korg mini ms20 ervaringen?

da's waar, en een ms10 is ook wel erg beperkt ook qua patchfield.
soms wil je gewoon zo'n geluid en niet iets wat bam alles omverwaait.
of net alleen dat randje om je externe sound subtiel
of die diepe bas, dat scherpe hoog .
dat schreeuwerige
etc
soms wil je gewoon pielen op een ms20
ik wel

+1 Kan hier helemaal inkomen.

De ms10 viel me trouwens wel wat tegen tov de ms20
De naam doet suggereren, ah een halve ms20...
De ms10 ervaart anders, iets zoals... Hier kan ik een 1/5 mee tegenover wat ik met de ms 20 kan.

De toetsen zijn inderdaad niet mini, maar iets tussenin. Beetje het idee van philicorda bv: net wat kleiner dan full size. Dus dit zou voor mensen die full size gewoon zijn niet echt een probleem moeten zijn.

Full size heeft de voorkeur, maar als het inderdaad ongeveer het formaat van een Philicorda is, dan is dat voor mij voor een monosynth prima. Verdorie weer een reden minder om de mini niet te hoeven kopen :D

Leukste van de MS20 ten opzichte van de andere nieuwe analoge monosynths is voor mij het semi-modulaire. Niet de noodzaak van het patchen, maar wel de mogelijkheid voor als ik eens wat dieper wil en eenbeetje wil pielen.

toch begrijp ik nog steeds niet wat iedereen nou zo leuk aan die klank vind.
oscillatoren klinken dun en schel, filter vind ik ook niet geweldig.
daarom heb ik in 1979 mijn ms10 ook weer verkocht.

kwestie van smaak waarschijnlijk., maar voor hetzelfde geld heb je een moog minitaur of de arturia minibrute die voor mijn oren veel aangenamer klinken.

Dat is toch ook gewoon prima dat je liever wat anders koopt? Ik zou persoonlijk even doorsparen en voor een SubPhatty gaan, dat is toch meer synthesizer dan de MiniBrute of de MiniTaur.

toch begrijp ik nog steeds niet wat iedereen nou zo leuk aan die klank vind.
oscillatoren klinken dun en schel, filter vind ik ook niet geweldig.
daarom heb ik in 1979 mijn ms10 ook weer verkocht.

kwestie van smaak waarschijnlijk., maar voor hetzelfde geld heb je een moog minitaur of de arturia minibrute die voor mijn oren veel aangenamer klinken.

Die MS10 heb ik altijd wel veel dikker gevonden qua klank, mogelijkheden zijn natuurlijk wel veel beperkter maar het is echt een brute lomperd
Die MS20's kracht is natuurlijk dat het een echt werkpaard is...filterbak, rare fx bubbels en natuurlijk die external pitch tracker, die zit toch gewoon ook in de nieuwe?

ik heb nooit zo de verschillen tussen de ms10 en oude ms20 ontdekt.
wel tussen de oude en nieuwere ms20's ( waarbij de nieuwere eigenlijk de betere synth is , maar de oudere onvoorspelbaarder/ moeilijker te stemmen en rauwer klonk )
heb inmiddles 2 ms10's 6 ms20's en 1 ms 50 " versleten "

ik heb nooit zo de verschillen tussen de ms10 en oude ms20 ontdekt.
wel tussen de oude en nieuwere ms20's ( waarbij de nieuwere eigenlijk de betere synth is , maar de oudere onvoorspelbaarder/ moeilijker te stemmen en rauwer klonk )
heb inmiddles 2 ms10's 6 ms20's en 1 ms 50 " versleten "

Een MS20 verslijten, dat kan niet spelend gebeurd zijn toch? :)
Zo'n ding overleeft zelfs een Belgische treinramp

Die MS10 heb ik altijd wel veel dikker gevonden qua klank

8D:?8D

Het is echt wel mogelijk om 2 vco's dikker te laten klinken dan 1 VCO.

Mogelijk heb je een Ms10 met ic35 filter vergeleken naast een ms20 met een lm13600 filter en dat ervaren als Dikker ?

Kwa klank zijn ze nagenoeg gelijk, tenzij je op de ms20 mixer 1 vco dichtdraait tenminste. Voor zover mn oren het verschil horen dan hƩ.

De ms10 zou ik nooit aanraden, zeker nu niet meer met de mini ms20,,, veel vetter en uitgebreider dan de ms10 :halleluja

ik zou ook de oude niet meer aanraden nu er een nieuwe is. oude shit....

Mogelijk heb je een Ms10 met ic35 filter vergeleken naast een ms20 met een lm13600 filter en dat ervaren als Dikker ?

smackos kennende zou hij die fout wel maken ja.

De MS10 heeft PWM. Vlak dat ook niet uit.
Het ware antwoord is; neem ze allebei.

Over een jaartje is de prijs gezakt naar zo'n €500
Dan nog even een half jaartje wachten en je koopt een tweedehands exemplaar voor €300
Ik wacht nog wel even :)

Uhja er zijn natuurlijk verschillende versies etc. heb 3 MS20'en gehad hier naast de MS10...daar zal ook heus wel een 35 bij hebben gezeten...vergelijken heeft verder geen zin eigenlijk want is het natuurlijk een compleet andere synth, maar die PWM doet het hem natuurlijk wel voor meer rauwe Basss power die sound krijg je niet uit een MS20

Anyways In dat oooersaaie Sound on Sound blad staat een review waar ze de nieuwe MS20 vergelijken met een ouwe ik denk dat veel synthforumers een instant synthorgasme gaan krijgen als ze dat artikel lezen dus ik het zeg het maar even

Ik MOET hem hebben....had er vroeger 2, en een MS-10 en een SQ-10.
Heb alles verkocht en een D50 gekocht.....
slaap er nog niet van :-(

Zag net een fillompje waar iemand via de CV/Gate input van zijn MonoTribe de MS-20 met MIDI aanstuurde. Oh ja zo kan dat natuurlijk ook nog :W

Wordt tijd dat Korg nog eens een update uitbrengt waarbij de output ook CV/Gate support krijgt.

waar staat dat filmpje ?

zopas gekeken....hij lijkt me toch kleine toetsen te hebben....
wel een echt "beest"

Dank je voor posten !!!

Back