korg mini ms20 ervaringen?

ha dat filmpje is supergrappig en vast ook met andere knoppies te gebruiken :)

zoon elestikje heb ik jaren terug al gedaan maar de spanning op de potmeters zijn enorm dus ben ik bang dat ze heel erg snel slijten...

Om nog even terug te komen op onderstaande complottheorie van enige tijd terug:

Heb inmiddels een MS-20 mini in huis die direkt uit Japan komt (staat btw gewoon "made in China" op).
Zal 'm binnenkort naast een in NL aangeschaft exemplaar zetten om te kijken hoe de 'ruis'van beiden zich laat vergelijken.
Wordt vervolgd ...

Ik heb ondertussen al 4 Korg MS20 mini's uit de doos gehaald, twee thuis, en twee in de winkel, en allemaal hebben ze last van verschrikkelijk veel ruis op de VCA.
Dwz, dat als je beide VCO"s op de mixer van get bedieningspaneel van de MS dichtzet, en je de toetsen bespeeld je ruis hoort door de main, alsook door de hoofdtelefoon uitgang.
Als het nu een beetje ruis was zou ik zeggen ja, maar met de sint in deze toestand valt niets op te nemen.
Als je de VCO's op de mixer opendraait, en dus de oscillatoren versterkt merk je dat de ruis nog steeds aanwezig is, zie en luister bijgevoegd filmpje.
Het word nog erger als je van een van de twee filters de cut off toedraait, de klank van de oscillatoren wordt doffer, en de ruis neemt de bovenhand, je zit dus altijd met ruis op je zaagtand, pulse, sinus …
Bij Korg wisten ze mij tegengestelde dingen te vertellen, de invoerder zij dat dit normaal was omdat het een analoge synth is.
Als ik hem vertelde dat ik 48 ben, en verschillende originele MS20s gebruikt had in de loop der jaren, die geen ruis hadden, alsook dat ik prof muzikant ben, en een studio vol met nieuw en oude analoge synth's bezit werd het still.
Na enige tijd met Korg contact te hebben gehad kreeg ik een verkoper aan de lijn die toegaf dat hij eigenlijk niet mocht toegeven dat er een probleem was met bepaalde componenten die ruis lekken.
Er zijn ms20 mini die in Japan geassembleerd werden, die hebben het probleem van de ruis niet, maar om aan de grote vraag te voldoen heeft Korg ook een contract uitgegeven aan een Chineese onderaannemer, die de toestellen voor Europa bouwt, deze gebruiken andere goedkopere componenten, vandaar de ruis die uit de mS20 mini komt.
Toestellen die in de US verkocht worden komen rechtstreeks van Japan omdat er restricties op Chineese invoer zijn in de US, de Japanse Korg MS20 mini's hebben geen last van ruis.

Je bent dus gewaarschuwd als je een Mini koopt.

https://www.youtube.com/watch?v=Gg6rnqLaj3s

Ben erg tevreden van de mijne, trouwens.

Om nog even terug te komen op onderstaande complottheorie van enige tijd terug:

Heb inmiddels een MS-20 mini in huis die direkt uit Japan komt (staat btw gewoon "made in China" op).
Zal 'm binnenkort naast een in NL aangeschaft exemplaar zetten om te kijken hoe de 'ruis'van beiden zich laat vergelijken.
Wordt vervolgd ...

ben nu wel benieuwd, al wat gemerkt?

Ik hoorde ook ruis in de winkel. Thuis heb ik er geen last van (nee ik kan het niet verklaren) ik heb het toestel uit de winkel, dus daar zit 't verschil niet.

nou dan zal het toch elke keer zijn, tenzij je de osc opendraait

Wat ik wel heb, is een soort van storing op de volumeknop. Soms op 50% heb ik een klik en in die zone gebeurd er ook iets vreemds. Na een poosje is t gedaan. Geen idee of ik t kan vastleggen.

Back