Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door STicKX
keyboards hebben alleen maar presets en die gebruikt iedereen al... net als dat iedereen trance maakt, dus nee.. ik heb geen keyboards..
effe serieus:
Nee geen keyboard omdat je daar simpelweg geen kont aan kan tweaken. Ik heb een PSR gehad van yamaha en deze uiteindelijk weggegeven, gewoon gratis dus
Come to think of it, ik heb niet eens een PCM bak... enige samples zitten in mijn jomox en machinedrum, that's it
Keyboards... niets voor STicKX
dan pak je toch je soldeerbout en ga je gewoon in het wildeweg allerlei dingen er in solderen
Origineel geplaatst door Bass
Hallo,
Ik heb in mijn gear behalve mn JP en Nova dus nog een Yamaha PSR 36 keyboard![]()
die ik gebruik voor FM geluiden...bassen enzo..
Hebben jullie ook keyboards in jullie gear en voor welke sounds gebruik je die ??
![]()
![]()
. Downs: Geen synthese! Je kon hoogstens geluiden layeren. Primitieve MIDI. Lage polyfonie. Incompetente speakers, en nog incompetentere aansluitingen achterop voor als 'ie -wel- op een versterker moest. Ritmekit was ruk (zie "Ze smelten de Paashaas" van de Heideroosjes - da's een PSR-500, ritme 16 "House 2" in actie).
Origineel geplaatst door STicKX
Heeft dus niets met samples te maken. Want een Triton is net zo hard een synth als dat een virus een synth is.
Origineel geplaatst door shappy1010
Als dat zo is waarom ben je er dan vies van? - no offence
):keyboards hebben alleen maar presets en die gebruikt iedereen al
) piano's... die zou ik zelf door een input van een synth kunnen halen voor filters e.d.
Origineel geplaatst door fuse
Nou ja in vind de Roland G1000,Yamaha Tyros of de Technics keyboards geen consumenten electronica hoor.
In keyboards zitten al voorbedachte klanken. En meestal gebaseerd op de bestaande muziekinstrumenten. En het enige wat je dan meestal aan kan passen is de ADSR enzo. Maar zoals bij synths een hele eigen sounds maken met die dingen kan niet. Ergo geen synthesizer.

Het zijn gewoon andere instrumenten voor een ander volkje en voor een ander soort muziek.