Cirklon

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Nu m'n meeste plugins verkocht zijn en ik eigenlijk ook wel de DAW als geheel wel zat ben, heb ik de afgelopen weken eens gebruikt om me te verdiepen in alternatieven
Ik wil strakkere timing en bouw nu in Cubase al bijna alles op basis van 16 of 32 step patterns.
Tevens ben ik ook meer de sequencer van de tempest gaan gebruiken en heeft de TT-303 ook een eigen sequencer.

De Cirklon lijkt mij de bak die mijn outboard aan elkaar kan knopen en strak in sync kan laten spelen, zonder dat de PC aan moet. Wie heeft er hier een Cirklon en hoe bevalt die?
Order je direct bij sequentix? Of zijn er ook resellers? Kortom ervaringen welkom

Zonder PC zou ik zeker eens nadenken over de Octatrack, simpelweg omdat het naast sequencing ook gewoon zoveel meer kan.

Alleen Tempest syncen en beetje jammen met TT-303 lijkt me ook beperkt worden op een gegeven moment. Als je dan iets in de Octatrack geschetst heb kun je dan altijd nog in een DAW dingen doen (althans, zo zie ik het voor me).

m'n andere gear komt er natuurlijk ook aan te hangen
MOOG voyager, Phatty & Minitaur
DSI P08
wat Strymon en een Sherman FB2

dus beperkt is het niet echt
ik heb het al vaker aangegeven dat ik een enorme behoefte heb om alleen nog maar midi te gebruiken en geen samples (oneshots of loops)
gaat mij om de gebruikers ervaringen met de Cirklon en of die net zo mooi werkt als op de YT videos, het bestelprocess etc

Bij bestelling kom je waarschijnlijk op een wachtlijst te staan. Je krijgt dan mail van de vrouw van Colin als je aan de beurt bent en dan kun je aangeven welk model je wil (CVIO of niet) en of je daar nog een breakout box bij wilt. Dan kom er een betalingsverzoek. Na betaling duurde het bij mij ik denk nog iets van een maand voordat i er was. Maar dat kan ook minder zijn geweest, weet ik niet meer zeker. Kan iig wel wat tijd overheen gaan. Maar zeer de moeite waard!

Groetjes,
Allert

Er is overigens wel een leerproces, handleiding erbij etc. Niet een machine waar je zomaar op wegvliegt.

Het werkt in batches van 3 of meer maanden. Ik heb rond het einde van de zomer 2012 besteld en zou in de volgende weken een betalingsverzoek moeten krijgen. Maar ik kijk er erg naar uit :-)

Er zijn nog een aantal andere fabrikanten die net zo werken.
Voordeel is dat het wat tijd geeft om te sparen want goedkoop is het natuurlijk niet...

heb mail verstuurd, nu maar ff wachten op reply dan, wordt deze zomer 43 mooi verjaardagscadeau en startpunt voor oudemannen techno :D

ik gebruik manikin schrittmacher gesynced aan de sequencer van de motif xf.
fucking pc blijft mooi uit tijdens muziek maken/componeren.

@Von Haulshoven
In welke nummers van je kan ik de Manikin beluisteren? Allemaal? ;-)

deze http://vonhaulshoven.bandcamp.com/album/autumn is helemaal geimproviseerd op de schritt tot stand gekomen.

verder veel gedaan met 3 aan elkaar gesyncte maq16/3 (hell of a job om het synchroon te houden wanneer ik tijdens het aflopen van preset wisselde)

en de oudste tracks op bandcamp met sequentix p3 de 'voorloper:D" van de circklon

{beeldspraak}

Het klinkt in ieder geval al veel interessanter dan heel veel PC gecomponeerde muziek.
Zo zie je maar wat te veel opties met je muziek doet.

Ik ga wat verder luisteren...

Zou een spectralis 1 geen oplossing zijn?

pro's:
- zeer uitgebreide sequencer voor intern en externe gear
- interne synth zowel analoog als digitaal
- interne sample based drums
- interne filterbank (ook voor extern te gebruiken)
- 2e hands te vinden voor eur. 700/825

con's:
- hoge leercurve (ik kwam er niet doorheen :P)

Ik heb ook een circlon,niet goedkoop maar geen rommel

de basics zijn poepmakkelijk te bedienen ,en hij draait vlekkeloos

de timing shiften per step is echt super,alsook delen van een sequence copieren in dezelfde sequence terwijl hij loopt
je kan de sequence ook inspelen met een klavier,het is heel vlot werken allemaal

Ten zeerste aan te raden, vooral als je geen instrument kan bespelen is het echt een heel snelle manier om muziekaal produktief te zijn. Koop hem gewoon, en mocht ie niet bevallen, doe je hem gewoon weg voor ongeveer dezelfde prijs... die dingen zijn zeldzaam en gewild genoeg om er weinig op te verliezen!

Mvg.

CoolRunning

Ik zit al 2dgn te wachten op een antwoord op m'n ïk wil graag bestellen" mail...

de zachte 'kalfslederen' manual die erbij is ook heel erg mooi

en die grote TR-909 style knoppen zijn heel lekker om met je vingers op te kletsen

duidelijke heldere display

stevige stalen behuizing

rack of deskop montage

een zee van preset lokaties

super service van colin, dag 1 was mijn exemplaar defect,had hem meteen gemaild ,ondertussen nader onmiddelijke onderzoek bleek een printbaan onderbroken,ik heb deze zelf snel gefixed,hij wilde anders meteen een nieuw exemplaar opsturen,en mijn toestel laten ophalen door een coerrier bij mij thuis op zijn kosten

Back