De grote Euro Rack PSU draad

Omdat je tussen je eerste en laatste module een spanningsverschil zal hebben (zie de foto met de multimeter). En als er een module inzit die wat storing geeft alle andere modules er mee van "profiteren".
Een sterconfiguratie is gewoon veel stabieler ...

Thanx voor je antwoord. Ik heb gewoon geen verstand van elektronica maar vind het wel mateloos interessant. :D

Ik heb nu alles aangesloten en het werkt. :okdan: Het enige is dat de kast die ik heb gebouwd van hout is. Waar moet ik nu de algemene aarde (ground) mee verbinden. In de handleiding van Doepfer staat dat ik alles aan de kast moet verbinden maar ik vraag me af of dit zin heeft?!

http://www.doepfer.de/a100_man/A100_MAINS_PS_BUS.pdf

Uh, ja, buitengewoon onduidelijk blokschemaatje in de datasheet, maar voedings uitgangen van zo'n voeding "zweven" meestal ten opzichte van de aarde, da's handig, want dan kun je ze stapelen.

Heb trouwens niet heel de discussie gevolgd, maar dat die T60b een 12v rail heeft die 2.5A kan leveren en een andere die maar 500mA kan leveren is niet zo handig, zijn er geen geschiktere te vinden?

Naj.. Het is toch geen Power One geworden, via Mouser kwam er nog 55 euro aan shipping bij wegens het hoge gewicht van het pakket.

Omdat ik niet nog heel veel meer tijd wilde besteden aan het zoeken naar een goede lineare en betaalbare voeding heb ik een schakelende voeding gekocht van meanwell. De T60B

Daar moet het maar even mee lukken dan.. http://www.mouser.com/ds/2/260/T-60-spec-3290.pdf

Realiseer je wel dat deze voeding een minimale belasting nodig heeft om een stabiele spanning te realiseren. Buiten dat weet ik uit enkele jaren ervaring met deze voedingen dat ze niet de meest nette voedingsspanning leveren. Zet maar eens een oscilloscoop op de uitgang.

het blijft een geschakelde voeding natuurlijk. Die geven geen vlak signaal. Maar zolang de schakelfrequentie boven de gehoorgrens is dan heb je hier als het goed is geen last van.

Klopt, maar het blijft een minder strak signaal. En die minimale belasting op de 5v kan wel eens een lastige zijn. Tenzij je natuurlijk voldoende 5v modules in je rack hebt.

Ik weet dat bij onvoldoende belasting die voeding nog wel eens vervelend kan gaan doen.
Het detectie circuit zit op de V1 (+5V). Dit word gebruikt om een stabiele uitgangsspanning te garanderen. Deze heeft een minimale belasting van een 0,5A. Zorg dus altijd voor deze minimale belasting, desnoods via een weerstand.

Weet iemand misschien of er ergens een BOM voor de Doepfer PSU2 online staat? Ik ben met name geïnteresseerd in de waarden van de weerstanden. Gisteren een tijd zitten zoeken, maar niet leesbaars kunnen vinden ...

Back