DE Raphie thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
da's waar, voor de luisteraar maakt het niet uit, voor de eigenwaarde IMHO wél
een loop pakken is 2sec werk en is andermans groove, andermans dikness, andermans talent
zélf een beat maken is veel persoonlijker, geeft veel meer voldoening en is uiteindelijk leuker. en geeft daardoor meer identiteit aan je track. mag iedereen het natuurlijk niet mee eens zijn, maar zo voelt het voor mij i.i.g. wel. zelf maken heeft skils nodig, gewoon plakken is té simpel

voor de luisteraar maakt het niet uit, voor de eigenwaarde IMHO wél
een preset pakken is 2sec werk en is andermans sounddesign, andermans dikness, andermans talent
zélf een synth maken is veel persoonlijker, geeft veel meer voldoening en is uiteindelijk leuker. en geeft daardoor meer identiteit aan je track. mag iedereen het natuurlijk niet mee eens zijn, maar zo voelt het voor mij i.i.g. wel. zelf maken heeft skils nodig, gewoon plakken is té simpel

hypocriet of niet?

wat is hier hypocriet aan? muziek maak je toch ten eerste voor jezelf of niet?
vanuit je eigen gevoel. Iedereen loopt hier altijd te zeiken over gevoel, loops is het prostitueren van andermans gevoel

misschien een wat sprekender voorbeeld, of je schildert zelf, of je maakt collages met sfeer impressies, als je zelf schildert begin je bij het begin, (of je gebruikt ravensburger en dan kleur je binnen de lijntjes, zeg maar de "construction kits" :D )

bij collages deel je alleen maar andermans gevoel, het is een samenspel van zaken waarmee je een gevoel wilt overbrengen, maar de emotie is opgeroepen door die ander, niet door jou, je hergebruikt hem slechts. en dat vind ik goedkoop en niet integer.

Jij bent hier de enige die continu aan het zeiken is op construction kits, dat is echt de enige rede waarom ik kies om te reageren. Het grappige blijft dat je dus gewoon lekker zelf preset packs koopt voor Massive en het hele verhaal dus op jouw toepasbaar is, in principe ben je jezelf belachelijk aan het maken.

huh, we hebben hier over loops?!? niet over patches
natuurlijk kan je alles extreem ver doorvoeren en dat een preset patch ook niet van jezelf is etc etc
maar we hebben het hier over loops.

om terug te komen op de schilder, moet die ook z'n eigen verf maken? of is kopen en mengen todat die de kleur heeft die die hebben wil voldoende?

da's waar, voor de luisteraar maakt het niet uit, voor de eigenwaarde IMHO wél
een loop pakken is 2sec werk en is andermans groove, andermans dikness, andermans talent
zélf een beat maken is veel persoonlijker, geeft veel meer voldoening en is uiteindelijk leuker. en geeft daardoor meer identiteit aan je track. mag iedereen het natuurlijk niet mee eens zijn, maar zo voelt het voor mij i.i.g. wel. zelf maken heeft skils nodig, gewoon plakken is té simpel

Hier ben ik het mee eens: je hebt in handen iets wat je persoonlijk kunt maken, maar het eindresultaat klinkt hetzelfde als de loops die je ergens vindt en dat een andere producent voor 2 seconden werk zeker zal gebruiken.

Ik stel me kwetsbaar: omdat ik geen gitarist ben en heel soms heb ik een gitaartje nodig... ga ik naar de gitaar loops... 2 seconden werk, helemaal waar, maar daarna komt er een flinke bewerking, half uurtje verder?

Maakt het eigen, dat is de boodschap en maakt niet uit hoe je het deed als het goed klinkt. We zijn geen Trevor Horn hoor...

probleem met die beats van raphie is alleen dat die zo verschrikkelijk standaard zijn dat je daar net zo goed 4*4 loops voor kan gebruiken, dat scheelt nog een hoop tijd ook :D

Ik snap dat afgeven op loops niet zo goed vanuit muzikaal oogpunt gezien. Voor het eindresultaat maakt het geen moer uit of je een hihat pattern zelf inprogrammeerd of dat je daar een loopje voor gebruikt. Zeker met de huidige techniek kun je loopjes gewoon zo veranderen dat je ze eigenlijk als nog zelf speelt, denk hierbij aan timing veranderingen, segmenten omgooien in de loop of elementen uit verschillende loops combineren tot een nieuwe drumloop. Natuurlijk kan dat ook allemaal gewoon via het aanklikken van een paar veldjes op het scherm in je drumpattern editor, maar waarom zou je dat in 2013 nog doen. Kost alleen maar extra tijd en het eindresultaat is hetzelfde.

Afgeven op het gebruik van samples en loops vind ik meer een gebrek aan creativiteit hoe je om kunt gaan met gesampled materiaal :D

Ik zelf maak heel veel gebruik van stylus RMX voor mijn tracks. Aangezien je daar alles in groups kan gooien en loops kan mixen, elementen kan isoleren of de drum elementen uit een loop als losse nieuwe drum library kan gebruiken zijn de mogelijkheden oneindig.

of je nou loopjes, preset libraries met patches voor synths, of accappela's gebruikt of de arrangement stijl van je grote voorbeeld, dat maakt toch allemaal geen donder uit. Het uiteindelijke eindresultaat van je track bepaald of je geslaagd ben als muzikant. De rest is puur een hulpmiddel om dat voor elkaar te krijgen.

Misschien is mijn motivatie wel anders, het voelt voor MIJ gewoon niet goed als het niet 100% uit mijn vingers komt en niet te herleiden is tot iets wat ik zelf heb gespeeld, geprogrammeerd, uitgezocht. Een loop kan wel inspireren, maar het eerste wat ik dan doe is de loop ontleden en proberen na te maken, puur omdat ik het wil kunnen en wil beheersen. Alles wat ik niet beheers, probeer ik te leren, lukt soms wel, soms niet, wat mij niet lukt gebruik ik niet, ook al kan ik het zo kant en klaar uit een library slepen. IK WIL DAT NIET, voor mijzelf.....

Ja, ik maak het mijzelf moeilijk, leg mijzelf onnodige beperkingen op etc etc. Maar dit is wat ik doe.
als anderen het anders doen, veroordeel ik ze niet, maar het is gewoon niet de manier zoals ik wil werken.

We moeten er ook niet zo'n drama van maken, als artiest zal ik nooit rijk worden, dus blijft produceren zoals voor iedereen hier een hobby, (zonder werk achter je PC zitten en hopen dat je beroemd wordt is ook een hobby) Vind je wat ik doe leuk? prima, heb je er problemen mee, ook goed! onderaan de streep sta ik achter mijn output, hoe belabberd sommige criticasters er ook over denken. :D

Uiteindelijk is bovenstaand natuurlijk gewoon mijn mening, mijn overtuiging. Is die van jou anders vind ik dat prima. Maar het is niet mijn ding, begrijp dat ook.........

Kijk quifster, jij en ik hebben andere behoeftes en daar is niks mis mee. Ik vind niks van jou, misschien moet jij ook eens wat minder van mij vinden?

dat je mijn output ook in een looppack had kunnen vinden, geeft mij alleen de bevestiging dat ik goed bezig ben, of je meent dat niet en je bent gewoon lekker tegen de wind in aan pissen :D

feit blijft wel dat "mijn possé" ontzettend veel tijd en energie in mijn topics blijft steken, vol negatieve aandacht, ieder topic begint met een track in wording en dan komt er weer een bak stront :D zou me bijna schuldig voelen t.o.v. de rest van het forum die misschien ook wat aandacht willen :luv:

vind je me nou gewoon een lompe eigenwijze boer zonder talent, spreek het dan gewoon uit en neem afscheid. al dat gekriebel aan de zijlijn schiet ook niet op.

probleem met die beats van raphie is alleen dat die zo verschrikkelijk standaard zijn dat je daar net zo goed 4*4 loops voor kan gebruiken, dat scheelt nog een hoop tijd ook :D

Ik snap dat afgeven op loops niet zo goed vanuit muzikaal oogpunt gezien. Voor het eindresultaat maakt het geen moer uit of je een hihat pattern zelf inprogrammeerd of dat je daar een loopje voor gebruikt. Zeker met de huidige techniek kun je loopjes gewoon zo veranderen dat je ze eigenlijk als nog zelf speelt, denk hierbij aan timing veranderingen, segmenten omgooien in de loop of elementen uit verschillende loops combineren tot een nieuwe drumloop. Natuurlijk kan dat ook allemaal gewoon via het aanklikken van een paar veldjes op het scherm in je drumpattern editor, maar waarom zou je dat in 2013 nog doen. Kost alleen maar extra tijd en het eindresultaat is hetzelfde.

Afgeven op het gebruik van samples en loops vind ik meer een gebrek aan creativiteit hoe je om kunt gaan met gesampled materiaal :D

Ik zelf maak heel veel gebruik van stylus RMX voor mijn tracks. Aangezien je daar alles in groups kan gooien en loops kan mixen, elementen kan isoleren of de drum elementen uit een loop als losse nieuwe drum library kan gebruiken zijn de mogelijkheden oneindig.

of je nou loopjes, preset libraries met patches voor synths, of accappela's gebruikt of de arrangement stijl van je grote voorbeeld, dat maakt toch allemaal geen donder uit. Het uiteindelijke eindresultaat van je track bepaald of je geslaagd ben als muzikant. De rest is puur een hulpmiddel om dat voor elkaar te krijgen.

Raphie, neemt het nier persoonlijk, wat je zegt is helemaal legitiem... Schrijf NOOIT in een publiek forum "vind je me nou gewoon een lompe eigenwijze boer zonder talent" want dat vind je zelf, je doet jezelf hiermee alleen maar moeilijker.

Break the rules! Trek wat we zeggen niet jezelf aan. Leer van feedback.

Er is een mooie gezegde ergens "Destroy your ego, don't feed the others"

Ja, ik maak het mijzelf moeilijk, leg mijzelf onnodige beperkingen op etc etc. Maar dit is wat ik doe.
als anderen het anders doen, veroordeel ik ze niet, maar het is gewoon niet de manier zoals ik wil werken.

je veroordeeld ze juist wel,,, Je geeft steeds af op de 'loopjes-gebruikers' maar niemand hier maakt op die easy manier muziek. Dus naar wie je steeds wijst blijft onduidelijk..

Als je steeds zo van de daken schreeuwt dat je alles inspeelt, dat alles midi is dan moet je dat ook wel laten horen met interessante composities...
Of, stel je wat nederiger op en sla je niet zo op de borst... Door je spierballentaal creeer je nu eenmaal verwachtingen.. Ook het feit dat je negatieve feedback vaak afdoet met aannames als 'je bent jaloers', je begrijpt waar ik heen wil', 'je hebt vast geen goede monitors - je hoort het niet goed', 'jij gebruikt loops', 'je gebruikt zelf warez', 'je snapt het niet want dit is gewoon DIK' helpt niet..

Het zijn allemaal aannames namelijk die je een arrogant imago geven omdat je op die manier wil voorkomen inhoudelijk op iets te reageren.. En dat is jammer..

Ik trek het me niet aan hoor, anders was ik al lang andere dingen aan het doen.
kan gewoon slecht tegen dat politiek correcte pedante gezever. Wees dan gewoon een Fjoesz en spreek het uit, lucht op, denk ik dan :D

Kijk quifster, jij en ik hebben andere behoeftes en daar is niks mis mee. Ik vind niks van jou, misschien moet jij ook eens wat minder van mij vinden?

dat je mijn output ook in een looppack had kunnen vinden, geeft mij alleen de bevestiging dat ik goed bezig ben, of je meent dat niet en je bent gewoon lekker tegen de wind in aan pissen :D

feit blijft wel dat "mijn possé" ontzettend veel tijd en energie in mij topics blijft steken, vol negatieve aandacht, ieder topic begint met een track en dan komt er weer een bak stront :D zou me bijna schuldig voelen t.o.v. de rest van het forum die misschien ook wat aandacht willen :luv:

vind je me nou gewoon een lompe eigenwijze boer zonder talent, spreek het dan gewoon uit en neem afscheid. al dat gekriebel aan de zijlijn schiet ook niet op.

nee hoor,
jij neemt het weer veel te persoonlijk op. Ik geef alleen maar wat tegengas aan de extreme stellingen en uitspraken die je zelf doet. Het gras is namelijk niet groener bij een of de ander.

Wat me opvalt is dat elke keer als je tegengas krijgt je direct de slachtoffer rol inspringt. Is niet nodig, niet iedereen heeft een hekel aan je. Ik bewonder je enthousiasme met hoe je met dingen bezig bent. Wat ik bepaald niet bewonder is dat je vaak in je posts hele muzikant groepen de grond instampt en hoe je elke week weer een andere mening over iets hebt.

