Maar is een toegangkelijker nummertje :D

zo nieuwe mix...

stereo beeld is ergens halve wegen een beetje scheef nog.

Alles er word voller ingzet.

Benieuw wat jullie er van vinden!
:mega:

Het klinkt op veler inzichten nogal knullig qua drummetjes vooral, en laag zowel als hoog missend.
Verder, en los van dat, is het eigenlijk vrij geweldig!
:okdan:

Laatst gewijzigd:
Ik vind de instrumenten, vooral de drums, dof klinken. Ik vrees dat dat met mastering moeilijk te verhelpen valt. Naar mijn mening mogen de drums ook wel een stuk harder. Die staan nu echt op de achtergrond.
Voor mezelf heb ik liever alles in de mix al in orde en dat er daarna weinig meer te masteren valt.

Dof klinken ben ik helemaal met je eens. Misschien wat meer hoog ofzo en wat minder oversturen zoals de heer Baars hieronder opmerkt. Weet niet wat betreft de drums, of die echt harder moeten. Dan komt wordt denk het contrast te groot met de rest van de muziek op het album. Maar gaat het zoiezo even proberen

ik hoor , vooral bij je laatste mix, nogal wat vervorming bij allerlei instrumenten.

Hum ja komt opzig niks in het rood. Maar heb misschien wat te riijkelijk gestrooid met overdrivejes... Ga ik ook weer naar kijken, scheelt misschien dan ook in dofheid als alles wat helderder wordt:okdan:

Het klinkt op veler inzichten nogal knullig qua drummetjes vooral, en laag zowel als hoog missend.
:okdan:

Ga ook naar laag/hoog luisteren. Ik had zelf het idee dat er eerder teveel laag inzat :D
En bedankt voor het compliment, altijd goed om iets positiefs te horen:mega:

Ja, maar dan geeft TS dus eigenlijk aan dat hij normaal altijd minder toegangkelijk is.
Dat is dan politiek correct om aan te geven dat z'n gemiddelde publiek te geestelijk beperkt is om zijn muziek te begrijpen. Is nogal een statement. :D

Nee hoor ik denk dat het gemiddelde publiek niet te geestelijk beperkt is om mijn muziek te begrijpen.

Wel heb ik het idee dat de een hoop mensen geen zin heben om ook maar te proberen muziek te begrijpen die buiten de gepaande paden van de hedendaags popmuziek valt.

Natuurlijk ga ik spijt van deze uitspraak krijgen omdat in nederland heel erg het idee heerst van "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg".
Ik zie muziek als een stukje kunst. En naar mijn inzien is kunst juist het gebied waarin alles mogelijk is. Helaas is muziek naar mijn idee steeds meer geworden als iets wat gewoon lekker moet klinken ergens op de achtergrond.

Voor mijn mag muziek een avontuur zijn. Ik hou ervan verrast te worden, van gho wat doen ze nu... snap er niks van... En dan na 10x luisteren opeens de lijnen in een stuk te ondekken(of niet, er is natuurlijk ook gewoon een hoop rommel :D ). Ik vindt het erg jammer dat een hoop mensen zo gefocest zijn op maar een lekker nummer maken... Kom doe is gek zou ik zeggen ga is los, verras is. Ga op avontuur ofzo. De wereld kan prima zonder de vijftienduizenste poging de nieuwe teisto te zijn! Nou ja de wereld kan ook prima zonder mijn muziek natuurlijk en als je er plezier in heb natuurlijk gewoon doen... Voor mijn persoonlijk: ik maak iets wat ik tof vindt, en hoop dat andere mensen het ook tof vinden.

En verder kijk ik op niemand neer. Ik zou graag de kunde hebben om m'n muziek zo te laten klinken als bij sommige hier op het forum, helder gedefineerd en vet. Heb ik groot respect voor.

Top dat er toch altijd een beetje opbouwende kritiek komt op mn nummers!

Ga ook naar laag/hoog luisteren. Ik had zelf het idee dat er eerder teveel laag inzat :D

Ga ter referentie eens luisteren naar een paar nummers van A-artiesten over dezelfde boxen. Als je te lang naar je eigen mixen luistert, gaat het na een tijdje vanzelf goed klinken en hoor je niet meer of iets te dof of te schel is.
En niet denigrerend bedoeld: de klanken lijken uit een oude budget Kawai-synth te komen. Dat zal misschien aan de compacte, niet erg transparante mix liggen. Het helpt om bij sommige klanken laag of mid weg te halen, om zo ruimte over te laten voor de andere instrumenten.

6trak, in deze zin schuilt de oplossing voor het correct kunnen lezen van de titel!

Zo!! Ik heb de laatste paar dagen dit draadje met interesse gevolgd en niet alleen vanwege de muziek :). Ik vroeg me af hoe lang het zou duren voordat iemand op dit idee zou komen. Nakken, ik proost er eentje op je :D. "Maar is" = "Maar eens".

Zo!! Ik heb de laatste paar dagen dit draadje met interesse gevolgd en niet alleen vanwege de muziek :). Ik vroeg me af hoe lang het zou duren voordat iemand op dit idee zou komen. Nakken, ik proost er eentje op je :D. "Maar is" = "Maar eens".

