Wie gebruikt hier behalve synths ook keyboards en voor welke sounds?

Ik heb echter wel een paar dingetjes uit de PSR-8000 horen komen waar ik redelijk van omviel - dat je dat eruit kan halen, ook nog met 't ding zelf, geen obscure sysex-hacks of zo.

Ook zijn de hogere (8k, 9k, etc.) modellen te 'flashen' zodat elk polka-ritme en elke accordeon-preset verdwijnt. Good riddance! :D

Mijn Roland E-68 dient harstikke vrolijk als controller voor mijn jv-1010 hoor :) tot januari dit jaar was het zelfs mijn main toetseninstrument! Maar ik ben dan ook niet echt een programmer... laat mij maar gewoon spelen. Ik heb nu synths omdat die gewoon een betere sound geven over het algemeen. En toch is het wel fijn als je je geluid kan veranderen door even aan een paar knoppies te draaien.

Ik gebruik de geluiden uit m'n E-68 trouwens niet meer. Op zolder ligt nog wel een Casio MT220 (antiek!!) die ik wel weer eens zou willen horen. Ben ik 9 jaar geleden op begonnen met spelen :D Vintage casio!

Ik heb echter wel een paar dingetjes uit de PSR-8000 horen komen waar ik redelijk van omviel - dat je dat eruit kan halen :D

Ik kan/kon het weten, Ik heb zelf de psr-8000, Deze is helaas redelijk onbruikbaar geworden, Iets van 15 toetsen zijn kapot en het schermpje is beschadigd(Je ziet alles nog maar wel met putten er in).

De sounds die je eruit kon halen als je in de Synth Mode de FULL EDIT aanzette was echt fantastisch, Ik heb nog een Solina weten te imiteren, Kijken of k die sound kan terug halen.

:Pwaaw oud topic

Ik heb in ieder geval een PSR-403 deze bezit ook nog eens een filter en een AR(attack, Release) gate. Leuk ding handig als je snel een instrument nodig hebt, die je niet in de studio hebt staan.(accordeon, panfluit enzo...).

de E403 van yamaha is perfect voor een beetje TB-303 achtige bassen als je ze goed weet te manipuleren met het filter....

Ik gebruik de Korg X5-D en Roland XP-30.
Dit zijn synths maar eigenlijk gebruik ik ze als keyboards omdat ik vrijwel nooit iets aan de preset geluiden verander.
Voor effecten gebruik ik afwisselend de effecten van de synth zelf of van de mixer.

de E403 van yamaha is perfect voor een beetje TB-303 achtige bassen als je ze goed weet te manipuleren met het filter....

heb ik inderdaad al eens geprobeerd te maken, maar bij mij lukte het niet heel erg goed hem erop te laten lijken. de filter is wel perfect om die acid sounds te krijgen.

Vooral als je de Reso en Cut-Off goed gebruikt:eureka:

Mijn 8000 is helaas overleden... het gave was wel, hij had geen reso en cut off knoppen maar je kon het modulatie wiel manipuleren om als Cut Off en Reso dienst te doen of als WahWah.

Hallo Allemaal,

Nou ik bespeel momenteel alleen de PSR E 413 de opvolger van de 403 en dat is voor een keyboardje helemaal geen gek apparaat als je een beetje zweverige jaren 80 synth achtige muziek wilt produceren.
(Sowieso val ik een beetje buiten de boot muzikaal gezien als ik soms wat dingen beluister al hier.)
Sinds vandaag heb ik er ook een Yamaha CS1x bij gekocht omdat ik zaken miste als Portamento effect en andere zaken wat ik weleens nodig heb op de 413 maar dit ontbreekt eraan.
Mijn vorige keyboard was de PSR 8000 en ja daar kon je met veel geduld hele knappe sounds uithalen maar helaas hij werd slecht na 10 jaar intensief gebruik.
Een korte tijd ook nog gespeeld op de Yamaha PSR 48 en zelfs met een beetje hulp van externe middelen kan je daar geinige dingen uithalen.
En ook nog heel kort een Casio WK 3300 gehad, ok geen top machine verder maar ook daar kan je geluiden best een beetje ombuigen naar eigen behoefte.
Geluidstechnisch beluisterd en bekeken helemaal geen gek instrument.

De psr-8000 is qua sound editting een van de beste keyboards die er op dit moment 2ehands te krijgen is, Voor relatief weinig(600-700) geld.

Mij zou t niet al te veel boeien om een kazige keyboard in m'n set up te hebben (oh wacht, ik HEB een Casio SK-5 ! ), is altijd wel geinig om er wat effecten ofzo over te gooien, als de geluiden opzich niet echt te gebruiken zijn.
Heb er alleen niet zo gauw (veel) geld voor over.

Tja, Ik ga ook stoppen met kopen van keyboards, Ik koop een midiklavier(88toets) een roland jd-800 en een triton en thats all.

Tja, Dat blijft een gaaf dingetje, heb zelf de 470 gehad en deze had ook de sliders voor FM achtige sounds (2 of 4 op fm)

Ik gebruik ook een psr403
Het is eens wat anders met die styles en zo... toch leuk om een 1 arranger in de studio te hebben.:maffia:

ik gebruik soms nog wel eens mijn Casio SK-2.... als ik een cheesy "DA DA DA"-ritme nodig heb :D

het was mijn allereerste keyboard, toen ik een jaar of 9 was... in die tijd vond ik het héél wat!!

Hallo,

Ik heb in mijn gear behalve mn JP en Nova dus nog een Yamaha PSR 36 keyboard :D
die ik gebruik voor FM geluiden...bassen enzo..

Hebben jullie ook keyboards in jullie gear en voor welke sounds gebruik je die ??

:peukie: :biertje:

heb ik deze thread gestart? :confused:

Blijkbaar...:okdan::D

Back