Dan is het weer ITB is het helemaal, dan is het weer ITB is waardeloos en een paar uur later post je weer een ITB massive track. Het is duidelijk dat je heel erg zoekende bent naar wat je nu eigenlijk wilt. Is helemaal niks mis mee met die zoektocht want die maken we allemaal door, alleen voor jou is er op dat moment maar 1 waarheid en dat is de jouwe. Dat leest vervelend en daardoor krijg je denk ik ook niet de feedback van mensen die je eigenlijk wel zou kunnen gebruiken.

Dus vandaar dat ik af en toe ook even mijn mening geef over onderwerpen waarin jij zo stelling neemt. Dat is dan natuurlijk niet persoonlijk maar komt puur door het onderwerp wat je zo scherp aanzet.

Dus niet altijd direct zo janken hier, maar gewoon on topic over de inhoud discussieren. Dan leren we misschien nog wel iets van elkaar.

je veroordeeld ze juist wel,,, Je geeft steeds af op de 'loopjes-gebruikers' maar niemand hier maakt op die easy manier muziek. Dus naar je wie je steeds wijst blijft onduidelijk..

Als je steeds zo van de daken schreeuwt dat je alles inspeelt, dat alles midi is dan moet je dat ook wel laten horen met interessante composities... Of, stel je wat nederiger op en sla je niet zo op de borst... Door je spierballentaal creeer je nu eenmaal verwachtingen.. Ook het feit dat je negatieve feedback vaak afdoet met aannames als 'je bent jaloers', je begrijpt waar ik heen wil', 'je hebt vast geen goede monitors - je hoort het niet goed', 'jij gebruikt loops', 'je gebruikt zelf warez'. het zijn allemaal aannames namelijk..
ik sla me niet op de borst, ik zeg wat ik doe (en waarom) en ik doe wat ik zeg...
en ja ik ben blij met wat ik maak. maar waar ga ik nou scheef?, behalve het hebben van een uitgesproken mening over wat ik wel en niet wil? leg me dat dan eens uit?

Mja.. hoge bomen vangen veel wind Raphie..
Dat is al eeuwen zo en zal ook niet veranderen.
Verder heb ik helemaal niks tegen je, en je moet vooral doorgaan met muziek posten, ik vind het alleen maar lachen. :D
De reacties die je krijgt vinden voor het grootste deel hun oorzaak in jouw presentatie, eenmaal je dat door hebt kun je het (de goede kant op) sturen. :W

je doet alsof het zo ongelooflijk speciaal is om iets zelf te maken
ik denk dat het meerendeel hier alles zelf inramt
dus tegen wie zet je je nou eigenlijk af?
persoonlijk doe ik alles zelf.. ook geen presets en weet ik t
daarnaast is knap gebruik van loops om een NIEUW EIGEN verhaal te maken natuurlijk prima
gewoon duf onder elkaar zetten is wat anders...
maar ben jij beter dan? je maakt wel eenheidsworstige dezelfde tracks elke keer
verder is t een prachtig verhaal, maar wel gelul
wat je niet beheerst probeer je niet aan te leren, anders zou er wel wat meer verschil tussen je tracks zitten
je veroordeelt WEL mensen die loops gebruiken overigens. misschien moet je soms je eigen posts lezen door de ogen van een ander hehe
je maakt het jezelf niet moeilijk. je blijft in je kleine veilige kadertje hangen
is je eigen beats in kloppen die elke keer hetzelfde zijn echt zo moeilijk?
de zelfde nootjes inspelen elke keer? moeilijk hoor..
en niet voor iedereen hier is muziek een hobby
het gaat natuurlijk wel om jouw beleving, en die is volgens mij top.. dus daarover zeg ik niks meer aan doen
alleen je output strookt niet helemaal bij je woorden, daar krijg je veel reaktie op
ik denk dat als je niet zo dik zou doen erover dat er ook niet zo'n ophef zou zijn
alleen, die heb jij graag, want dan gaat het over jou
gelukkig is er nu een RAPHIEDRAAD :D
wat is een groter cadeau aan een narcist ?
ik gok dat dit een van de drukst bezochte draadjes wordt de komende tijd
zelf ben ik ook wel een ramptoerist zoals je weet :P

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back