Dank, dank. Kom zaterdag maar naar Panama, krijg je een biertje van mij.

Nee hoor ik denk dat het gemiddelde publiek niet te geestelijk beperkt is om mijn muziek te begrijpen.

Wel heb ik het idee dat de een hoop mensen geen zin heben om ook maar te proberen muziek te begrijpen die buiten de gepaande paden van de hedendaags popmuziek valt.

Voor mijn mag muziek een avontuur zijn. Ik hou ervan verrast te worden, van gho wat doen ze nu... snap er niks van...

Ik begrijp perfect waar je naartoe wil met dit nummer. Maar de uitwerking laat volledig te wensen over. Los van de mix die niet goed is - maar dat vind ik minder belangrijk - klinkt het geheel heel erg machinaal. Net terwijl er een hoop acoustische instrumenten in zitten.

Dat is net een van de moeilijkste dingen. Als je strijkers speelt op een klavier moet je niet te veel Quantizen. Wel zo accuraat mogelijk en met veel gevoel inspelen en daarna nog héél veel in event list noot per noot qua volume, timing en tijdsduur zitten editten. En dat geldt meteen ook voor je blazers, drums, bass etc. Toch voor hetgeen je wil neerzetten. En nu klinkt het allemaal heel erg vlak en 4/4 en dat werkt voor dit soort dingen niet. dat werkt trouwens voor weinig muziek...

En beste Pietje, dat is geen negatieve kritiek.

Ik heb een oude vriend die zich te pletter blowt en de meest maffe muzikale creaties in elkaar zet. Maar wel met hart én ziel en ik draai zijn CD's regelmatig. Bij jou mis ik die ziel een beetje. Toch respect voor hetgeen je probeert, want dat is apart en wijkt idd af van het geijkte pad.

Dat is het eigenlijk niet. Maar ik analiseer dan ook wat ik hoor en heeft niets met smaak te maken.

Ik begrijp perfect waar je naartoe wil met dit nummer. Maar de uitwerking laat volledig te wensen over. Los van de mix die niet goed is - maar dat vind ik minder belangrijk - klinkt het geheel heel erg machinaal. Net terwijl er een hoop acoustische instrumenten in zitten.

Dat is net een van de moeilijkste dingen. Als je strijkers speelt op een klavier moet je niet te veel Quantizen. Wel zo accuraat mogelijk en met veel gevoel inspelen en daarna nog héél veel in event list noot per noot qua volume, timing en tijdsduur zitten editten. En dat geldt meteen ook voor je blazers, drums, bass etc. Toch voor hetgeen je wil neerzetten. En nu klinkt het allemaal heel erg vlak en 4/4 en dat werkt voor dit soort dingen niet. dat werkt trouwens voor weinig muziek...

En beste Pietje, dat is geen negatieve kritiek.

Ik heb een oude vriend die zich te pletter blowt en de meest maffe muzikale creaties in elkaar zet. Maar wel met hart én ziel en ik draai zijn CD's regelmatig. Bij jou mis ik die ziel een beetje. Toch respect voor hetgeen je probeert, want dat is apart en wijkt idd af van het geijkte pad.

Dat is het eigenlijk niet. Maar ik analiseer dan ook wat ik hoor en heeft niets met smaak te maken.

Tanx voor de kritiek:okdan:

Ik moet hier is goed over nadenken, ik begrijp wat je bedoelt, denk ik :D

Als je zoiets als de intro heb met al de arpergios dan vindt ik het nogal lastig om daar een soorte van human touch aan te geven. Naar mijn idee moet het gewoon strak en daarmee klaar. Misschien wat doorgeschoten daarin...

Ik ga er gewoon weer mee aan de slag, mix noten enzovoort.

Ohja en benieuwd naar wat muziek van die vriend van je

ok,
dan kan je het beste eerst alles zo zacht zetten dat alleen de luidste instrumenten nog hoorbaar zijn.
die zet je dan allemaal terug naar een level.
dan zet je de hele meuk iets harder, en weer hetzelfde doen.

dat een paar keer herhalen.
dan heb je in ieder geval een level voor alles om vanuit te gaan.
dit kan je overigens het best mono doen.

de uiteindelijke panning pas gaan doen als alles een goed level heeft.

zet um op...

Hee Tanx voor de tip.

Ik heb gistere avond idd alle automation weggeflikkert en vervolgens met de schuiven alles op level gebracht. Alleen sommige instrumenten mogen in sommige stukken wat harder dan in andere, dit opgelost door eerst uit te zoeken hoe alles in stuk A lekker staat daar na in stuk B en dat verschil met automation gecorrigeerd. De levels zijn volgens mij mij wel goed nu.

Alleen de overrole klank kleur is nog een beetje aan de doffe kant. als ik dan het hoog in sommige instrumenten wat omhoog haalt met eq dan wordt et heel snel schel. Het klinkt niet open genoeg ofzo.

als een instrument te dof is, dan zou ik gewoon een ander instrument kiezen ( cq, dat is , een andere sample_)

klooien met eq´s in the box werkt niet , als een instrument geen hoog heeft, dan ga je er dat met een eq niet uithalen, dan gaat het idd. gewoon lelijk klinken.

Back