De grote Euro Rack PSU draad

ja demian das waar, maar voor dat geld bouw je twee voedingen met ringkern. en 1 is genoeg om 2 3u racks van power
te voorzien.

die doepfer en de velleman variant zien er verdacht hetzelfde eruit.

Klopt, 2 voedingen is ook niet verkeerd, ik ben mijn opties nog aan het onderzoeken.

Ik zag ook dat een wiggler-landgenoot een busboard had ontworpen wat je zo kan maken of kan laten maken, in dit draadje : http://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?t=65380&highlight=psu

Ik ga in ieder geval geen kant en klare busboards kopen, de voeding daar ben ik nog niet uit, liefst ga ik voor een diy oplossing, maar dan moet ik het wel duidelijk hebben hoe ik dat aan moet gaan pakken en een keus maken uit een kit, (ken stone, music from out space, vellerman) of zelf volgens een schema wat op veroboard maken, maar wėlk schema zou ik dan moeten kiezen.. Vragen vragen .. :D

nee dat was een filter weet je nog?

Oja, dat is ook zo, ik heb wel eens een cgs voedings pcbtje voor je mee besteld in den beginne, daar was ik even mee in de war.

Van die brom had ik ook gelezen bij die power one voedingen, ik denk dat ik toch maar prijs bewust ga zijn en zelf iets ga maken, een ringkern had Richard al gepost, nu nog even een kit of leuk schema vinden en er kan weer geknutseld worden.. :W

Even die velleman kit chekken.

hij gebruikt hem op 5v voor een Dac, misschien werkt het op 12-15V wel beter.

Dan zou je eens in de datasheets van die regulators moeten kijken.

ik weet het niet maar die voeding is wel echt voor audio en denkt daardoor wel geschikt voor een modular. denk ik zo.

Volgens mij zijn synth modules een redelijk eenzijdige belasting.

Zou eens proberen mijn travo's vast te schroeven, bedankt weer:mega:

Ik gebruik:
een Doepfer DIY kit, prima spul.
2x CGS voedingsbord, waarvan 1tje op +/-15V voor mijn Living VCOs, geen klachten daar.
1x MFB power/midi board, niks mis mee.
2x Zo'n meanwell switching supply, helemaal prima. Moet ik bij zeggen dat ik niet echt stabiele gluiden maak, melodieus of harmonieus al helemaal niet.

Dat rack dat we bij jou gezaagd hebben bevat de Meanwells.Daar heb je je toch prima mee vermaakt onlangs, of niet? niks schakeligs gemerkt, toch?

2x CGS voedingsbord
Zijn die niet maar slechts max 600-650mA en zonder pcb rond de 30-35euro aan onderdelen per stuk?

Is het verder geen idee om voor jezelf globaal op een rijtje te zetten welke modules je wil, hoeveel 3U racks dat zijn en op zoek te gaan naar één passende voeding van 2.5 of 3Amperè? Als je uitgaat van 500-600mA per rack/cabinetlaag in je systeem zit je, denk ik, (erg) ruim...

Imo is dit waarschijnlijk makkelijker en goedkoper dan elke keer per rack, of hooguit 2 racks, een nieuwe voeding erbij te kopen/bouwen......

Ik wil een kast maken van 4 racks van ca 19inch breed, een enkele voeding zou het fijnst zijn idd, maar ik wil geen brommert.

Als ik een goed schema / kit voor een voeding zou kunnen vinden wat 2A aan kan zou ik daar voor gaan denk ik, maar of dat prijstechnisch interessant is vraag ik me af, ik geloof dat de gangbare voltregelaars max 1A aan kunnen dus die typen vallen voor DIY af wat mij betreft.

Ik hou mijn opties nog heel even open en hak de knoop op een onvoorspelbaar moment door, mezelf kennende.

Kan je 18 kicks mee doen, je kan natuulk ook een dikke trafo nemen en meerdere 7812/7912 er achter hangen.
Kan dat lekker goedkoop blijven en je heb meerdere afzonderlijk van elkaar gestabiliseerde voedingen.

Dat is ook wel een goed idee idd. :okdan:

Kan ik die ook passief koelen nog steeds als dat alles in 1 kast hangt?

Als ik een goed schema / kit voor een voeding zou kunnen vinden wat 2A aan kan zou ik daar voor gaan denk ik, maar of dat prijstechnisch interessant is vraag ik me af, ik geloof dat de gangbare voltregelaars max 1A aan kunnen dus die typen vallen voor DIY af wat mij betreft.

Dat bedoel ik met meerdere 7812's, hang je er achter een 2A trafo 2x 7812 en 7912, dan heb je 2 voedingsbussen en daar verdeel je je modules over, je kan wel gewoon 1 gelijkrichter en elco's gebruiken en daarop dan 2 of meerdere 7812/7912 hangen.

Passief koelen hangt ervan af hoe groot je je koelplaten neemt en waar ze zitten, aan de buitenkant, of iig kast met doorstroming en ruim bemeten kan dat wel passief, zoveel hoeven ze niet weg te stoken, 12v trafo dus zal 3-5 watt zijn ongeveer.

Bij nader inzien is 500-600mA per rack wel erg ruim :P

Ja da's een mooie. Eerst is 600-650mA niet goed genoeg en vervolgens is 500-600mA weer te ruim voor een rijtje eurorack
:okdan:

Voor een leuke keurige lineaire voeding is die CGS nog niet eens zo heel erg duur hoor.

Back