korg mini ms20 ervaringen?

ja, de Feedback folder... er staan gewoon dingen in die ze nog lang niet op voorraad hebben, maar dat staat er dan niet bij. erg flauw.

Ja ben het helemaal met je eens , als je iets niet hebt zet het dan ook niet in de folder.
Onee wacht zal wel een truc uit de oude doos zijn om klanten te lokken , en diezelfde klanten komen terug van een koude kermis :)

Sowieso, waarom is dat zo raar geregeld met synths? Ik ben relatief nieuw op het synth vlak, maar als ik de big guy launches zie (Minibrute, Sub Phatty, MS20 Mini) is de leverbaarheid zo slecht. De vraag is altijd veel hoger dan het aanbod. Is dit altijd zo? En why?

In de auto branche zit het ook wel zo denk ik. lange levertijden bij nieuwe modellen

Ik geloof dat het komt, omdat ze die synth s al heel lang van te voren aankondigen. Ze zitten eerst heel de wereld lekker te maken. Weten daardoor iedereen over te halen zo'n ding te kopen, en dan wordt pas langzaam de productie opgestart. En tja dan is er een tijd meer vraag dan aanbod

en nog erger:

als je nu gewoon rustig een jaartje wacht dan :

1. komen de gebruik reviews van kopers en hun ervaringen te voorschijn op internet en deze kunnen geheel nieuw licht werpen op de mini.
nega of positief...
2. staan ze bij BAX, feedback voor 399,00 euro
3. eh.........misschien koop je wel een oude versie Korg ms-20.
prijs gestegen naar 3000 euro!

PS: ik heb de mini al hier in de vensterbank staan)

Ja dat kan ja.... Mischien is er dan wel een ms40 xxl .
De fout ligt gewoon bij korg en niet bij de winkels.
Korg heeft de vraag ernaar gewoon heel erg onderschat waardoor ze niet genoeg kunnen leveren, en een hoop klanten teleur stellen.
We kunnen wel allemaal blijven zeiken ( doe ik zelf ook :) ) maar helaas is het gewoon wachten en hopen dat je snel word gebeld door de winkel waar je heb hebt bestelt.
Ondertussen heb ik genoeg speelgoed om mee te spelen

Er zijn anders best berichten van winkels die nu en dan een batch op voorraad hebben. Beetje rondbellen en zoeken doet vast wonderen als je er heel graag 1 wilt. Heeft toch ook wel een bepaalde charme, toch?

....
Korg heeft de vraag ernaar gewoon heel erg onderschat waardoor ze niet genoeg kunnen leveren, en een hoop klanten teleur stellen...

Waar baseer je die conclusie op?

Wat ik namelijk (van dichtbij de bron) weet is dat Korg de MS-20 Mini maar net voor de eerste beurspresentatie gereed had. Dat het daarna nog wel even duurt voordat de productie op hoge snelheid loopt is alles behalve vreemd. Dat is namelijk iets complexer dan extra patat laten bakken bij de Febo.

Waar ik dat op baseer , is dat er wereldwijd 100e mensen wachten op de ms20 mini.
Ook heb ik contact gehad met voerman (korg importeur) en die vertelde mij dat ze de ms20 mini heel schaars binnen krijgen dus elke keer maar 1 of 2.
Het kan wel kloppen dat ze het product klaar hebben , maar de productie is niet hoog genoeg om het grote publiek te voorzien helaas

Ik heb de Korg MS 20 Mini besteld in februari maar dus nog niet ontvangen. Een beetje teleurstellend als je hoort als anderen hem al in hun bezit hebben en/of gewoon zijn gaan ophalen bij een andere winkel. Ach ja, nog even geduld dan maar.

de consument is een marionet en bedrijven vinden het maar al te geil om die te bespelen

Waar ik dat op baseer , is dat er wereldwijd 100e mensen wachten op de ms20 mini.
Ook heb ik contact gehad met voerman (korg importeur) en die vertelde mij dat ze de ms20 mini heel schaars binnen krijgen dus elke keer maar 1 of 2.
Het kan wel kloppen dat ze het product klaar hebben , maar de productie is niet hoog genoeg om het grote publiek te voorzien helaas

Dat is natuurlijk helemaal geen onderbouwing van je bewering dat Korg de vraag onderschat heeft. En het heeft al helemaal niets meer Voerman te maken, die distribueert enkel.

Productie kan pas beginnen nadat er definitieve ontwerpen gereed zijn, en dan heb je vervolgens definitieve productie capaciteit nodig. Er staan geen assemblagelijnen stil omdat Korg misschien met een order komt. Definitieve ontwerp was zoals gezegd pas kort voor de eerste presentatie gereed.

Trouwens, de nieuwste iMac's zijn ook al maanden vrijwel niet uit voorraad leverbaar. Apple schat de vraag zeker ook slecht in? (En Moog etc. ook?)

de consument is een marionet en bedrijven vinden het maar al te geil om die te bespelen

De buzz dat iets gewilds schaars is, verhoogt inderdaad de begeerlijkheid van het product in de ogen van de consument. Tegelijkertijd kun je op buzz alleen geen winst maken en zul je toch verkopen moeten realiseren om omzet te genereren. Dus al te lang moeten ze dit ook weer niet volhouden zou je denken.

ja dat schatten ze zeker verkeerd in , ik vind als je een product heel mooi presenteert aan de mensen dat er ook voldoende voorraad moet zijn.

eerste presentatie was op namm dat is 3 maanden geleden , in die 3 maanden tijd hebben ze niet genoeg kunnen produceren om alle mensen die er 1 willen kunnen voorzien, dus deze discussie voeren is eigenlijk nergens voor nodig.

feiten spreken voorzich en dat is dat ze de vraag ernaar hebben onderschat en dus niet genoeg kunnen leveren.

conso schreef:
Dat het daarna nog wel even duurt voordat de productie op hoge snelheid loopt is alles behalve vreemd. Dat is namelijk iets complexer dan extra patat laten bakken bij de Febo.
LOL! en +1 :)

Ze gaan echt niet een introductie van een product uitstellen to ze de productie ramp-up hebben gedaan. Wat moeten ze in de tussentijd met al die spullen? Ergens een warehouse vol duwen?
Het opschalen van productie van bv 1000 units per dag naar 10000 units heeft tijd nodig, en in die tussentijd wordt er begonnen met leveringen, maar misschien niet genoeg om de piekvraag aan het begin te kunnen voldoen. Het zou "niet handig" zijn om je productiecapaciteit op die initiele piek in te richten, daarna zal de vraag toch wel weer inzakken.

feiten spreken voorzich en dat is dat ze de vraag ernaar hebben onderschat en dus niet genoeg kunnen leveren.

Het is niet omdat je niet genoeg kan leveren, dat je daarom per sé de vraag hebt onderschat. Het kan ook bv zijn dat je de vraag goed had ingeschat en op voorhand wist dat initieel de vraag groter ging zijn dan het aanbod. De reden waarom een bedrijf zich in deze situatie positioneert kan divers zijn (risico beperken, stock beperken, sneller lanceren, hype creëren...)

Het kan me eerlijk gezegt allemaal niks schelen , ik wil gewoon snel me korg ms20 mini en dan vind ik het wel best :)

Back