Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
dat vind ik toch geen goed voorbeeld, bij die inkleurplaatsjes staat exact vast wat het eindresultaat is.Ken je die inkleurplaatjes van Ravensburger? Plaatjes met witte vlakken die genummerd zijn. Het nummer geeft aan welke kleur je moet gebruiken om hem in te vullen. Het is een leuk tijdverdrijf (niet meer voor mij helaas :-)), maar ik vraag me af of het creativiteit stimuleert of juist de kop indrukt. Hetzelfde vraag ik me eerlijk gezegd af over dat nieuwe chorder dingetje.

hun interface/klank boden te weinig meerwaarde tov van de ruimte die ze innamen..

Dit brengt welke dan ook verloren gegane magie onmiddellijk terug...
dus er is niets mis mee om ervaring op te doen met dat soort tools om uiteindelijk je eigen stijl te ontwikkelen.
.
. Sorry mensen.Ja kan ik me wel in vinden, maar toch benader ik dat ook anders, juist door het missen van de bagage wordt je ook weer niet beperkt in het out of the box denken. Misschien kom je daardoor wel op ideeen die die andere door zijn 'geleerde' kader nooit kan bedenken.Maar dit is dan wel de sleutel, dit is het verschil.
Ik woon in een pand uit 1902. Het mooie is dat dat pand veel originele kenmerken heeft. Mooi bewerkt plafond, krullende trapleuningen, met de hand gemaakte marmeren schouwen en prachtig bewerkt houtwerk aan de buitenkant. Als je tegenwoordig een huis laat bouwen, dan weet men niet meer hoe dit moet omdat het nooit geleerd is. Er zijn moderne technieken die het oude handwerken voor een groot deel overbodig maken. Daarmee is men sneller klaar en zijn de kosten lager. Maar nu, als iemand die het oude handwerk wel meester is, met een nieuwbouwhuis bezig is, zou het zomaar kunnen zijn dat hij/zij tegen hetzelfde werk heel anders aankijkt. Ik ben, net als jij, van de oude school. Jaren piano- en vioolles gehad, akkoordenleer en al het "zware" werk dat erbij komt kijken. Met die achtergrond kijk en luister je anders naar muziek dan zonder die achtergrond. Je snapt namelijk waarom dingen klinken zoals ze klinken en dat geeft je een enorme voorsprong. Als je dan een dergelijke tool inzet, zul je andere (ja, kwalitatief betere) resultaten halen. En natuurlijk zijn er ook genoeg voorbeelden te geven van het tegenovergestelde, dus ik weet dat het niet zo zwart/wit is als ik nu beschrijf.
heb weinig magie geproeft in dit topic
vond het eerder een soort noodkreten van ouwe lullen versus mensen die de poen niet hebben om een hardwarestudio in te richten , om ook eens wat te chargeren
soms zat er een sprankje ballen in, maar vaak ook uitgekauwde open deuren.
( laat het aan de lezer over in te schatten tot welk van de 2 bovengenoemde categorieën ik mijzelver reken )

heb weinig magie geproeft in dit topic
vond het eerder een soort noodkreten van ouwe lullen versus mensen die de poen niet hebben om een hardwarestudio in te richten , om ook eens wat te chargeren
soms zat er een sprankje ballen in, maar vaak ook uitgekauwde open deuren.
( laat het aan de lezer over in te schatten tot welk van de 2 bovengenoemde categorieën ik mijzelver reken )

En dat is zeker geen evidentie om te ontwerpen. Of een heel expressief klavier bv, ook een kunstwerkje om dat zo fijngetuned te krijgen. 

Ja kan ik me wel in vinden, maar toch benader ik dat ook anders, juist door het missen van de bagage wordt je ook weer niet beperkt in het out of the box denken. Misschien kom je daardoor wel op ideeen die die andere door zijn 'geleerde' kader nooit kan bedenken.
Ik val bijna altijd terug op mijn oude patronen zoals ik dat geleerd heb, natuurlijk leer ik elke dag dingen bij door goed te kijken en luisteren naar wat anderen doen, maar om zelf daar creatief uit te breken vind ik persoonlijk best moeilijk, juist door al die geleerde dingen vanuit het verleden.
zo'n beetje van " in de beperking toont zich de meester "

mja in de beperking toont zich de meester, kan allemaal wel zijn maar denk je nou dat dhr Jarre een mooi stuk zou kunnen maken met alleen een yamaha psr keyboardje?

Als je inspiratie hebt en kán spelen, dat tover je iets uit de PSR wat als zeer aangenaam zou kunnen worden ervaren. Punt.
: