Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Gewoon grappig gedaan, da's al.ah ok, vanavond dan ff goed luisteren![]()

http://www.encyclo.nl/begrip/materialistischach ik ben gewoon extreem materialisties. Zou denk prima muziek kunnen maken met enkel softsynths... Maar hou gewoon van dingen die je kan aanraken, beetje aan knopjes draaien, snaren plukken, op toetsjes drukken. Ik zou denk geen muziek kunnen opnemen zonder computer, wel zonder hardware en toch als heb ik veel meer met mn synths/gitaren dan met mn computer...
materialistisch
materialistisch bijv.naamw.Uitspraak: [matərija'lɪstis] als je sterk verlangt naar bezit en geld Voorbeeld: `een materialistich wereldbeeld` ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/materialistisch
MATERIALISTISCH
1) Hechtend aan stoffelijk gewin 2) Materialist
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/MATERIALISTISCH/1
Tja.. even een lekker filosofisch topic'je.. Ik merk bij mezelf dat de 'magie' van hardware weg is voor me.. Begin jaren 90 vond ik die synths fanastisch mooie bakken.. Strak gedesignde Roland D50's, W30's.. De medische beige Akai sampler look.. Ik vond het super allemaal…
Tegenwoordig word ik eigenlijk nergens meer warm van eigenlijk.. Ik heb al aardig wat synths en samplers gehad, veel van die dingen opengemaakt om b.v. een zip drive of harddisk in te bouwen en dan zie ik gewoon heel nuchter een doos met een printplaat en losse componentjes.. de magie is weg..
Ook speelt misschien mee dat alles nu echt met een laptop kan, althans, alles wat ik wil. Er is nog vrij weinig wat beter werkt voor me: de compactheid, een goed scherm, VST's met goede sounds, een snel bedienbare sampler..
Dus.. tja, is de hardware impotentie? Of gewoon een nuchtere kijk wat iedereen heeft als ze ouder worden en een tijdje bezig zijn? De magie van hardware is iig voor me weg..
Best jammer eigenlijk...![]()

Ik vind hardware nog steeds iets hebben, wat ik inmiddels wel of liever gezegd niet heb is geen tijd voor hardware, mijn hobby is eigenlijk ontstaan uit voorliefde voor apperatuur en van daaruit ben ik begonnen met software matig muziek maken, en dat is over gelopen in het overstappen en verzamelen en het onderhouden van hardware en de hele techniek.
Nu door mijn werk en mijn dochtertje staat het eigenlijk al een paar jaar stil afgezien van wat projektjes voor of met anderen dus ik moet eigenlijk een oplossing hebben waarmee ik weer gewoon muziek kan maken zonder bezig te zijn met de technische kant van hardware dus eigenlijk wil ik nu weer software.
Ik zit al een paar jaar te denken over een setup met laptop of pc, een midi interface en een paar interresante synths en een flinke geluidskaart met genoeg inputs en het hele mixen in de box te doen. Maar toch kan ik het dan weer niet laten om in plaats van een sndcraft ghost een motu 24 inputs te halen, dus de ghost is het geworden een jaar geleden![]()
Het heeft inderdaad iets magisch en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ook maar iets te verkopen van wat ik nu nog heb staan. De overbodige dingen die ik echt niet gebruikte heb ik weg gedaan en mis ik ook niet. (ook al gebruik ik de rest nu eigenlijk ook niet)
Het blijft toch een stukje van me leven waar ik als jong knaapje keihard voor heb zitten sparen en trots op ben dat ik het niet heb uitgegeven aan stomme dingen.
Het is misschien overdreven maar omdat ik zo moeilijk afstand van de hardware studio kan doen en toch eens muziek wil maken zonder het hele technische rand gebeuren er om heen (lees snelle workflow) zit ik er aan te denken om een 2de studio te bouwen met dus een laptop met flink veel inputs en synths en drums en de workflow van in de box mixen met handige plugins met alle voordelen en mijn hardware studiootje te laten staan maarja leg dat eens uit aan de vrouw des huizes
Waar het eigenlijk op neer komt, ik denk dat ik het hele gebeuren hier thuis moet scheiden in 2 hobby's, 1 deel lekker eindeloos routen, tweaken en lekker in de studio bezig zijn en 1 deel binnenstappen laptop aan en muziek maken, opslaan en volgende keer verder gaan.
Een combinatie van bijde zou nog mooier zijn, maar ik zie niet echt hoe ik een hardware mixer moet combineren met de totall recall van in the box mixen en routen helaas.
2 keer een motu 24 IO op de inserts van de mixer gooien zie ik ook nog niet echt zitten. Al zou het wel een mooie optie zijn om in the box te kiezen of ik per kanaal de hardware mixer wel of niet wil gebruiken en het voordeel van eindeloos instanties openen van plugins.
Iemand nog ideeen voor mijn tijd gerelateerde hobby probleem?

) is een soort "synth-vakantie" van een jaartje of twee, en vervolgens krijg je weer kriebels...
)Het is zo, 25 jaar geleden had je eigenlijk beperkte middelen (door verschillende omstandigheden hoe dan ook) en waren er andere processen, en we waren anders ook.
Wat ook kan werken (om te proberen of de magie terugkomt) is een soort "synth-vakantie" van een jaartje of twee, en vervolgens krijg je weer kriebels...
(laatste zin sluit niet helemaal met de bovenstaande maar ter conclusie...)
fijn de laatste berichten te lezen, zou kunnen betekenen dat er op korte termijn vele analoge / vintage / ouwe meuk synths aangeboden gaan worden voor lagere prijzen. weg met die troep !
mooi, ik verheug me erop