Les in afmixen?

Nog even over dat masteren..

Kijk eens even naar de wave form van de track die ik als ghost track in Ableton wil gebruiken.. Ik ken dat hele loudness-war verhaal... dat gaat hier zeker op.. 1 platte worst :-)

Attachments

• Screen shot 2013-03-11 at 10.25.08 PM.png
    Screen shot 2013-03-11 at 10.25.08 PM.png
    10,7 KB · Bekeken: 74
verschrikkelijk 8D Ik ken het. Verhuizing telt overigens dubbel, je moet dan ook nog aan het huis wennen. Ehh, ik dacht ff dat ik in een andere thread zat die nu loopt :D lekker opgelet :) SoundCloud is te leuk...

verhuizen? heb meerdere malen meegemaakt dat alleen al (her)bekabelen al een heel andere sound oplevert. Kleine dingen als fx die je dan opeens op +10db zet, of kabels opeens helemaal erin :D

maar ff over het wegsnijden onder 50hz. Moet dat ook met de master, of alleen op de afzonderlijke tracks? of allebei?

Nog even over dat masteren..

Kijk eens even naar de wave form van de track die ik als ghost track in Ableton wil gebruiken.. Ik ken dat hele loudness-war verhaal... dat gaat hier zeker op.. 1 platte worst :-)

Niet dat ik ontken dat dat stukje audio niet platgecompressed is, maar zo'n los plaatje zegt an sich niets. Je moet het afspelen en op je meters kijken om te weten wat je hebt. De DAW's die ik ken kunnen allemaal verticaal inzoomen op de waveforms en dus optisch alles als platte worst er uit laten zien. Ik heb wel eens audio gehad die zo hard was dat uitzoomen geen enkel effect meer had.. Nou, dan weet je genoeg.. :D

Niet dat ik ontken dat dat stukje audio niet platgecompressed is, maar zo'n los plaatje zegt an sich niets. Je moet het afspelen en op je meters kijken om te weten wat je hebt. De DAW's die ik ken kunnen allemaal verticaal inzoomen op de waveforms en dus optisch alles als platte worst er uit laten zien. Ik heb wel eens audio gehad die zo hard was dat uitzoomen geen enkel effect meer had.. Nou, dan weet je genoeg.. :D

dit is helemaal uitgezoomd :-)

maar goed, het klinkt nog okay ook..

dit is helemaal uitgezoomd :-)

maar goed, het klinkt nog okay ook..

En wat is de dynamic range? download anders de dynamic range meter eens van Tischmeyer (weet niet meer precies hoe t ding heet). Dan zie je meteen "hoe loud" de voorbeeld track is, en hoe die van jou is....

de makkelijkste truc is nog altijd de release van de ADSR envelop lekker hoog zetten

voor de final EQ: treble en bass lichtjes boosten, diepe smalle dip bij 350 Hz en lichte smalle dip bij 5000 Hz

Welkom! De ADSR van wat?
Voor EQ bestaan er geen standaard recepten, ligt helemaal aan je mix....

Back