ik wil meer server ruimte.....

yeps,daar ben ik het helemaal mee eens.
ik vind het ook soms lekker om oude tracks te luisteren.
kan iemand mij tenminste dan uitleggen wat de techniese en/of morele beperkingen zijn van het verkrijgen van een paar gig meer?

:mega:

Zowiezo een nadeel van forums in het algemeen dat alles wat extern linkt op den duur niet meer werkt, daar krijg je inderdaad een boel brakke draadjes van, da's jammer inderdaad.

Ik denk een beetje het gevolg ook van de organische groei van fora, eerst kon je alleen links plaatsen naar bestanden, later ook bestanden uploaden, maar diskspace zal altijd een probleem blijven, fora groeien en blijven dat doen.

Dat voor eens en altijd goed regelen is niet mogelijk, over 20484 jaar is er toch weer te kort aan ruimte en zal er weer worden gemopperd dat links niet meer werken etc.

Ik denk dat we er deels mee zullen moeten leven ergens.

Maar wat betreft powerusers meer gig ruimte geven, je kan het gelijk op laten gaan met het aantal post.
Voor iedere post die je doet krijg je 100Kb, voor 10 postings dus 1Mb, nieuwe forumleden krijgen altijd 50mb om mee te beginnen.

Maarja... wie implementeert dit briljante idee.. ? Nog slechts 20484 jaar wachten zeker. :P

Ik weet niet of de link tussen aantal posts en de hoeveelheid tracks die je kunt posten helemaal de juiste is. Mensen die veel muziek maken maar weinig slap ouwehoeren die zou je daarmee gelijk straffen (Von Haulshoven bijvoorbeeld). Dan ga je straks krijgen dat mensen bewust suffe posts gaan plaatsen en ouwe threads schoppen puur om meer diskruimte te krijgen.

[edit] Alhoewel Von H alles extern post natuurlijk, maar het gaat om het idee.

Daar heb je gelijk in, maar die moeten dan gewoon meer gaan posten. :D

Maar ik denk dat powerusers instellen op request wel een goeie is.
Alleen slaat dan de limit van 1G nergens meer op omdat iedereen poweruser kan worden.

Ik denk zowiezo dat heel die limiet eigenlijk nergens op slaat omdat bijna niemand zoveel gaat gebruiken, behalve een enkele mafkees.. :D :okdan:

En wie gaat de administratie doen?

is het niet gewoon makkelijker, me gewoon m'n eigen bestanden te laten verwijderen, zoals het was.
kan ik zelf beslissen wat voor de eeuwigheid is en wat bij de vuilnis kan.
nog geen enkel zinnig argument gehoord , als ik zo vrij mag zijn, waarom ik dat niet zou mogen beslissen zelf.

Volgens mij is het een financiƫle beperking.
Extra diskruimte x 20.000 leden = duur. Iedereen 1GB erbij kost potentieel 20TB extra op de server, en je komt op een 24/7 server niet weg met goedkope "green" usb disks. Dat zijn duurdere disks en ook nog eens in RAID.
Daarnaast moet de hele bups nog meervoudig (onsite en offsite) gebackupt worden.

Je zou kunnen beredeneren dat niet iedereen die ruimte gaat gebruiken en je dus de "grootverbruikers" meer kunt geven, maar daarmee beperk je dan gelijk de rest. En ik weet zeker dat dat ook weer fikse ruzies gaat opleveren zodra een nieuwe grootverbruiker merkt dat hij minder ruimte heeft dan de oude grootverbruikers :D

ah die fiets....
is dacht dat het forum iets van 13 leden had, maar het zijn er kennelijk meer.....:D

ok, over naar plan b...

:mega:

dan ben ik al over de helft
snap nog altijd niet waarom ik niet zelf mag bepalen wat wel en wat niet het niveau heeft om eeuwigdurend op deze server rond te blijven hangen.
gaat het hier om macht ???
zou mensen tevens ertoe aanzetten keuzes te maken, lijkt me een prima zaak.

tav heer baars: een onderhandse afspraak met een op grote voet levende lijkt me ook geen probleem, zulks ter beoordeling van de leiding natuurlijk. heb zelf ook op een ander forum zo'n stilzwijgende deal lopen
( dus jeroen, dat wordt kerstpakketten uitdelen dit jaar )

Laatst gewijzigd:
Ja, natuurlijk is dit een machtsspelletje van de moderators.

tuurlijk ja
logisch
daar gebruiken ze alles voor

een stemmetje in mijn hoofd zegt...
fuck ff lekker op joh. er staat al 800 mb van die geniale pulp van je ergens weg te stoffen
regel lekker je eigen plekkie die je kan beheren naar hartelust

voor plaatjes is 1 giegelbijt genoeg

20.000 x 1GB = 20TB.
Ik denk niet dat de stichting SF geld heeft voor 20TB enterprise level storage. Ik kom bij rackserver.nl op meer dan 10.000 euro voor een 24TB iSCSI doos.

Dus het gaat toch neerkomen op hoe je gaat verdelen wat er wel is, en waarom forumlid A meer zou moeten krijgen dan forumlid B :D

productiviteit,
daadwerkelijk gebruik van ruimte, niet iedereen gebruikt z'n quotum
de naam, de reputatie
de kleur van de naam
kortom genoeg valide redenen waarom sommige gelijker zijn dan anderen betreffende dit aspect

in die toekomst is er sowieso veel meer hd-ruimte aanwezig
( daarop is ons hele economische overlevingssysteem toch op gebouwd dacht ik ? )
denk dat er nog wel voldoende ruimte is als er voor eenieder 800mb beschikbaar is.
denk ook dat mensen zich wat moeten beperken, de nieuwere formaten zijn beter maar slokken ook meer op, daar is soundcloud dan eigenlijk handiger voor, alhoewel het mij nooit lukt ze in t binden .

tuurlijk ja
logisch
daar gebruiken ze alles voor

een stemmetje in mijn hoofd zegt...
fuck ff lekker op joh. er staat al 800 mb van die geniale pulp van je ergens weg te stoffen
regel lekker je eigen plekkie die je kan beheren naar hartelust

aangezien het hier al weer aardig naar stront begint te meuren.....

:slotje:

/

daar is soundcloud dan eigenlijk handiger voor, alhoewel het mij nooit lukt ze in t binden .
vanaf nu gaat het je lukken... want je pakt gewoon de link uit de soundcloud addressbar (dus NIET de EMBED dinges) en dan klik je bij het aanmaken van een maagdelijke post het 'witte wolk omgeven door oranje icoon' aan waarna je de link in plakt... klaar...

ah inderdaad, nu zie ik het, reageer altijd te snel, derhalve,
thank you

als je geen soundcloud hebt....

waarom moet een geposte track meer dan 2 jaar blijven staan?
dat is 35 pagina's terugbladeren!
je kan mij totaal niet wijsmaken dat er veel mensen zo ver terugluisteren

20.000 x 1GB = 20TB.
idd ende correct maar ik had het gewoon over de reedsch bestaande ruimte nutuulk... persoonlijk heb ik gewoon zoiets van "ik heb de 1 gieg verbruikt en dus klaar", voor mij hoeft er dus ook geen extra ruimte bij, extern iets neer plempen is voor mij geen enkel probleem verder dus...
ik denk persoonlijk dat het idd makkelijker is voor (bijna) iedereen als men, wanneer de quota is bereikt, de boel dus ff extern weet te linken...
thank you
at your smurf'es :smeris:

Back