als we het zo doen dat iedere keer de beheerder van die ronde dat bepaald.

zo word iedere ronde een soort internet jam sessie

mmmm is wel ingewikkeld allemaal zo.

krijg ineens een ingeving

Audacity draaid onder ieder platform. Win Mac Linux FreeBSD Solaris.....

Wat als we dat als main sequenser gebruiken en op SF de project file droppen en op SC de audio files????

Leuk initiatief, I'm in!!

Is het geen idee om uiteindelijk de lijst met deelnemers samen te stellen en dat degene die het laatste stukje heeft gemaakt (zeg persoon 1)aangeeft dat een nieuw iemand aan de beurt is.
Vervolgens is gewoon degene die als eerst reageert (zeg persoon 2) aan de beurt om verder te gaan.
Persoon 1 kan de lijst met overgebleven namen minus de naam van persoon 2 posten. Persoon 2 doet hetzelfde als hij klaar is.

Zo werkt iedereen een beetje mee aan een actuele lijst met overgebleven namen en zit er wat vaart in. Het is namelijk lastig als je vooraf een volgorde afspreekt, maar je net even geen tijd hebt op het moment dat je aan de beurt bent.

We hebben af en toe wel s een chattrack gemaakt
1 toonsoort afspreken en een bpm
En dan iedereen afzonderlijk een aparte laag maken
Wij deden dat dan 1 persoon er een track van maakt, maar dat kan je ook allemaal doen natuurlijk
Sbest leuk en niet zo ingewikkeld

Back