De grote Euro Rack PSU draad

Ik denk omdat ze steeds kleiner worden de schakelfreqeuntie daaarmee ook omhoog gaat (anders kan het niet zo klein) en het storingsgebied verplaatst is van audioband naar de AM radioband, gelukkig luistert daat toch niemand meer na, dus nog effe en je kan FM radio ook niet meer ontvangen door alle rotzooi in de lucht....:D

http://www.ebay.de/itm/Schroff-SPG-...00890031200?pt=Netzgeräte&hash=item460e718460

Op eBay, heb zelf van schroff een aantal netvoedingen, de lineaire die je tegenkomt zijn meestal rond de 1A, de 3A exemplaren zijn meestal schakelende voedingen.
Wel opletten dat je er een koopt met 2 voedingsspanningen (of drie, als je ook nog eens 5v wil).

Mijn redenatie is dat als het goed genoeg is voor industriele applicaties, dan is het goed genoeg voor een modulaire synth. :mega:

eh even een domme vraag... gemiddeld trekt een module zo'n 30mA. Is dit 15mA op de plus en 15mA op de min? heb hier twee power supplies liggen. een switched met 2,2A totaal en een voeding van een mengtafel die in een rack gebouwd zat. deze levert + en - 15V maar kan nergens achterhalen hoeveel ampere omdat ie ipv 7815/7915 een stel bd241c/bd242c heeft en ik niet helemaal kan achterhalen hoeveel ampere die kunnen leveren . dus moet nog even kijken voor welke oplossing ik ga.

In de specificatie van de module zou moeten staan waar die 30mA op slaat, anders zegt het niet zoveel. Normaal gesproken is het gebruik op + en - zelden gelijk. Meestal is dat op de + hoger, tenzij er iets als een BBD in zit ofzo, die worden soms uit de negatieve lijn gevoed.

Heeft de inzet van meerdere grote afvlakkingselco's nog een positief effect op de spanningsregelaars? In sommige schema's zie ik maar 1 elco, in andere wel 4+

In de specificatie van de module zou moeten staan waar die 30mA op slaat, anders zegt het niet zoveel. Normaal gesproken is het gebruik op + en - zelden gelijk. Meestal is dat op de + hoger, tenzij er iets als een BBD in zit ofzo, die worden soms uit de negatieve lijn gevoed.

bij doepfer ga je niet terug vinden wat dat verbruik is per plus/min... gewoon totaal verbruik is ... mA

Je andere voeding zal ook om die reden overbelast zijn aan 1 kant van de voeding.
Dit maakt het enorm lastig om het juiste vermogen te bepalen.

bij doepfer ga je niet terug vinden wat dat verbruik is per plus/min... gewoon totaal verbruik is ... mA

Totaal verbruik kun je niet mee rekenen, dus dat is denk ik niet wat ze doen.

Doepfer gebruikt simpel optellen. Dus stel dat we dat op z'n Doepfers doortrekken:

Een module die 35mA op de + gebruikt en 15mA op de - gebruikt totaal 50mA. Stel dat ze dat als "50mA" specificeren bij de module. Dan zouden mensen kunnen denken dat er dus vier op een "200mA" voeding (volgens dezelfde redenering de spec van een 2x100 voeding) kunnen. Maar dat kan natuurlijk niet, omdat de + lijn dan totaal 140mA gebruikt, wat de voeding niet kan leveren. Het maximum is dus twee (of heel krap 3) modules. Dus denk ik dat Doepfer in dat geval 35mA specificeert, en de voeding op 100mA. Dat is het enige waar je wat aan hebt.

Naj.. Het is toch geen Power One geworden, via Mouser kwam er nog 55 euro aan shipping bij wegens het hoge gewicht van het pakket.

Omdat ik niet nog heel veel meer tijd wilde besteden aan het zoeken naar een goede lineare en betaalbare voeding heb ik een schakelende voeding gekocht van meanwell. De T60B

Daar moet het maar even mee lukken dan.. http://www.mouser.com/ds/2/260/T-60-spec-3290.pdf

Naj.. Het is toch geen Power One geworden, via Mouser kwam er nog 55 euro aan shipping bij wegens het hoge gewicht van het pakket.

Omdat ik niet nog heel veel meer tijd wilde besteden aan het zoeken naar een goede lineare en betaalbare voeding heb ik een schakelende voeding gekocht van meanwell. De T60B

Daar moet het maar even mee lukken dan.. http://www.mouser.com/ds/2/260/T-60-spec-3290.pdf

Je kan ook 2 losse 12v PSU's gebruiken, de pos en neg aan elkaar knopen als nul.
:eureka:

+1
Heb ik ook gedaan in het vorige cabinet, daar had ik wel een inschakelvertraging bij geklust om ervoor te zorgen dat ze allebei tegelijkertijd aan gaan, sommige VCA's vinden het niet zo leuk als een van de rails er niet zijn (ik weet niet hoe vaak ik bij mijn MFOS dual log lin de torren al wel niet heb vervangen om deze reden).

Ik heb even een vraagje omtrent de busboards van Doepfer.

Ik heb er 4 en zie in de handleiding dat je de in het midden van het board van stroom moet voorzien. Maar aan de zijkanten van de boards zitten ook inputs/outputs. Waar zijn deze voor?

En kun je meerdere busboards daisy-chainen? Of moet je elk busboard afzonderlijk van stroom voorzien?

Alle tips zijn welkom :okdan:

Er zijn een hele hoop draadje op Muffs over dit onderwerp, zoals deze:

http://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?t=53338&start=all&postdays=0&postorder=asc

Het ideale geval is alle modules rechtstreeks met de voeding verbinden met zo kort mogelijke kabels }:|
Maar omdat dat niet zo handig is bestaan er dingen als busboards, die dan zelf weer met zo kort mogelijke kabels met de voeding verbonden zijn. In de link staat een mooi tekeninkje van Dave Jones.

Laatst gewijzigd:
Back