workstations met audio sequencer naar interne HD

Nicolas 2000

It's a household name
Welke workstation synths zijn er die in hun sequencer naast MIDI sporen ook audiosporen hebben, en deze opnemen naar een interne harde schijf? Waarbij je dus externe inputs hebt die je als audiospoor kan opnemen in je songs.

Ik weet (tenzij ik me vergis althans :)) dat de Kronos dit kan.

Zijn er nog workstations met deze functionaliteit?

Alesis Fusion 6/8
Tegenwoordig voor een drol en drie knikkers regelmatig op marktplaats.

Technisch lijkt hij te voldoen op het eerste heel vluchtige zicht.

Heeft iemand er ervaring mee; hoe zijn de klanken? Youtube is niet echt een handig medium om dit te beoordelen.

Qua prijs zitten ze wel goed. Ik heb alleen de indruk dat een Fusion 8HD niet zo vaak aangeboden wordt.

Laatst gewijzigd:
Roland fantom doet het.. de X-serie vanaf firmware 2.xx 8stereo-sporen (goed opletten dus als je m koopt, dat was geen gratis update) en de G-serie doet het.. (ik geloof 24sporen).. een mv800/mv8800 doet het met 8sporen. (das best geinig apparaat, heb er 1) ik geloof dat een mpc5000 het ook kan.. geen idee hoeveel sporen..

en dan heb je wel een beetje gehad wat ik bekeken heb... ik hou wel van de roland-geluidenset.. maargoed. das dan weer persoonlijk

Maar is het niet zo dat de Fantoms geen grote HD hebben? Ik kan me vergissen, maar bij mijn weten zijn die enkel geschikt om samples op de audiosporen af te spelen, maar niet om laat ons zeggen 3 gitaartracks van elk 5 minuten in je song op te nemen.

Die Fusion ziet er uit als een te gek instrument. Maar wat een WALGELIJK design! Het lijkt wel zo'n cheap home keyboard

Hij is echt fugly he. :D En ik zou liever een 88 keys versie hebben want het idee is een compacte setup met zo weinig mogelijk apparaten. Het is maar een wild idee hoor, het is best mogelijk dat ik gewoon bij mijn huidige huge setup blijf waarbij de opname gebeurt met een 24ch mengpaneel naar een 24ch HD recorder.

Ensoniq ASR-10 en ASR-88.

Ik vind het vreselijk om muziek te maken op een PC, dus neen. :)

@Slolov: de Ensoniqs lijken me wat beperkt om als full blown audio sequencing workstation te gebruiken. Je zou sowieso al met een externe SCSI harde schijf moeten werken, je hebt dan nog maar 2 "full length" audiosporen in je sequencer, en ik weet niet hoe makkelijk je daar externe instrumenten op krijgt.

Maar is het niet zo dat de Fantoms geen grote HD hebben? Ik kan me vergissen, maar bij mijn weten zijn die enkel geschikt om samples op de audiosporen af te spelen, maar niet om laat ons zeggen 3 gitaartracks van elk 5 minuten in je song op te nemen.

klopt, fantoms werken met ram geheugen en chippie/usb stick om je gedoe op te slaan..
standaard komen ze niet met al te veel geheugen.. maar tis uitbreidbaar.. en met de max aan ram
(512 op de x.. en ik geloof zelfs 1024 op de g) kan je dus keihard WEL meerdere gitaartracks naast elkaar doen.. laten ze zelfs zien in de product demo's.. of je er een compleet optreden in 1 project met meerdere gitaartracks en dergelijke erin kan proppen.. mischien niet.. maar 1 compleet liedje met gitaren en gedoe.. vast wel.. maargoed.. je heb een punt.. dat kan mischien efficienter opgelost worden voor je..

Het gaat me meer om studiogebruik dan om livegebruik, en dan loopt het toch wel op in de GB's. Ik heb nu mijn 24 track recorder en daar heb ik 10 schijven van elk 80GB ofzo bij. :) De Kronos en de Fusion zijn dus beter geschikt wat dat betreft, die hebben ruime schijfruimte.

Back