De ultieme jaren 80 bak

Die Trident ja... Ik vervloek nog steeds mijn Noxgenus collega voor het verkopen van dat ding..

nou wat ik wel lees is dat ze dus 2 of 3 synth layeren en dan zoals ik al eerder zei door 24 pultec eqs gehaald en ssl E-series console.

jij denkt dat engelstalige forums altijd de waarheid zijn?

de toverkoning heeft in mijn thread een voorbeeld gepost van de msk80 en dat was hem ook

Dat heb ik niet gezegd. Die posts laten juist zien dat het allemaal niet zeker is. En degene die je aanhaalt gaat er nota bene over dat je met verschillende synths hetzelfde resultaat kan bereiken.

Maar nu Toverkoning op zijn MKS80 er een gelijksoortig basje uit kan halen dan is alle twijfel gelukkig weggenomen. Ik schaam mij diep dat ik nog wat verder zocht.

helaas is er geen empirisch bewijs...
nou ja is ook niet superboeiend an sich...
kijken of ik hem kan namaken met mn an1x haha

Wat een DX-7, een Juno, een Minimoog en een S-1000 kunnen is bekend. Die kunnen elk 1 ding heel goed.
Maar ik zoek een goedkope bak (niet noodzakelijk uit de jaren 80) die alle soorten klanken kan nabootsen. De Wavestation is super en heb ik al gehad. Wat mij aan de K4 aantrekt is het vuile karakter van de klanken. De Yamaha SY-85 heeft ook zo'n smerig randje aan de klanken.

Er wordt weinig gesproken over drums terwijl die toch zo kenmerkend zijn. Lekkere LM-2 voor de Italo (en Last Christmas natuurlijk :P ). OB DMX, de Rolandjes natuurlijk.

Demo Sound Korg Trident.

midiverbII en 808 sounds.

Attachments

• Trident (Korg).mp3
    1,5 MB · Bekeken: 107
Ik zal het vanavond effe aan d'r vragen goed?

jimmy jam en terry lewis gebruikten ook vaak de akai xr 10

dat zijn de drums op o.a. het album control van janet jackson

Met welke bak kun je elke jaren 80 genre aan? Met een DX-7 kun je de scherpe metalige klanken doen,

Niet dat ik graag van de JX-1 af wil, maar ik zou het wel geruststellend vinden als er een synth is die ook hetzelfde + eventueel meer kan.
En dan geen dure bak als een Kronos of een Jupiter-80, maar gewoon een cheap-ass synth waar het het meest mee mogelijk is.

Iemand een beter alternatief?

ik denk dat je ook andere dingen met een DX7 kan doen. niet alleen de scherpe klankjes, als je zo denk dan heb je idd wel een paar synths nodig.
Ik weet ook niet of er een andere synth beter kan klinkt dan jouw JX-1 denk het eigenlijk niet. maar je zou een JD-800 kunnen proberen.

Last edited by a moderator:
Emulator 1,2,3, dx7, d50, juno 6, simmons drums, linndrum oberheim obxa, s900, minimoog, polymoog, polysix, prophet 5, ppg wave, jx3 p, tr808.

Je vat 10 jaar niet zomaar in een paar bakken gelukkig ;)

Frohe weinachten

FM + samples + analoog...

Hoe zit het met de Alesis Fusion? Er zijn een paar enthousiaste gebruikers ervan op dit forum.
De klanken op Youtube kunnen me niet overtuigen: allemaal heel dof en soft, maar misschien laten die filmpjes niet de juiste klanken horen.

Vergeet niet dat er in een hoop jaren 80 spul een heuse mechanische Fender Rhodes zit, met zo een modificatie waardoor ze heel helder klinken. Kwa synth twijfel ik of er eentje is die méér allround is dan een DX7, die dingen werden voor bas-sounds gebruikt, keys, e-piano's, orgels, synth stabs, strings, bells, swooshes. Een volledig en rijk arrangement maken (excl. drums) met een DX7 kan gewoon. Dat zie ik je met een minimoog/juno/akai/... niet zo snel doen.

Inderdaad, de 'Dyno my Rhodes' sound. Helaas ernstig geperverteerd door dat DX E-piano aftreksel dat in die afgrijselijke R&B / Ballad clichés terecht kwam en die de jaren tachtig zo ondraaglijk maakten.

Een DX is wel te pruimen als je er bakken effecten achter hangt. Eens kijken naar een PLG-100DX en hoe het zit met de effecten.

Back