De grote Euro Rack PSU draad

Deze is not niet genoemd volgens mij heb net contact gehad is erg snel en vriendelijk over de mail. Maakt ringkern psu's naar hand van het oude doepfer model, en busboards met en zonder 5v.

http://clicksclocks.de/

ClicksClocks_Eurorack_PowerSupply_prototype.jpg

ClicksClocks_Eurorack_BusBoards_4.jpg

NEE GEEN DOEPFER DIY!!!! althans niet de versie met twee adapters. deze brommen harder dan je vco uit stuurt. staat zelfs in de handleiding: "niet geschikt voor audio" :P ja echt! ik had snel een voedinkje nodig voor een simpel doepfer setupje dus dacht ik neem de goedkoopste... nee t werd er alleen maar duurder door en t ligt nu nog in een hoekje weg te rotten... als iemand t printje wil??? gratis!

ik heb in mn draadje over aanpassen van doepfer modules een 5V oplossing laten zien die echt helemaal niks kost
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=159865&page=2

Dat bedoel ik met meerdere 7812's, hang je er achter een 2A trafo 2x 7812 en 7912, dan heb je 2 voedingsbussen en daar verdeel je je modules over, je kan wel gewoon 1 gelijkrichter en elco's gebruiken en daarop dan 2 of meerdere 7812/7912 hangen.

Zou je gelijk ook een schone/niet-schone bus kunnen maken.

Overigens zijn er ook varianten die meer aankunnen dan 1A. De 78Sxx doet 2A, de 78Txx doet 3A.

Ik heb zelf een PowerOne van 2 x 3A. Maar daar moet je de mazzel hebben dat je tegen een goedkoop exemplaar aanloopt.

ik heb nu de duurdere doepfer diy versie en die werkt prima... zolang je m maar niet wilt combineren met andere modulaire synths met een eigen voeding, dat geeft brom. en voor een andere modular heb ik een voeding uit een lab en ik heb een +/- 15V voeding van een oude mixer. die laatste is een 19"voeding en te groot om in te bouwen. dus die hangt gewoon in t rack

nou ik heb die DIY kit #1 van Doepfer dus ook en die is gewoon prima, ook wanneer er gepatcht wordt met een andere synth.

Als je die met twee adapters gebruikt moet je waarschijnlijk wel even een aparte aarde trekken van de ene kast naar de andere, want die adapters zijn natuurlijk niet geaard. En als je dan gaat patchen met bananen of andere ongeaarde patchkabels, dan heb je inderdaad een probleem...

Opzich idd wel vreemd, technisch gezien moet die 2 adapter voeding gewoon goed werken,
althans heb het schema (nog) niet gezien maar ga er van uit dat dat wel goed zit.
Had je voeding niet gewoon overbelast?

Of idd een aardlus, maar 1 die niets met randaarde oid te maken heeft,
je moet wel hele goede nul verbindingen hebben naar je voeding en ook in ster,
dwz dat de nul niet "doorgelust " is van module naar module maar van module direct naar de voeding.
Want als de 1e van je modules een beter nul heeft dan zegmaar de 2e module, dan kan de stroom die normaal
door je psu kabel loopt via de patchkabel van mod. 2 naar 1 gaan lopen, dat is een aardlus en veroorzaakt
brom en andere ellende.

nee hoor heb m zeker niet overbelast!
hhm wordt ook niet meer gemaakt... en terecht!
A-100DIY2 Do-it-yourself kit 2 mit zwei Steckernetzteilen 12V / with two 12V power supplies (100...230V AC input, European mains plug)
Produktion eingestellt / no longer available

hier staat :
Remark:
The A-100 DIY-Kit #2 is not recommended for systems with audio signal processing (VCO, VCF, VCA etc.) but only for less
critical applications (e.g. modulation modules like LFO, ADSR etc.)

nee hoor heb m zeker niet overbelast!
hhm wordt ook niet meer gemaakt... en terecht!
A-100DIY2 Do-it-yourself kit 2 mit zwei Steckernetzteilen 12V / with two 12V power supplies (100...230V AC input, European mains plug)
Produktion eingestellt / no longer available

hier staat :
Remark:
The A-100 DIY-Kit #2 is not recommended for systems with audio signal processing (VCO, VCF, VCA etc.) but only for less
critical applications (e.g. modulation modules like LFO, ADSR etc.)

Ok dan zal er wel een ontwerpfout in hebben gezeten, ze maken hem waarschijnelijk niet voor niets niet meer...

Hoe doe je dat dan?

Vind het wel een interessante voeding gezien de prijs voor de pcb.

in mijn zelfbouw geval heb ik nu helaas de eerder besproken brom.
ik gebruik de doepfer a100 kit1 (met de externe 19Vac trafo zeg maar.
en modules Macbeth micromac en MFB Dual LFO brommen niet
maar Doepfer modules wel !!!! (ondervonden met a-188 BBD delay, 125 phaser en 127 VCF)

hoe kan ik nu opsporen waar de waarschijnlijk aardlus ontstaat?
wie kan mij helpen?

Back