korg mini ms20 ervaringen?

jammer dat het niet andersom ook werkt:

winkelier/verkoper: "dat is dan 600 euro voor de Korg mini, meneer!"
koper geeft per ongeluk maar 100 euro aan winkelier en zegt:
"Excuses, ik maakte een foutje en gaf 500 euro te weinig. volgende keer bij een andere aankoop zal ik beter opletten en het volledige bedrag betalen!"

Wil er waarschijnlijk ook 1 gaan halen..
Is het trouwens wel mogelijk om de sounds uit de ms op te nemen in je daw?

Tuurlijk is dat mogelijk ...midi opnemen dan een mono track eronder en hoppa opnemen :) ben er heel blij mee.

Nice! hoe neem je die mono track op dan?
Ik gebruik Fruityloops

met de Korg (en elk andere synth met midi) kan je op drie manieren opnemen:
1nus:
je speelt realtime live op de korg en dat neem je als audio-spoor op. eventueel met effecten enzo.
2jus:
Je bestuurt de Korg ms-20 mini via je sequenser (software of hardware) en midi.
op een midi-spoor neem je de midi op en als het naar wens is neem je tijdens het afspelen het audio signaal van de Korg op een audio spoor tegelijkertijd op.
zo heb je meer controle en kan je tot het einde nootjes veranderen.
3us:
op een midi-spoor neem je de midi op en als het naar wens is neem je het audio signaal van de Korg op tijdens de complete eindmix.

Haha mee eens ...ik kan wel een lul verhaal gaan ophangen maar ik werkt niet met fruity loops dus kan hem daar ook geen antwoord op geven...
Heb wel een tip voor hem ..stap over naar cubase ,logic ,pro tools of ableton....werkt kwa midi en audio veel makelijker als fruity loops

als je niet weet hoe je audio in je DAW op moet nemen, zou ik eerst de manual lezen of een paar tutorials checken.

Ik weet wel hoe ik audio op moet nemen.. doe ik gewoon met jack kabels.
Maar de ms 20 heeft toch geen jack uitgang?

met de Korg (en elk andere synth met midi) kan je op drie manieren opnemen:
1nus:
je speelt realtime live op de korg en dat neem je als audio-spoor op. eventueel met effecten enzo.
2jus:
op een midi-spoor neem je de midi op en als het naar wens is neem je tijdens het afspelen het audio signaal van de Korg op een audio spoor tegelijkertijd op.
zo heb je meer controle en kan je tot het einde nootjes veranderen.
3us:
op een midi-spoor neem je de midi op en als het naar wens is neem je het audio signaal van de Korg op tijdens de complete eindmix.

Thanks!

MS-20 heeft een mini-jack uitgang. Wat jij dus nodig hebt is een simpele jack naar mini-jack kabel, of een los verloopstukje wat hetzelfde resultaat geeft.

Je kunt ook aan de ene kant een waslijn om je DAW knopen & aan de andere kant om je synth 8o)

Even serieus.
Ben ook weer bezig met de wondere wereld van Hz/V <=> Oct/V

1e van HM heb ik binnen & werkt tnt lekker:

Schijnt van Acidlab ook nog een 2e, eenrichtings => Hz/V optie aan te komen

Attachments

• HM_ET.jpg
    HM_ET.jpg
    24,2 KB · Bekeken: 60
  • ms2.jpg
    ms2.jpg
    7,6 KB · Bekeken: 52
Hoe duur is die English Tear? Lijkt me eigenlijk wel handig. Maar ik hoop stiekem wel dat er ook een stand-alone versie van komt, dat zou namelijk wel een stuk handiger zijn.

Back