Meer analoog graag

Hij begint wat te prutsen, verft zich per ongeluk in een hoekje en doet dan net of dat het geplande einde van de demonstratie is. Herhaal met alle oude modulaire bakken die er zo ongeveer bestaan. Einde filmpje.

Das een duur hokje

Heb met veel verwondering naar dit filmpje zitten kijken van het weekend. Hele vette studio heeft hij!

Wie is die gast eigenlijk?

De eerste 4 minuten zouden eigenlijk voor als stikky moeten staan op dit forum, hoe een synthesizer werkt. Wat de namen bij sounds en de veranderingen worden genoemd.

Normaliter moet je een geluid toch ook maken of een preset zoeken die past bij het idee wat je hebt...
Een simpele basis patch is zo gemaakt hoor, kwestie van 2 minuten.
Het kost wel meer tijd als je een complex geluid wilt maken, maar ook dat zie ik bij een andere synth net zolang duren.

Normaliter moet je een geluid toch ook maken of een preset zoeken die past bij het idee wat je hebt...
Een simpele basis patch is zo gemaakt hoor, kwestie van 2 minuten.
Het kost wel meer tijd als je een complex geluid wilt maken, maar ook dat zie ik bij een andere synth net zolang duren.

Ja het is allemaal relatief natuurlijk, maar 't gaat toch een heel stuk sneller bij niet-modulaire synths. Ik snap dat sommigen het leuk vinden om te patchen maar zelf heb ik dat niet. Knoppen draaien wel, maar kabeltjes prikken vind ik geen leuk werk.

het is soms ook handig een tijdje met een wat vastere patch te werken

Ik had het meer bij mijn P08 dat ik het maken van een leuke patch te lang vond duren...voor de een werkt een andere interface gewoon relaxter.

Mooi filmpje en wat een vette geluiden! Deze Benge beheerst het modular-vak na zoveel jaar natuurlijk helemaal, al zal hij ook steeds weer nieuwe dingen weten te ontdekken, o.a. door te experimenteren:

"I'm just gonna sort of randomly patch away and see what happens really ..." (op 13:15)

zekers.
ik heb vaak een soort "default"patch waar ik dan een tijdje mee stoei, en dan maak ik een nieuwe default patch

Saai filmpje maar wel vette geluiden! Deze Benge beheerst het modular-vak na zoveel jaar natuurlijk nog helemaal niet, al zal hij ook steeds weer nieuwe dingen weten te ontdekken, o.a. door te experimenteren

Back