De magie van hardware is weg...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hardware synthesizers zijn onvervangbaar, blijft gewoon leuk om verschillende te hebben in je huis!

Qua mixen wil ik alleen nog maar digitaal. (met een Focusrite Mixmaster, toch weer een beetje analoog)

wat quif zegt!

als t vroeger allemaal magischer was heb je je relatie tot muziek maken verneukt

ik vind t hoe langer hoe magischer worden, omdat ik er steeds meer van begrijp, steeds meer bagage in mn rugtas heb, dieper inzoom op muziek..
1 grote verrijking allemaal
als je je onbevangenheid mist van toen je begon, moet je daar aan werken.. dat is geen gegeven, daar kan je best iets aan doen
denk nou alsjeblieft niet dat dat aan je spullen ligt, dat heeft velen al veel verkeerde keuzes laten maken hehe
ik vind alles eigenlijk wel te gek
gitaren, bassen, drummen, synths, computers..
alles gebruiken wat je wil
ook s dingen niet gebruiken, iets anders maken, etc
ik blijf t opmerkelijk vinden hoe raphert loos gaat over de magie en de software terwijl (bijna) al zn shit t zelfde klinkt zonder veel bezieling
bezieling zit in je pens en niet in je setup
met volle overtuiging erin klappen, plezier erin houden, fouten durven maken, gastvrijheid voor de magie bewerkstelligen...
EN
vrij beoordelen of de magie er is
niet achter je vooroordelen over hoe muziek zou moeten zijn blijven hangen en daardoor de magie missen als t er is
stelletje wijfe!

Al eens geprobeerd muziek te maken met wat intuitievere hardware dan een W30 of AKAI sampler?

ja.

Toen ik de muziek weer oppakte begonnen met veel vst maar zit dan de hele tijd op een beeldscherm te werken. Ik denk voor veel mensen die dit al doen op het werk wordt het dan te veel en is hardware een prettige afleiding.

Goed punt.. was ik al bijna vergeten... Daar had een tijd terug een rm1x en later een rs7000 voor gekocht..

Ligt eraan welke Elpee's je koopt. Ik kreeg bij mijn laatste aanschaf een briefje met een downloadlink en code...

Toen ik de muziek weer oppakte begonnen met veel vst maar zit dan de hele tijd op een beeldscherm te werken. Ik denk voor veel mensen die dit al doen op het werk wordt het dan te veel en is hardware een prettige afleiding.

Daarom het belang van een goede controllersetup in mijn werkingsproces. Een voorgeprogrammeerde bcf2000 en bcr2000 en dan zet je het scherm en half uurtje uit en concentreer je je op de muziek. Waar is het verschil met hardware? (behalve THAT sound)

een controller geeft slecht aan waar je aan zit te draaien, ik raak verdwaald in ieder geval. Werkt niet voor mij. Overigens werk ik zowel digitaal als met hardware.

bij mij werken controllers altijd te traag, draai met helemaal suf met endless controllers zoals Novation zelfs op hoogste snelheid ga je nog 3x rond.....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back