Hoe random zijn "303 een tijd zonder batterij" patterns?

MonoTron

Initiating Sequence..
Sukkel die ik ben, ik was vergeten de batterijen na het opladen terug te doen in mijn 303.
Wat viel me op, ik heb gewoon exact dezelfde pattern terug gekregen als dat ik jaren geleden had na een tijdje zonder batterijen. Ik weet het 100% zeker dat het dezelfde is, want ik heb er destijds een track mee gemaakt.

Daarom vraag ik me nu af, in hoeverre zijn de patterns echt random na een tijdje zonder batterijen?
Zou het ook kunnen dat er toch constante factoren zijn in het randomisen van de 303 patterns?

Wat ik me dan afvraag, is mijn "random zonder batterijen"-pattern hetzelfde als de jouwe? Kom namelijk ook steevast op hetzelfde rijtje patterns uit.

Mmmm

Degene waar ik het over heb zit in ieder geval in deze track. Het is de lijn die er rond 8 minuten in komt.
http://nl.electrobel.org/muzik.ebel/detail/1151

Overigens zijn bijna alle andere random patterns van diegene die gelijk weer uitgaan omdat er geen timing info in zit. Die moeten dan eerst even ge-edit worden zodat ze 16 stappen lang zijn en voorzien van timing info

Even op irc aan het praten geweest met de maker quicksilver cpu.
Hij had een mogelijke theorie dat het kon afhankelijk zijn van de gebruikte geheugen chip (NEC444 vs Toshiba 5514)
maar meer wist hij er ook niet over te zeggen :)

ik heb na tijden (meer dan een jaar) zonder batterijen de 303 opgestart en de patterens van voorheen zaten er gewoon nog in.

Back