Wat is de beste mp3 site om je tracks op te zetten ?

Zelf hosten :?

Heb je alles in de hand. Betaal je wel $$, maar ben je van het *** af.

Wat voor 'n i-net verbinding heb je? Kabel? Zo ja, snel? Zoja, bouw zelf een FTP of iets dergelijks.

Orgineel geplaatst door Origin X
In ieder geval niet dat verrote mp3.com, daar kannik echt pissed om worden:(

Wat is er dan zo verrot aan mp3.com?

persoonlijk heb ik een account bij www.electronicscene.com ... gratis accounts kunnen twee tracks hosten, wil je meer dan moet je betalen.

dit lijkt misschien vreemd, maar ik heb het idee dat hierdoor de kwaliteit van alles een beetje behouden wordt ... wat toch een stuk prettiger is. ik vind het een fijne site.

Orgineel geplaatst door lo-fi

Wat is er dan zo verrot aan mp3.com?

Het is alleen een beetje te doen als je er voor betaald, wat heel veel ballen kost. In mijn geval heeft dit geen zin want ik verdien toch niets met de plays (te weinig plays).

Oke geen probleem dan betaal je niet... maar wat krijg je dan:
- elk nummer dat je upload komt pas naar enkele weken op de
site
- het lijkt wel of alleen payers hoog in de charts komen, wat overigens meestal gwoon echte *** muziek is.
- Ze zitten altijd te zeiken via mail, pas beweerden ze dat ik sexual rated stuff had in mijn radio station(???) en dat dat weg most.

en er zijn nog veel meer redenen...

zelfs als je ervoor betaald is mp3.com niet verstandig. wanneer je hun gebruikersovereenkomst accepteerd geef je hun namelijk het recht om alle muziek die jij upload te gebruiken. Dus stel je upload daar een cool trance nummer, krijgt vervolgens een contract aangeboden, en scoort een superhit, dan mag mp3.com zonder problemen datzelfde nummer gratis te downloaden aanbieden. ze moeten je wel betalen (tenminste, als je premium artist was want dan krijg je payback for playback).

een heleboel labels zijn om die reden erg huiverig geworden voor artiesten die muziek op mp3.com hebben.

sites als www.ampcast.com en www.electronicscene.com vragen ook geld voor een pagina op hun site, maar deze sites zijn opgezet door artiesten om een goed alternatief te bieden voor mp3.com. dat is ze zeker gelukt, alleen de drempel ligt iets hoger doordat ervoor betaald moet worden.

En als je niet het hele nummer erop zet , dus een soort demo mp3 en voor
het hele nummer verwijs je naar je eigen website, of zit er een filter
op dat dit niet mogelijk is.

Dat kan inderdaad, je kunt mensen allen in lofi laten luisteren maar dat telt bijnan iet mee voor je chart positie.

Wat ik klote vind is dat payers vaak slechte tracks maken die dan wel naar nr 1 gepushed worden.

Laatst stond er in de detroit charts bijv weken lang zo'n Magix Music Maker gastje op nr 1 die gewoon wat Magix samples aan elkaar had geplakt.

groeten

BasicSys

;) http://www.mp3.com/basicsystem ;)

tron: ja dat kan inderdaad. hij moet wel goedgekeurd worden maar ik denk dat ze dat gewoon doen. ze mogen overigens dan dus wel die preview gebruiken op hun site, mocht je ge-signed worden. en zoals ik al zei: de kans dat een (grotere) platenmaatschappij ja zegt is kleiner als je tracks op mp3.com staan.

mijn label focust zich JUIST op artiesten die op sites als mp3.com, electronicscene.com, ampcast.com en besonic.com staan. ik vind het juist tof om zulke "kleine" artiesten een kans te geven iets te releasen. het is overigens best lastig om tussen alle crap op mp3.com nog iets goeds te vinden. maar sites als electronicscene.com, waar je betaald maar niet betaald wordt voor het aantal downloads, zorgen ervoor dat de kwaliteit van de muziek over het algemeen iets hoger is. :)

Orgineel geplaatst door Stefan
persoonlijk heb ik een account bij www.electronicscene.com ... gratis accounts kunnen twee tracks hosten, wil je meer dan moet je betalen.

dit lijkt misschien vreemd, maar ik heb het idee dat hierdoor de kwaliteit van alles een beetje behouden wordt ... wat toch een stuk prettiger is. ik vind het een fijne site.

zanks!

Orgineel geplaatst door BasicSystem
Wat voor soort muziek komt er uit op jouw label ?

uhm ... ritmisch experimenteel. ofzo.

termen als experimental techno, idm, industrial, power noise ... dat alles in elkaar :)

er komt later dit jaar een verzamelcd uit met wat grotere namen uit de bovenstaande genres, gecombineerd met "nieuwe" namen.

basic: ja, dat klopt wel een beetje. ik heb op dit moment een max van 25 mb. ik ga hier snel verandering in brengen, want op mijn andere server heb ik (veel) meer ruimte.

als je een preview wilt: onder releases -> sidhartha mouseclicking kan je een link vinden naar een flash filmpje door de artiest. daarin zit een ge-editte versie van een van de tracks van de cd.

Origineel geplaatst door Stefan
zelfs als je ervoor betaald is mp3.com niet verstandig. wanneer je hun gebruikersovereenkomst accepteerd geef je hun namelijk het recht om alle muziek die jij upload te gebruiken. Dus

Volgens mij is het zo dat je alle opties die hun rechten geven uit kunt zetten per song... Wat ik dus ook altijd meteen doe. Ze noemen dat zelf een extra kans op promotie :confused:

Denk trouwens niet dat PPK nu al hun verdiende roebels (of wat is de munteenheid daar in rusland) door sluizen naar mp3.com. Toch een goed voorbeeld van mp3.com artiesten die goed geboerd hebben!!

Basic: de eerste preview is online op www.electronicscene.com/wanrecords ;)

almeros: nee, ze hoeven niet aan mp3.com te betalen, maar mp3.com heeft het niet-exclusieve recht om alle muziek die ooit op mp3.com heeft gestaan van PPK te gebruiken, dus zowel voor promotionele doeleinden als gewoon aanbieden op mp3.com of andere sites die in hun bezit zijn. dat staat in de algemene voorwaarden van mp3.com, daar kan je niets aan veranderen.

die andere opties geven hun nog iets meer rechten. alle rechten die je ze geen zijn niet-exclusief, maar ook niet terug te draaien tenzij je veel geld betaald.

Back