De ultieme jaren 80 bak

misschien zelf eens googlen op vintagesynth. want voor 40 euro een zelfde krijgen als een jup8 gaat het natuurlijk niet worden. alhoewel een emu esi 32 komt in de buurt. maar je wilt aandacht, neem een vriendin :W

Hoeveel handen heb je dan eigenlijk?
Maar als je t verschil toch niet hoort ben je met een lekkere plastic cover band kwijl workstation toch klaar?
Whatever wat voor een
Ik dacht dat je 80s sounds wilde maken

iets van de 10, 2040 3040 of hoe gaat die serie rackromplers van roland ook alweer?
los keyboard eraan en gaan met de banaan
en anders gewoon aan de laptop....

Hoeveel handen heb je dan eigenlijk?
Maar als je t verschil toch niet hoort ben je met een lekkere plastic cover band kwijl workstation toch klaar?
Whatever wat voor een
Ik dacht dat je 80s sounds wilde maken

Ik zat te denken aan een multitimbrale bak die het dichtst in de buurt komt van de jaren '80 klassiekers. Tot nu toe heeft het al een aantal tips opgeleverd die ik verder uitzoek.
Als het toch een kwijl-workstation wordt (die kunnen ook veel klanken benaderen en ze soms rijker geproduceerd weergeven dan de originelen), word jij daar minder van? Laten we reëel blijven: een meervoud aan Juno's, DX-en en D-50's is niet betaalbaar en moeilijk vervoerbaar. Als er dan een multitimbrale bak is die die klanken kan benaderen, dan kan ik ze lekker stapelen en splitten. Met mijn twee handen weet ik wel raad met die combi's.

Parallel aan mijn zoektocht is er hier een discussie ontstaan over de beste/belangrijkste synths uit de jaren '80. Ik zou het geen probleem vinden als die hier wordt voortgezet.

Hehe
Die komt niet in de buurt
Want die klinkt kwijl vergeleken met de originelen
Maar jij zegt dat sommige ze rijker kunnen weergeven dan de originelen hehehe
Oftewel
Een goed nagemaakt briefje van 500 kost al gauw 750 of nie dan
Dre zei het volgens mij goed
Je wil vooral aandacht
Welkom bij de club hehe
Maar alsjeblieft
Haal die poep uit je oren!

het wordt vast een jupiter 50 !
geweldig hoor

ultieme 80s studio :

yamaha dx7
prophet 5
oberheim obxa
moog minimoog
emulator II
fairlight
linndrum
jupiter 8

snap niet zo goed waar mensen de d50 en akai s-samplers vandaan halen wat betreft de 80s die kwamen pas na 1986 op de markt

Koop een 2e hands Triton

Dat dus. :slotje:

De JX-1 is een unieke Roland.

Uniek kut bedoel je? :D Ik zou nog liever een PSR keyboard bespelen...

waddan? 1986 is toch nog heel redelijk binnen de grenzen van de 80's dacht ik zo...

Ik snap wel wat Bass bedoelt :) Technisch is het natuurlijk de 80s, maar de late 80s morphen in de 90s sound en die is fucked up. Ik vind zelf de periode 1977-1984 het leukst. Als die Stock Aitken & Waterman shit en andere plastic crap (zoals wat voor R&B moet doorgaan met die vervelende airy fairy digitale sound), en die nasty house rommel begint houd het voor mij op!

tja ik vond depeche mode op zich nog leuk toen vince clark er nog bij zat...

verplicht kijkvoer :

Ho ho, Vince Clarke is in zijn eentje al verantwoordelijk voor 36,57 % van alle muzikale rampen in de jaren tachtig met Erasure en dat verschrikkelijke zaadnummer just cant get enough. Ik krijg gewoon rillingen als ik alleen al aan dat schijtnummer denk. Veel casio gebruikt trouwens wat weer enigszins voor hem spreekt.

Ho ho, Vince Clarke is in zijn eentje al verantwoordelijk voor 36,57 % van alle muzikale rampen in de jaren tachtig met Erasure en dat verschrikkelijke zaadnummer just cant get enough. Ik krijg gewoon rillingen als ik alleen al aan dat schijtnummer denk. Veel casio gebruikt trouwens wat weer enigszins voor hem spreekt.

haha ja erasure was wel brakkie..
maar yazoo was dan weer wel vet...

Soow, het ene moment zijn er diepzwarte gedachten over Vince met de cockring, en direct daarna komt er iets ultra muzigeiligs voorbij.
!! Smoking !!

Joh ben jij daarbij betrokken Bergen.

Ik lees nog nks over de Yamaha SY77, SY99 of TG77, ultieme combi tussen FM-synthese (kan alles wat de DX kan en nog veel meer), samples (crisis, wat een foute soms, koop 'm vooral niet voor de goede vleugelklank) en workstation. 16 sporen seq, drumcomputer, de 99 is zelfs een goed masterkeyboard en alle klanken uit de 80ies komen er heel behoorlijk uit. Ik heb jaren gespeeld met een SY77 en een TG77 en die gaan niet meer weg vanwege het allroundkarakter.

Inderdaad, het publiek hoort het verschil niet tussen een piano en een autotoeter, en da's ook precies de reden waarom mijn vrouw om die opmerking moest lachen, omdat ik altijd teveel spul meezeul. Het is wel meer geweest, maar dat kun je alleen maar indammen door keuzes te maken. Dat kan door veel geld uit te geven (voorbeelden hier te over voor oude spullen, of gewoon echt iets nieuws kopen (Nord Stage2) of de keuze te maken dat het publiek toch niet al te kritsch is (je bent voo jezelf de grootste zeikerd, kost bakken vol met geld en het is werkelijk nooooooit genoeg! Daarom heet dergelijke koopdrang een 'verzameling'...voor iedereen met de nodige zelfkritiek: wat hebben we nou echt nodig???)

Ik heb ook nog een Yamaha EX5 die ook heel allround is. Die is weliswaar ook niet uit de jaren 80, maar als het om de sonds gaat zit je wel goed. Die is ook voor rond de 400 euro te krijgen. Zit alles in. D70 is ook net op 't randje maar klnkt ook erg lekker gruizig, is multitimbraal, heeft een superklavier met uitgebreide splitmogelijkheden

En anders toch maar een DX7IIfd of TX802, een D50, een JP8 (of een JX10, JX8p of desnoods JX3p, laat die Juno's maar staan, de JX3P klinkt veel beter, heeft 2 osc's en sync), een OBXa,een Prophet 5, een S900, Emax of S550 en een RD1000 voor de piano's. En een hele grote stationwagen...Kijk voor de lol maar eens naar Rockschool Series 2 op Youtube. Je lacht je een breuk.

Succes d'r mee....

Back