Ervaringen Avalon 747

MCM

Producaa
Hallo,

Ik ben aan t overwegen om een Avalon 747 aan te schaffen.
Echter hoor en lees ik hier en daar toch nog iets dat deze compressor toch niet zo heel goed is als iedereen roept? Mijn vraag is wat jullie ervaringen met deze compressor zijn?

Ik zoek een compressor (max €1.500,- mag ook 2e hands) die een clean en warm karakter meegeeft aan de sound.
60% van mijn studio opdrachten zijn Dance/Electronisch. Zo af en toe doe ik iets akoestisch en ik record ook geregeld vocalen.

Als je andere compressors wilt aanraden, is dat zeer welkom.

Bedankt en nog een fijne kerst allemaal.

Groetjes Maik

Emperical labs Fatso of distressor, zeer dikke shit.
De Avalon is vrij traag, de attack is niet zo heel snel, de 747 is wel heel erg geschikt voor vocals, daar wordt deze in het algemeen voor gebruikt.
Ik heb zelf de Fatso en daar ben ik zeer content mee.
Wat ik zelf ook een aanrader vind zijn de uad2 plugins. Die hebben dikke emulaties van de duurste en beste compressors op de markt. Deze komen door de huidige technologie redelijk in de buurt. Maar het is natuurlijk anders vergeleken bij de echte analoge gear. Het is maar net waar je het voor wilt gebruiken.
Voor 1500 heb je echt een dik pakket van uad, voor de Fatso of distressor betaal je snel 2300 nieuw. 2e hands kom je ook wel op die 1500 uit. Het probleem is dat deze gear niet veel 2e hands verkocht wordt omdat mensen die gear graag thuis houden simpelweg omdat het gruwelijk dikke shit is.
Dbx en focusrite spul is prijskwaliteit gezien ook goed. Die zijn wat goedkoper en daar is wat meer van te vinden op het net.

UAD zijn gewoon softwarenplugins net als alle andere plugins, laat je vooral niet wijsmaken dat deze superieur zijn en ergens in het schemergebied tussen echte hardware en plugins zitten......

de compressor is niks mis mee, maar hij is langzaam by design. er is een mod waarmee je hem sneller kan maken, maar ik heb het nooit nodig gevonden. het is is immers een buscomp. de sidechain is erg goed, en dat geeft de comp veel meer veelzijdigheid. het lijkt er een beetje op dat de mensen die lopen te piepen over de 747 nooit de sidechain begrepen hebben :)

Ik ken de beide bakken van Empirical Labs ja. Die Fatso ligt net buiten m'n budget en de Distressor is een one channel. Ik wil voornamelijk de compressor als (eind)bus compressor gebruiken dus stereo is gewenst.

Back