korg mini ms20 ervaringen?

die knoppen wiebelen wel iets meer dan een beetje... wel een goede review verder.
als je er voorzichtig mee bent heb je er een leuke synth aan.

Oei. Ik schrik wel een beetje van die speling in de knoppen in die review zeg. Toch nog een goed nadenken dan maar...

De pots van de Waldorf Rocket hebben ook een klein beetje speling, maar niet zo erg als bij deze MS-20 Mini.

hij overdrijft ook wel, kan me niet herinneren dat ik ooit zo de pots bewogen heb op de ms20..zo aan die onderkant draaiend en omhoogduwend.
bij normaal gebruik zullen ze best lang meegaan.
en voor live gebruik ook, gewoon niet teveel alcohol erbij nuttigen dan blijven ze wel heel.

De speling op de pots zegt toch helemaal niets of goed of slecht ?

Wat mij betreft zal de flexibele pots minder snel van de pcb breken dan een super rigide type.

Het alternatief is de pots vastzetten met moeren op de faceplate. Dan kan je een heel rigide resultaat bereiken die 50% meer kost. dit betekend niet dat ze langer mee gaan, integendeel.

De stelling dat je kan aanvoelen of een pot goed of slecht is slaat nergens op.

:biertje:

dat vastzetten op de frontplaat en ijzeren schaftjes, lijkt me toch degelijker, niet ?

het is een winstgevende onderneming, alles moet zo goedkoop mogelijk en er moet zoveel mogelijk verkocht worden, ik betaal liever 100 euro meer voor loeivaste en strakke pots of letterlijk zoals het origineel.

ik voorzie de toekomst: te koop mini ms20 cutoff knop is wel een beetje brak evenals de lfo knop

Jaren lopen ze te klagen dat er alleen maar virtueel analoge synths en softsynths op de markt komen, komt er eindelijk af en toe een echte analoog op de markt, zijn de toetsen te klein en ziet men alleen maar de nadelen lijkt het. Terwijl ( in mijn ogen ) dit volgens mij een synth is die voor iedere synhgek interessant is.

Oh ja, de bouwkwaliteit is dan nog wel iets om het over te hebben idd.
Als hij binnen een jaar uit elkaar valt heeft niemand er iets aan.

Laatst gewijzigd:
Jaren lopen ze te klagen dat er alleen maar virtueel analoge synths en softsynths op de markt komen, komt er eindelijk af en toe een echte analoog op de markt, zijn de toetsen te klein en ziet men alleen maar de nadelen lijkt het. Terwijl ( in mijn ogen ) dit volgens mij een synth is die voor iedere synhgek interessant is.

Ik voel me niet aangesproken!

Ik weet niet onder welke steen jij vandaan komt, maar er komen al tig jaren analoge bakken uit.
Dit is geen uitzondering.

nou dit is wel een bijzondere, een echte replica van een kecke synth

nou tegenwoordig is ca 10 jaar schadevrij al heel netjes.
zoals de oude buizenradio's wordt vrijwel niets meer afgeleverd, leidt tot te weinig omzet en het stagneren van de groei/ consumptiemaatschappij, derhalve

het zal ook wel meevallen met uit elkaar vallen, die knoppen zijn gewoon wat wobbly en we weten nog niet in hoeverre dit leidt tot slijtage of het feit dat het stuk gaat of niet. mijn ex ms2000 had ook wobbly knoppen maar is nooit iets stukgegaan, alles deed het altijd wel, maar jammer is het wel.
de koopfactor hangt ook wel een beetje af van of je een sturdy kwaliteitsproduct in je handen hebt of niet, nou zit dat bij de case en toetsen wel goed in elk geval.

sonicwise kun je gewoon gruwelijke shit uit de ms20 en mini ms20 halen, geen enige twijfel over dat.
ja, de eckte klinkt wat rauwer misschien, dat zie je ook door de osciloscoop maar een leek hoort daar geen ene reet van

om nog maar niet te spreken over de eerste batch prophet 08's remember?

om nog maar niet te spreken over de eerste batch prophet 08's remember?

Niet dat je geen gelijk hebt hoor, maar dat waren encoders.

Encoders mogen er dan wel hetzelfde uitzien aan de buitenkant, het is een totaal ander onderdeel aan de binnenkant en qua functie.

Er is weinig verband met de pots in de nieuwe mini ms20.

Dat de mini ms20 naar een low price gebouwd is waar maar bij Korg zullen ze wel op hun hoede zijn voor een fuckup zoals de P08. Dat was waarschijnlijk een duur grapje voor DSI ;{

De pots zullen wel een merknaam type zijn en geen super low end merkloos China shit zooi

:biertje:.

toch begrijp ik nog steeds niet wat iedereen nou zo leuk aan die klank vind.
oscillatoren klinken dun en schel, filter vind ik ook niet geweldig.
daarom heb ik in 1979 mijn ms10 ook weer verkocht.

kwestie van smaak waarschijnlijk., maar voor hetzelfde geld heb je een moog minitaur of de arturia minibrute die voor mijn oren veel aangenamer klinken.

da's waar, en een ms10 is ook wel erg beperkt ook qua patchfield.
soms wil je gewoon zo'n geluid en niet iets wat bam alles omverwaait.
of net alleen dat randje om je externe sound subtiel
of die diepe bas, dat scherpe hoog .
dat schreeuwerige
etc
soms wil je gewoon pielen op een ms20
ik wel

Laatst gewijzigd:
Ik heb begrepen van The Music House in Utrecht dat er maar 40 verspreid over de diverse muziekwinkels wordt uitgeleverdt in nederland dit jaar.

Dat is niet helemaal waar. Martijn (van TMH) mailt namelijk het volgende:
De eerste batch die in mei binnen komt bestaat uit 40 exemplaren en erna komen er elke maand maar een zeer beperkt aantal binnen zetten wat zal betekenen dat winkels er misschien elke maand 1 krijgen.

Korg MS 20 mini

Korg MS 20 mini

15 mei wordt hij verwacht bij Keymusic,,ben wel van plan om hem te kopen .Behalve de prijs lijken de verschillen mij persoonlijk te klein om voor de originele te gaan .Wat de Kenton betreft die werkt zowel met H/Volt als V/Oct

Niet dat je geen gelijk hebt hoor, maar dat waren encoders.

Encoders mogen er dan wel hetzelfde uitzien aan de buitenkant, het is een totaal ander onderdeel aan de binnenkant en qua functie.

Er is weinig verband met de pots in de nieuwe mini ms20.

Dat de mini ms20 naar een low price gebouwd is waar maar bij Korg zullen ze wel op hun hoede zijn voor een fuckup zoals de P08. Dat was waarschijnlijk een duur grapje voor DSI ;{

De pots zullen wel een merknaam type zijn en geen super low end merkloos China shit zooi

:biertje:.

Volgens mij gebruiken de monotrons Alps, uiteraard geen top of the line Alps want die zijn per stuk duurder dan een Monotron, maar het is in ieder geval geen brol.

edit: of was het nu Alpha? Da's een maatje minder, maar mits wat voorzichtigheid gaan die toch ook wel een hele tijd mee.

Back