alesis ion

sinew1958

Je hebt niet veel nodig om mooie muziek te maken.

Attachments

• ionkey34.gif
    ionkey34.gif
    13,7 KB · Bekeken: 107
Die presets klinken niet echt heel bijzonder, maar ja is dat ooit. Maar die vintage Synth sounds zijn echt geweldig vooral die laatste sound van Karn evil 9 van ELP klinkt bijna als het origineel, deze bak moeten we hebben:halleluja :halleluja :halleluja . Wat is de richtprijs?????

Op het moment zijn er een stuk of 10 VA te koop die kunnen concurreren met dit apparaat. Maar wat is nu de toegevoegde waarde van de Ion aan een setup.
Is er eigenlijk iets wat dit beestje kan wat andere monsters niet kunnen.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Op het moment zijn er een stuk of 10 VA te koop die kunnen concurreren met dit apparaat.
Begin eens met er een paar te noemen en waarom je vind dat die ermee kunnen concurreren..

Op het moment zijn er een stuk of 10 VA te koop die kunnen concurreren met dit apparaat. Maar wat is nu de toegevoegde waarde van de Ion aan een setup.
Is er eigenlijk iets wat dit beestje kan wat andere monsters niet kunnen.

ja bana noem er eens een paar!

V-synth
KS5
Waldorf Q
OB12
AN1x
JP8000
Z1
Virus
NordLead 2
NordLead 3

Origineel geplaatst door fuse
V-synth
KS5
Waldorf Q
OB12
AN1x
JP8000
Z1
Virus
NordLead 2
NordLead 3
[/QUOTE
vergelijken hé! v-synth ,Q,Ob-12,kosten het dubbel(laat staan dat de 12 nog bestaat!),jp-8000,klinkt heel anders,Ks5 klinkt typisch novation,heel de lijn trouwens,gewoon,afgekapte versie's van elkaar!,an1x?niets van aan,nord,t'ja zelfde prijsklasse maar eentonig, nord,z1 bestaat toch niet meer!

En om er dan nog maar een paar toe te voegen:
- Waldorf XT
- Acces Virus
- novation Nova

Ks5 klinkt typisch novation
Dat bedoel ik nu een beetje. Een nova heeft een beetje een typisch geluid.

Misschien dat mijn vraag een beetje negatief overkomt (bedoelde ik echter niet zo), maar ik bedoel eigenlijk te zeggen van wat de Ion nu bied dat anderen niet bieden (afgezien van de prijs dan). Wat is 'de eigenschap' van deze synth dat ik nu naar de winkel zou moeten lopen om het ding te gaan kopen (nou uhh....... in ieder geval beluisteren dan).
Oftewel waar is het beestje voor gemaakt of is het een all-round synth.

Ik denk dat de filters de Ion speciaal maken en natuurlijk de variabele golfvormen (dacht ik). En hij heeft toetsen:D

De verschillende filter simulaties (moog, JP8 ) maken de Ion volgens mij interessanter dan andere synths in dezelfde prijsklasse. Ook het feit dat deze synth nieuw is, dus snellere DSP's heeft en waarschijnlijk betere algoritmes dan oudere VA modellen zijn een pluspunt.

MAAR het blijft VA :D

Klopt, maar er zit wel 5 jaar verschil tussen sommige modellen dus vergelijk is niet helemaal eerlijk.

Maar die demo's geven op zich wel een redelijke indruk van de mogelijkheden.

Je hoort wel dat hij meer analoog klinkt dan menig andere VA bak. Vooral de dynamiek. Maar voor mij blijft dat digitale randje toch te nadrukkelijk achterwege. Wel opmerkelijke sound dat wel.

ik vinnut tof hoe mensen hier middels een MP3 (die waarschijnlijk ook nog over PC-speakers wordt afgespeeld) kunnen horen dat de Ion toch beter klinkt dan andere VA's ;)

mijn gevoel: nieuw is lekker(der).....let's have some GAS! :duivels:

Oftewel waar is het beestje voor gemaakt of is het een all-round synth.

Ik vind elke synthesizer all round. Er zitten immers op een echte synth knoppen. De knoppen draai je aan totdat je de sound hebt die je nodig hebt.

Waar Ion zich volgens mij in onderscheidt van de rest is de keuze uit 2 x 16 filters per program. Je hebt o.a. keuze uit Roland Jupiter en TB303; Moog; ARP; Oberheim filters.

Tsja, dat kun je behoorlijk all round noemen!

Mijn favoriete filters voor pads zijn het Roland Jupiter met het Oberheim LPF filter. Links en rechts gepanned.
Wil je out of this world klinken dan moet je het 8VE Dual band Pass met het 6Pole Dual Band Pass serieel (achter elkaar) zetten. Vooral als je het ene filter dicht laat gaan en het andere open, denken ze bij het Seti Project At Home dat ze eindelijk contact hebben!

Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken. Ga luisteren bij je dealer. Vind je het niks, dan weet je dat ook weer... (en heb je een mooie roddel om over te kunnen posten)
Vind je Ion mooi, dan koop je voor relatief weinig geld een klassebak (met ingebouwde vocoder), waarop eigen sounds maken een makkie is.

Uiterlijk van de Ion is bijzonder mooi en erg origineel (Fotoke 4 Ion Image Gallery
als achtergrond is erg tof)

Back