DIY Modular Case

Schroff 3A netzteil
Schroff 1A netzteil

Bij die tweede moet je nog wel even een frontplaatje regelen.
Allebei lineaire voeding, voor zover ik kan zien.

Zulke heb ik in mijn rek hangen 1x +/-12V 3A en 1x +/-15V 1A, volgens mij is die 3A voeding bij mij wel een schakelende voeding, best een plat dingetje.
Kost uiteraard wel rekspace, maar als je een aantal reks boven elkaar hebt (of een veel breder rek), heb je er toch niet zo'n last van.

Heb op modulargrid een 2 units hoog rack volgehangen en kwam op 646 mA +12V | 396 mA -12V.
Volgens mij komt dat dan wel goed.

Kei ouwe draad, en bob303vs909 is inmiddels een stuk handiger geworden met de soldeerbout :D

Dit weekend is het open dag bij een Fablab hier in de buurt, eens kijken of ik de onderdelen voor dit ding:
Skylab_open_zpsm7k3dkkq.jpg

kan laten frezen of lasersnijden (de zijkanten).
Hier is ie opgevouwen:
Skylab_folded_zpssx0rkfzy.jpg

Onderste rij is 3 of 4 HE hoog, ben er nog niet uit, maar past allebei. Ik heb met ruilen wat Stroh modular boards gekregen, en da's 4 HE (Serge).
Grote rek is bijna vol, en skiff ook. Leek me leuk om ook iets te hebben wat makkelijk mee te nemen is.

ik ben ook bezig met een case

hiervoor heb ik frame strips gemaakt, om de rails in te mounten.
zie bijlage voor de illustrator template file.
afmetingen voor 3U en 6U

m'n rails zijn ongeveer 3cm hoog, dus als je een 3cm alu strip koopt komt het goed.

Attachments

• mount strip.zip
    155,4 KB · Bekeken: 91
Da's een goed punt, ik heb nu in de zijkanten twee sets gaten zitten, een set om de rails direct aan de zijkanten te schroeven, en een paar gaten meer naar het midden om zo'n strip vast te zetten.
Rails direct aan het hout is niet zo sterk, denk ik, dus ze eerst aan zo'n metalen rails vastzetten is een stuk beter.
Ga je morgen ook nog kijken in Rosmalen, Martijn? (opening SparkLab)

nee, ik sta op de Smkmrkt in Nijmegen met mn kits

ik heb die frames trouwens al gemaakt (9U), het wordt dan flink stevig en lekker recht. dat is ook wel een keer mooi ;)
en je ziet geen schroeven aan de zijkant

Zitten die bevestigingsgaten voor de rails op dezelfde hoogte als de gaten in de frontpanels? (3mm en 125.5mm)
Bij mij zitten de gaten voor bevestiging van de rails (waar je de M5 bout in draait) iets verder naar elkaar toe. Volgens mij heb ik nu 121.75mm.

Kei ouwe draad, en bob303vs909 is inmiddels een stuk handiger geworden met de soldeerbout :D

Inderdaad.....!

En toevallig deze week ook nog een nieuw rackje gebouwd....

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    46 KB · Bekeken: 69
Netjes hoor!

Ben vandaag zelf ook met hout bezig, maar dan een bankje voor onder de kapstok, om schoenen en rugzakken op te bergen.
Ik heb een hoop lol met mijn deuvel mal (zo'n lineaal), superding! Niks opmeten en aftekenen, gewoon ding erop klemmen en gaan.

Back