Sander02
Gepokt en gemazeld
Mooi topic, goeie en inspirerende posts gelezen.
Denk dat 't ook in de aard van 't beestje zit (bronzoeken) om alles eruit te halen wat erin zit, en weer verder naar 'de volgende' te gaan.. iets wat niet oneindig door kan gaan.
En ook als een mens (veelal mannen) zich niet meer kan uitsloven, waar doe je 't dan voor
niks mis mee, zit in onze natuur
Simpel voorbeeld, we zijn aan 't jammen in de oefenruimte, zoals zoveel avonden, muzikanten onder elkaar, spelen eigenlijk voor onszelf.. dan komen er mensen luisteren, er is publiek!, reken maar dat dat accuut verschil maakt hoe we gaan spelen; alles wordt intenser gespeeld en beleefd, we mogen ons uitsloven.
Dat uitsloven, voor mensen spelen, is ook magie voor mij.. verschil van dag en nacht, in positieve zin. Probeer het te beleven 'met andermans' oren zodra er publiek bij is, inschatten dat diegene nog nooit (pak m beet) een prophet600 zo live heeft gehoord met gillende gitaren samen.. magie alom op zo'n moment, ik ken 't al, maar de luisteraar waar ik me inleef nog niet.
Voor de rest zeer herkenbaar verhaal van de TS !
Einde van de magie bij illusionisten is er bij het weten van de truc.. maar dat betekent nog steeds niet dat je 't hem/haar nadoet.
Denk dat 't ook in de aard van 't beestje zit (bronzoeken) om alles eruit te halen wat erin zit, en weer verder naar 'de volgende' te gaan.. iets wat niet oneindig door kan gaan.
En ook als een mens (veelal mannen) zich niet meer kan uitsloven, waar doe je 't dan voor
niks mis mee, zit in onze natuur Simpel voorbeeld, we zijn aan 't jammen in de oefenruimte, zoals zoveel avonden, muzikanten onder elkaar, spelen eigenlijk voor onszelf.. dan komen er mensen luisteren, er is publiek!, reken maar dat dat accuut verschil maakt hoe we gaan spelen; alles wordt intenser gespeeld en beleefd, we mogen ons uitsloven.
Dat uitsloven, voor mensen spelen, is ook magie voor mij.. verschil van dag en nacht, in positieve zin. Probeer het te beleven 'met andermans' oren zodra er publiek bij is, inschatten dat diegene nog nooit (pak m beet) een prophet600 zo live heeft gehoord met gillende gitaren samen.. magie alom op zo'n moment, ik ken 't al, maar de luisteraar waar ik me inleef nog niet.
Voor de rest zeer herkenbaar verhaal van de TS !
Einde van de magie bij illusionisten is er bij het weten van de truc.. maar dat betekent nog steeds niet dat je 't hem/haar nadoet.

. Dus daar is ook geen kennis of talent meer voor nodig.